Španělsko Španělsko

Mapa - Španělské království (Reino de Espaňa)

Oficiální název: Španělské království (Reino de Espaňa)
Hlavní město: Madrid (3,1 mil. obyvatel)
Státní zřízení: konstituční monarchie
Náboženství: převažuje římskokatolické vyznání
Úřední jazyk: španělština, katalánština a baskičtina (převládající formou jazyka je kastilština)
Časový posun: na pevnině a na Baleárech platí středoevropský čas, na Kanárských ostrovech je o hodinu méně

Španělsko - zájezdy od 490 Kč

O ŠPANĚLSKU

Opojně krásné Španělsko

Španělsko je nejenom díky své poloze jednou z nejnavštěvovanějších lokalit Evropy. Nejvíce turistů sem míří v letních měsících na pláže při Středomořském pobřeží, jaro je vhodné pro objevování historických a přírodních krás nejenom ve vnitrozemí a podzim se vyplatí trávit v romantické Andalusii. Španělsko je země kvetoucí 365 dní v roce!

Španělsko zve na svou pestrou nabídku

Jen málo zemí Evropy nabízí tolik možností pro ideální dovolenou na jednom místě. Vychutnáte si tu vynikající katalánské víno plné energie, slunce a úsměvů místních vinařů, romantické procházky po dlouhé písčité pláži a večer poznáte horkokrevný španělský svět. Španělsko vám nastaví hned několik tváří, z nichž si alespoň jednu zamilujete.

Krátké informace o Španělsku

Španělsko je konstituční monarchií v čele s králem Juanem Carlosem I. Hlavním městem je občas neprávem opomíjený Madrid - moderní město plné uměleckého života nabízí na jedné straně stovky muzeí, galerií a divadel a na druhé straně temperamentní noční život. Kromě úředního jazyka španělštiny se setkáte často s katalánštinou nebo jiným místním nářečím - galicijština (Galicie), valencijština (oblast Valencie), baskičtina (Baskicko a Navarra). Vzhledem k tomu, že Španělsko je členem Evropské unie, oficiální měnou je euro.

Španělé jsou milým a pohostinným národem. Pokud navíc dáte najevo, že víte něco málo o jejich zemi, anebo se snažíte mluvit španělsky či katalánsky, poznáte jejich nejvlídnější stránku. V Barceloně zapomeňte na proslulé restaurační zařízení a světové fastfoodové řetězce a navštivte místo nich pravou katalánskou vinárnu, zastrčenou restauraci se svraštělou babičkou připravující vynikající crepés nebo si kupte křupavou bagetu nedaleko přístavu.

Španělská siesta po okolí

Chcete-li poznat obyčejný život, opusťte přelidněná letoviska. Namísto obchůdků se suvenýry a zaplněných ulic si tak užijete malé vesničky historické skvosty a krásnou přírodu. Ideálním startem může být Costa Azahar - pobřeží s mnoha menšími letovisky a spoustou zákoutí k objevování. Atraktivním cílem turistů se stává také Baskicko. Kromě nezaměnitelného folklóru nabízí skvělou kuchyni a překrásné historické město San Sebastian.

Máte-li na dovolenou ve Španělsku více času, navštivte na jihu země Andalusii. Tolik lákavých nabídek nenajdete jinde v Evropě. Rádi tančíte? Je tu pro vás Sevilla. Jste milovníkem historie? Pak tedy zajeďte do provincií Malaga a Grenada. Přijeli jste za španělským vínem? Zaujme Vás Cordóba a nedaleká Montilla.

Španělsko - zájezdy od 490 Kč

Nejnovější recenze Španělsko

Celkem: 4,8 Celkové shrnutí tohoto hotelu mě zklamalo. Na fotkách je toho vidět více než ne vlastní oči. Na začátku mne potěšilo že hotel není tak...

• 4 Ubytování
  • 4 Strava
  • 7 Okolí
  • 5 Cena

Celkové shrnutí
Celkové shrnutí tohoto hotelu mě zklamalo. Na fotkách je toho vidět více než ne vlastní oči. Na začátku mne potěšilo že hotel není tak veliký a dokonce i vzhledově hezký oproti některým hotelům. Zobrazit celou recenzi

Ubytování
Oproti dalším hotelům, které jsem měl možnost navštívit před pobytem tady je tento hotel trochu horší. No trochu? Jak se to vezme, není špatný, ale abych si neprotiřečil tak začnu vybaveností hotelu. Hotel má pouze dva výtahy. Myslím si, že hotel který má 10 pater a něco kolem 900-1000 pokoji by měl mít výtahů více. Po dopravení se do hotelu ráno v 6:00 nám muž v recepci řekl, že máme počkat do 8:30, poté nám paní sdělila, že naše pokoje budou připraveny v 13:00 takže jsme měli do 13:00 hodin spoustu času. Prošli jsme si okolí... V aule s recepcí je spousta sedacích souprav a stolů se židlemi, kde vysedávali stále mladí lidé, kteří využívali sítě wifi tak, že nebyla možnost se dostat na internetovou síť. Dva dny před odjezdem jsem se pokusil dostat na internet, aby jsem přidal pár snímků pro přátelé. Nebylo možné se dostat na internet, přestože v aule nikdo nevysedával. Na recepci mi bylo sděleno, že s internetem žádný problém není (celkem nevlídným tónem). Vybavenost pokojů byla normální až na pár výjimek. Hotel má napsáno, že je možnost až dvou přistýlek. Na našem pokoji jsme měli jednu, která mi připomínala proleželou válendu, která se skládá z pár tyčí a neskutečně vrzajícími pružinami. V noci jsem budil spolubydlící jen když jsem se zvedl, stačilo se hýbnout a vrzalo to na celý pokoj. Navíc představa pokoje se dvoumi přistýlkami je děsivá i prostorově. Každodenní úklid od uklizeček nebyl tak pečlivý. Večerní sprcha a cesta do postele se postarala o nohy od prachu. Všude byl prach. ČISTOTA LEEDNIČKY byla katastrofální a představa že bych si měl zakoupit službu lednice na pokoji a dát si potraviny do té ledničky bych si to asi rozmyslel.

Strava
Strava byla stereotypní. Snídaně: automat na teplé nápoje a na čerstvé šťávy z ovoce. Cerálie, máslo, marmelády, nutella, med. Uzeniny, fazole v tomatě, sýr, salámy. Jogurt, sekt, kompot, a buď vodní meloun, nebo žlutý meloun. Pečivo, topinkovač. Večeře byli založené na té samé formě. K dispozici byla polévka, zelenina, mořské plody, ryby, masa, hranolky, někdy rýže, těstoviny... Zmrzlina a jeden typ melounu.. Každopádně mi chyběli pokrmy jako jsou třeba míchaná vajíčka, pečená slanina, volská oka, zapečené těstoviny... Jídlo bylo denně stejné hlavně u snídaní... Od poloviny pobytu začal docházet kečup, takže děti hranolky bez kečupu.

Služby hotelu
Služby všechny placené, lednice, televize, dokonce i záloha (vratná) na klimatizaci. Bazény, jeden je na střeše 0,90m pro 10 lidí věčně plný ale teplý. Dva bezény dole 1,20-1,80m pro 20 osob a 0,50m pro 10 osob. Tyto dva byli studené. Skoro celý den cca. do 18:00 tam byl stín takže voda studená a terasa prázdná. Doprovodný program mě velice zklamal, za celý pobyt dvě akce. Flamenco tanečnice a nějaké pěvecké duo. V jiných hotelech od rána byli animační programy pro děti. Cvičení ve vodě, kreslení, klaut, tančení pro děti... Večerní show s papoušky, kouzelník... nic takového zde nebylo!

Pláž bezchybná :)

Martin M., 27.08.2015, Datum pobytu: 21.8. - 27.8.2015
Oblast: Španělsko Španělsko, Costa del Maresme, Hotel:Catalonia

Catalonia, Costa del Maresme, Španělsko Martin M. 2015-08-27 4.8 1 10 Catalonia

Celkem: 10 Přijeli jsme všichni moc spokojeni. Od prvního jednání s Invií včetně dalších podání informací, služeb na místě, během cesty tam i zpět...

• 10 Ubytování
  • 10 Cena

Celkové shrnutí
Přijeli jsme všichni moc spokojeni. Od prvního jednání s Invií včetně dalších podání informací, služeb na místě, během cesty tam i zpět opravdu 100 procentně perfektní. Zobrazit celou recenzi

Ubytování
S ubytováním jsme byli spokojeni, v hostalu je výtah. Pokoj nám moc vyhovoval, měli jsme výhled na stranu zastávky autobusů, taxi, jakoby na hlavní třídu - večer když jsme nebyli s vnučkou na pout. atrakcích (jamping - 5 eur, autíčka 2,5 eur, od hostalu 60 metrů), pozorovali jsme korzování turistů, viděli jsme na moře. I když jsme neměli na pokoji klimatizaci, pouze stropní ventilátor - vůbec to nevadilo, spali jsme při otevřených balkonových dveřích. Diskotéky nás nerušili, protože se odbývají na druhé straně ostrova, nikoliv v Es Canar.

Mohli jsme si pojíst i na balkoně. Pronajali jsme si lednici na 14 dní - 80,- eur, ale stálo to za to, že jsme si chladili koupenou vodu a jiné věci.

Strava
Strava perfektní, velký výběr. V údajích o hostalu píší, že snídaně jen jednoduché , chléb , čaj, máslo, džem - všechno je jinak, je možné si vybrat ze šunek, sýrů, ovoce jako nakrájený ananas, melouny, zelenina, chleby, smažené i vařené vejce, osmahnutá jakoby masová slaninka, různé jogurty na mísách,mléko s konfetami, káva, džusy točené z automatu - ty nejsou k dispozici u večeře.

Přes den je možné si koupit po připravení různé bagety apod.

Na večeři rovněž velký výběr, opět ovoce, zelenina, zmrzlinky v kelímkách z mrazáčku, vždy dort nakrájený - každý si může nabrat co hrdlo ráčí. Smažené ryby, pizza, masové jídla, špagety, prostě velký výběr. Je to samoobslužné, akorát se kupuje k večeři pití (nesmí se přinášet svoje) např. 1,5 neperlivá voda - 2,9 eur, pivo asi 3 eura. Ale je tam šťastná hodinka od :21:30 do 22:30 hodin, kdy je jedno pití k zakoupenému zdarma. Snídaně probíhá od 8:30 do 10:00 a večeře od 19:30 do 22:00 hodin. Vstřícný a usměvavý personál, jedna servírka mluví slovensky.

Služby hotelu
V hostalu bylo vždy uklizeno, opět vsřícný a usměvavý personál. Měli jsme jeden večer představení flamengo a jednou kabaret - pár mladých lidí opravdu perfektní vystoupení skoro až artistické. Moc se nám líbilo všechno !!!

Pláž
Pláž byla perfektní, lepší než na výletě na Formenteře. Dostupnost perfektní, čistota velmi dobrá. Je jasné když se někdy objeví jakoby chaluhy (spíš utržené trávy ze dna moře, ale nikomu to nevadilo ani ostatním koupajícím se na pláži) . Na pláži si asi každý musí tak trochu hlídat to své místo a své věci, ale naše známá z hotelu také Češka si tam nechávala deku a tašku s hračkami pro dceru, když odešla na chvíli na pokoj do hostalu a nikdo si toho nevšiml. Nepotřebovali jsme vyhledávat jinou pláž, byli jsme spokojeni.

Jana S., 27.08.2015, Datum pobytu: 8.8. - 22.8.2015
Oblast: Španělsko Španělsko, Ibiza, Hotel:Mar Y Huerta

Byla tato recenze užitečná? Ano (0) Ne (0)

Mar Y Huerta, Ibiza, Španělsko Jana S. 2015-08-27 10 1 10 Mar y Huerta SO - nemá chybu, opravdu velmi solidní hostel.

Celkem: 8,8 Krásná dovolená, moc se nám zde líbilo až na průšvih recepce s chybně přiděleným pokojem.

• 7,5 Ubytování
  • 9 Cena

Celkové shrnutí
Krásná dovolená, moc se nám zde líbilo až na průšvih recepce s chybně přiděleným pokojem. Zobrazit celou recenzi

Ubytování
Do hotelu jsme přijeli ve 24:00 hodin. Měli jsem objednaný pokoj superior, ale dostali jsem rohový pokoj bez balkonu s úzkým dvojlůžkem a 1 polštářem. Při okamžité reklamaci na recepci nám bylo řečeno, že nemají volný superior a že nám ho druhý den vymění. Ráno jsme řešili s delegátkou, pokoj nám vyměnili cca ve 13:00 hodin - musel být nejprve uvolněn předcházejícími rekreanty a uklizen. Jako kompenzaci nám pronajali trezor zdarma (stojí 15 EUR na týden). Pokoj superior byl úžasný, klimatizovaný, s balkonem a vyhlídkou na moře, úklid denně, několikrát za pobyt výměna ručníků.

Strava
Po celý den dostatek všeho. Pečivo - chléb a bulky trochu tužší (asi jsou tak zvyklí), sladké pečivo měkké. Snídaně např. salámy, sýry, vajíčka, zelenina, džemy, nugetky, jogurty, lupínky. Obědy a večeře zejména hovězí, vepřové, zeleninové saláty, rýže, těstoviny, hranolky, bramborová kaše, opečené brambory nebo hranolky, 1den kachna, 1 den kuřecí, ryby, téměř každý den nějaká specialita např. mušle, kalamari, sushi. U obědů a večeří různé zákusky, pudinky, mléčná rýže, červené a žluté melouny, ananas, jablka, hrušky, blumy, kiwi, v menším množství hrozny a nektarinky.

Služby hotelu
Skvělý animační tým, servírky a barmani vstřícní a ochotní. Recepce až na pochybení s přidělením pokoje OK - jen by mohli na recepci znát alespoň slovenštinu - je zde hodně Čechů i Slováků a všichni anglicky nebo německy neumí.

Pláž
Pláž čistá, jemný písek, pozvolný vstup do moře, moře krásně teplé a čisté, jen 1 den velké vlny vodu zkalily a přivlekly ve vodě něco jako když malé kůry. Pláž veřejná, lehátka za poplatek, na pláži plavčík a vyvěšená vlajka znamenající povolení (zelená vlajka) nebo zákaz koupání (červená vlajka) - toto se nám 1 den stalo.

Markéta S., 27.08.2015, Datum pobytu: 19.8. - 26.8.2015
Oblast: Španělsko Španělsko, Mallorca, Hotel:Beverly Playa

Byla tato recenze užitečná? Ano (1) Ne (0)

Beverly Playa, Mallorca, Španělsko Markéta S. 2015-08-27 8.8 1 10 Beverly Playa

Celkem: 7,6 Byli jsme spokojeni s ubytováním, mořem, bazény i pláží. Okolí hotelu vhodné pro večerní procházky a nákupy. Dá se dojet autobusem do...

• 8 Ubytování
  • 6 Strava
  • 6 Cena

Celkové shrnutí
Byli jsme spokojeni s ubytováním, mořem, bazény i pláží. Okolí hotelu vhodné pro večerní procházky a nákupy. Dá se dojet autobusem do Roquetas de Mar do přístavu a na hrad. Jen má hotel pár úplně nesmyslných pravidel,která vám budou znepříjemňovat pobyt - zákaz donášení pití na pokoj, sběr osušek při krátké nepřítomnosti atd.. Zobrazit celou recenzi

Ubytování
S ubytováním jsme byli spokojeni. Byli jsme ubytováni ve 2 dvoulůžkových pokojích. Jeden pokoj byl obrovský s gaučem, druhý byl klasických rozměrů pro dvoulůžkový pokoj. Ze všech pokojů je vidět na moře. Budova hotelu je nádherná.

Strava
Snídaně byli srovnatelné se všemi hotely této kategorie - vajíčka, slanina, palačinky, koláčky apod. Na obědy a večeře byl výběr také velký, především co se týče ryb a mořských plodů. Pro člověka, který tyto dvě věci nejí, bohužel výběr minimální - 3 druhy těstovin s omáčkami, hranolky, občas kuřecí maso a brambory na nějaký způsob. Takže mně osobně strava přišla velmi jednotvárná, ale můj bratr jakožto milovník ryb a mořských plodů to viděl jinak, takže záleží na tom, co kdo preferuje. Zákusky byli velmi dobré, saláty všechny plné octu. Bohužel byly u večeří a obědů velké fronty, jak na jídlo, tak do restaurace - především v pozdějších časech. Co se týče odpoledních svačinek, ty byly výborné! Denně k dispozici v baru u bazénu hamburger, párky, koláčky, muffiny, chipsy... Nedostatkem baru u bazénu bylo, že nebyl nikde žádný nápojový lístek s drinky. Drinků tam sice dělali několik druhů alko i nealko, ale pokud zrovna nemluvíte španělsky, tak nemáte šanci zjistit jaké drinky tam mají. Bohužel téměř nikdo z personálu hotelu anglicky nehovořil. K dispozici pouze obyčejná káva v all inclusive. Nealko nápoje dobré. Zmrzlina k dispozici po celý den.

Služby hotelu
Přijde mi neuvěřitelné, že hotel této kategorie ve 21. století nedisponuje wifi zdarma. Nabízel pouze placenou verzi, která vás vyjde na 1000 Kč za pobyt. Doporučuji si tedy zařídit internet sami u svého operátora. Služby typu výdej ručníků, animace, sportovní aktivity atd fungovali v pořádku. Co dokáže ale znepříjemnit dovolenou jsou místní nesmyslná pravidla týkající se např. sběru ručníků plavčíky. Podotýkám, že nám je nikdo nesebral, pouze jsem odpozorovala, že se takové věci dějí... Pokud si jdete celá rodina zaplavat do moře nebo do bazénu, stane se vám, že vám plavčík sebere ručníky, oblečení, boty a nezastaví se ani před dětskými rukávky či kočárkem. To všechno je doprovázeno ďábělským úsměvem, ten člověk z toho má normálně radost! Všechno hodí na jednu hromadu, takže si rovnou můžete hotelový ručník jít za peníze vyměnit. Údajně byly ručníky sbírány po 40 minutách, kdy na lehátku nikdo nebyl, ovšem co jsme tak pozorovali, tak mnohým lidem sebral plavčík ručník už po 5-10 minutách . Nemluvě o tom, že ani 40 minut není dostačujících na vystání fronty na oběd a najedení se. Další nepříjemností byl policista v recepci, který kontroloval, aby nechodili lidé v plavkách přes recepci. Chyba se očividně stala při stavění hotelu, jelikož do žádného pokoje není možné dojít jinak než právě přes recepci, což jsem ještě nikde jinde nezažila. Ke konci našeho pobytu už ho asi nebavilo kontrolovat jen oblékání, vymyslel si, že se nesmí nosit na pokoj kelímky s vodou. Takže vlastně se nejednalo tak úplně o all inclusive, když si nesmíte vzít ani vodu na noc v plastovém kelímku. Nevím, kdo tohle vymýšlí, ale jsou to docela rušivé elementy pro vaši dovolenou.

Pláž
Pláž byla super! Lehátka za poplatek, ale byli luxusní dřevěné s matrací, takže mnohem pohodlnější než klasická plastová. Několikrát za pobyt jsme měli obrovské vlny, poslední den byly v moři medúzy. Vstup do moře pozvolný, písčitý. Moře čisté a teplé.

Andrea S., 27.08.2015, Datum pobytu: 18.7. - 29.7.2015
Oblast: Španělsko Španělsko, Andalusie, Hotel:ROC Golf Trinidad

Byla tato recenze užitečná? Ano (0) Ne (0)

ROC Golf Trinidad, Andalusie, Španělsko Andrea S. 2015-08-27 7.6 1 10 ROC Golf Trinidad

Celkem: 9,6 Tento hostel je opravdu všemu blízko,v centru města ,takže naprosto ideální.

• 10 Ubytování
  • 8 Cena

Celkové shrnutí
Tento hostel je opravdu všemu blízko,v centru města ,takže naprosto ideální. Zobrazit celou recenzi

Ubytování
Jednoduché vybavení,naprosto vystačující,na balkóně bych uvítala stojan na prádlo .Občas vylítl výtah,ale brzy spraveno.

Strava
Večerní strava rozmanitá,určitě si každý vybere podle chuti a nároků,každý den se měnila nabídka,jisté věci zůstávaly neměnné např.hranolky :D .Já se zaměřila vždy na ryby a jejich tradiční jídla :D.

Služby hotelu
Hotel zajistil během dvou týdnů dvě vystoupení,happy hour je určitě super,bazén je menší ale asi stačí,nikdy jsme nebyly,obsluha ochotná s úsměvem na tváři,domluvíte se i česky :D,lednička za 40 euro na týden,malá ale postačí na běžné věci..zmrazila mi i pivko :D Byly jsme většinou v terénu,tak více hodnotit nemůžu .

Pláž
Pláž je hned přes silnici u hotelu,jsou zde atrakce na vodu,dost lehátek a slunečníků,což není má věc,ale našla jsme místo,kde je to klidnější a žádná šlapadla a loďky s lehátky nebyly v cestě.Moře po bouři nic moc ,ale v klidných slunečních dnech byla čistá voda .U pláže spousta restaurací.Na pláži sprchy a v srpnu i místo na ležení :D