Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Blog o cestování, tipy kam vyrazit na dovolenou

Omezení cestování: Aktuální situace a řešení změny zájezdu

Vážení klienti, velmi si vážíme vaší trpělivosti v této nelehké době. Přestože byl cestovní ruch mnoho týdnů paralizován a my jsme v důsledku korona krize ztratili na nějakou dobu jakoukoli akceschopnost, snažíme se maximálně vyjít vstříc vašim požadavkům a zkracovat dobu na jejich vyřízení.

Naše call centrum od začátku krize do dnešního dne pozitivně vyřídilo více než 23 000 žádostí klientů. Specialisté každý den odbaví stovky vratek. Klientům posíláme zpět v průměru pět milionů korun týdně. Aktuální čekací doba pro zpracování požadavku je jeden, maximálně dva dny.  

Protože cestovní agentura Invia je zprostředkovatelem zájezdu, nikoli jeho pořadatelem, je závislá na rozhodnutí a jednání konkrétních partnerských cestovek. Fungujeme jako platforma, která propojuje zákazníka s cestovní kanceláří. Peníze od klienta za zakoupený zájezd předáváme okamžitě cestovní kanceláři, která z nich zaplatí hotel i místo v letadle. Celý proces vrácení peněz klientovi tedy probíhá skrze několik dodavatelů, a může trvat několik dní i týdnů. Invia vždy řeší každý zájezd individuálně s pořádající cestovní kanceláří a poté informuje klienta.

Naši zaměstnanci pracují neúnavně už od začátku vyhlášení nouzového stavu. Je tedy možné, že někdy došlo k nedorozumění či pochybení, za které se zákazníkům omlouváme.

Pokud potřebujete cokoli řešit, ohledně vašeho zájezdu, přečtěte si následující přehled nejčastějších dotazů, případně vyplňte formulář, na který odkazuje tlačítko na konci článku. 

Nejčastější dotazy a požadavky našich klientů: 

1. Mám brzký odlet. Jak mám postupovat, když chci změnit termín zájezdu, případně destinaci? 

  • Cestovní kanceláře tuto možnost zpravidla umožňují a vycházejí klientům vstříc. Vždy je třeba se řídit podmínkami dané cestovní kanceláře. Podle toho se následně domluvíme, který nový zájezd je pro vás nejlepší.  
  • Pokud chcete termín změnit, klikněte na tlačítko Vyplnit formulář na konci článku, následně vyberte volbu Chci změnit termín a společně vše vyřešíme. 

2. Chtěl bych ušetřit a zaplacenou částku převést na budoucí dovolenou. Zatím nevím, kam a kdy, ale chci mít jistotu, že o své peníze nepřijdu. 

  • Toto je velmi častý požadavek našich klientů, proto jsme iniciovali jednání a společně s  velkou částí cestovních kanceláří jsme pro vás našli optimální řešení. Vaši zaplacenou zálohu na zájezd převedeme na poukaz s  delší platností, který je pojištěn pro případ úpadku cestovní kanceláře. Tím máte jistotu, že o své peníze nepřijdete. Některé cestovní kanceláře vám dokonce hodnotu poukazu navýší. Tímto dojde k  dohodě o narovnání vzájemných vztahů a tím pádem není třeba nic doplácet. V tomto směru se momentálně upravuje také příslušná legislativa. 
  • Pokud chcete takto zajistit svůj zájezd, klikněte na tlačítko Vyplnit formulář na konci článku, vyberte volbu Chci pojištěný poukaz a my prověříme dohodnuté podmínky s  pořádající cestovní kanceláří.  

3. Chtěl bych převést zaplacenou zálohu na poukaz, ale mám obavy, že budu muset hradit budoucí platby. 

Nemusíte se bát. Jak je uvedeno v  dotazu 2, převedením zaplacené zálohy na poukaz dojde k dohodě o narovnání vzájemných vztahů mezi smluvními stranami a tím pádem není třeba hradit budoucí platby vyplývající z  původní smlouvy o zájezdu či objednávky služeb. 

4. Mám doplácet Chytrou zálohu. Jak mám postupovat? 

  • Pokud máte naším prostřednictvím sjednaný zájezd a využili jste produktu Chytrá záloha (poznáte to podle ustanovení v  doplnění Smlouvy o zájezdu či objednávce služeb), máte od nás sjednanou bezúročnou půjčku na doplatek 1. zálohy. Invia za vás zaplatila peníze cestovní kanceláři, která pořádá váš zájezd. Rozpis plateb je tomu uzpůsoben a je ho třeba z  těchto důvodů dodržet. 
  • Samozřejmě můžete svou doplacenou zálohu podle podmínek převést na pojištěný poukaz (viz dotaz 2). Nebo můžete žádat změnu termínu, případně i destinace (viz dotaz 1). Pokud máte otázku týkající se doplatku Chytré zálohy, klikněte na tlačítko Vyplnit formulář na konci článku, vyberte volbu Dotaz Chytrá záloha a my vám poradíme. 

5. Zajímá mě možnost odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. 

Tuto variantu nedoporučujeme. Vzhledem k tomu, že se aktuálně nacházíme v  mimořádné situaci, které naše republika čelí poprvé ve své  historii, názory na dopady odstoupení od smlouvy se velmi různí. Avšak shodují se v  těchto bodech: 

  • Úhrady, které cestovní kanceláře klientovi nevyplatí poté, co klient od smlouvy odstoupil, nejsou pojištěny. Takové pohledávky tedy v  případě úpadku cestovní kanceláře pojišťovny neuhradí a nejsou tedy ani chráněny Faktorem 100. V  praxi toto považujeme za natolik vysoké riziko, že klientům jednoznačně radíme využít jiných variant zabezpečení a získání prostředků, například zmiňované poukazy nebo změnu termínu dovolené. 
  • Většina cestovních kancelářích ve svých všeobecných obchodních podmínkách uvádí, že odstupné, tzv. stornopoplatek, je ve výši skutečně vzniklých nákladů v  souvislosti s  odstoupením od smlouvy. V  danou chvíli, kdy je cestovní ruch paralyzován nařízením vlád, se tak skutečně vzniklé náklady, vynaložené ve věci storna zájezdu nebo služeb, diametrálně zvyšují. V  praxi to pak může znamenat, že zaplacená záloha ani nepokryje výši stornopoplatků a může se stát, že klient bude muset doplatit. Doporučujeme využít zajištěných prostředků přeplánovaní dovolené, jak zmiňujeme v  odpovědích na vaše dotazy výše. 

Pokud přesto chcete zájezd nebo služby stornovat, prosím klikněte na tlačítko Vyplnit formulář na konci článku a vyberte možnost Zajímá mě storno. 

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Klikněte na tlačítko Vyplnit formulář, ozveme se vám hned, jakmile to bude možné. 

Vyplnit formulář 

19.05.2020 Invia

Štítek:

Líbí se vám tento článek?

Můžete ho snadno sdílet na sociálních sítích se svými přáteli.

Líbí se vám tento článek?

Můžete ho snadno sdílet na sociálních sítích se svými přáteli.

Baví vás psát o zajímavých místech světa?

Hledáme nové nadšené kolegy do týmu, kteří by psali pro tento blog.

Chci psát pro tento blog