Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Blog o cestování, tipy kam vyrazit na dovolenou

Omezení cestování: Aktuální situace a řešení změny zájezdu

Vláda České republiky omezila pohyb osob přes hranice České republiky. Všechny klienty, kterých se dotknou změny jejich dovolených budeme v co nejkratším čase kontaktovat. 

Nejčastější dotazy a požadavky našich klientů: 

1. Mám brzký odlet. Jak mám postupovat, když chci změnit termín zájezdu, případně destinaci? 

  • Cestovní kanceláře tuto možnost zpravidla umožňují a vycházejí klientům vstříc. Vždy je třeba se řídit podmínkami dacestovní kanceláře, podle toho se domluvíme, který nový zájezd je pro vás nejlepší.  
  • Pokud chcete termín změnit, klikněte na tlačítko Vyplnit formulář na konci článku, následně vyberte volbu Chci změnit termín a společně to vyřešíme. 

2. Chtěl bych ušetřit a zaplacenou částku převést na budoucí dovolenou. Zatím nevím, kam a kdy, ale chci mít jistotu, že o své peníze nepřijdu. 

  • Toto je velmi častý požadavek našich klientů. Proto jsme iniciovali jednání a společně s velkou částí cestovních kanceláří jsme pro vás našli optimální řešení. Vaši zaplacenou zálohu na zájezd převedeme na poukaz s delší platností, který nese garanci Faktor 100, jenž vás chrání při úpadku cestovní kanceláře. Tím máte 100% jistotu, že o své peníze nepřijdete. Některé cestovní kanceláře vám dokonce hodnotu poukazu navýší. Tímto dojde k dohodě o narovnání vzájemných vztahů a tím pádem není třeba nic doplácet. 
  • Pokud chcete takto zajistit svůj zájezd, klikněte na tlačítko Vyplnit formulář na konci článku, vyberte volbu Chci pojištěný poukaz a my prověříme dohodnuté podmínky spořádající cestovní kanceláří.  

3. Chtěl bych převést zaplacenou zálohu na poukaz, ale mám obavy, že budu muset hradit budoucí platby. 

  • Nemusíte se bát. Jak je uvedeno v  předchozím bodě (dotaz 2), převedením zaplacené zálohy na poukaz dojde k dohodě o narovnání vzájemných vztahů mezi smluvními stranami a tím pádem není třeba hradit budoucí platby vyplývající z původní smlouvy o zájezdu / objednávky služeb. 

4. Mám doplácet Chytrou zálohu, jak postupovat? 

  • Pokud máte naším prostřednictvím sjednaný zájezd a využili jste produktu Chytrá záloha (poznáte to podle ustanovení v doplnění Smlouvy o zájezdu / objednávky služeb), máte od nás sjednánu bezúročnou půjčku na doplatek 1. zálohy. Ten jsme za vás už zaplatili cestovní kanceláři. Rozpis plateb je tomu uzpůsoben a je ho třeba z těchto důvodů dodržet. 
  • Samozřejmě můžete svou doplacenou zálohu podle podmínek převést na pojištěný poukaz (viz dotaz 2). Nebo můžete žádat změnu termínu, případně i destinace (dotaz bod 1). 

5. Zajímá mě možnost odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. 

  • Tuto variantu nedoporučujeme. Vzhledem k tomu, že se aktuálně nacházíme v mimořádné situaci, které naše republika čelí poprvé ve svéhistorii, názory na dopady odstoupení od smlouvy se velmi různí. Avšak shodují se v těchto bodech: 
  • Úhrady, které cestovní kanceláře klientovi nevyplatí poté, co klient od smlouvy odstoupil, nejsou pojištěny. Takové pohledávky tedy v případě úpadku cestovní kanceláře pojišťovny neuhradí a nejsou tedy ani chráněny Faktorem 100. V praxi toto považujeme za natolik vysoké riziko, že klientům jednoznačně radíme využít jiných variant zabezpečení a získání prostředků, například zmiňované poukazy nebo změnu termínu dovolené. 
  • Většina cestovních kancelářích ve svých všeobecných obchodních podmínkách uvádí, že odstupné, tzv. stornopoplatek, je ve výši skutečně vzniklých nákladů v souvislosti sodstoupením od smlouvy. V danou chvíli, kdy je cestovní ruch paralyzován nařízením vlád, se tak skutečně vzniklé náklady, vynaložené ve věci storna zájezdu nebo služeb, diametrálně zvyšují. V praxi to pak může znamenat, že zaplacená záloha ani nepokryje výši stornopoplatků a může se stát, že klient bude muset doplatit. Doporučujeme využít zajištěných prostředků přeplánovaní dovolené, jak zmiňujeme v odpovědích na vaše dotazy výše. 
  • Pokud i tak chcete váš zájezd nebo služby stornovat, prosím klikněte na tlačítko Vyplnit formulář na konci článku a vyberte možnost Zajímá mě storno. 

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Klikněte na tlačítko Vyplnit formulář, ozveme se vám hned, jakmile to bude možné.

Vyplnit formulář

13.03.2020 Invia

Štítek:

Líbí se vám tento článek?

Můžete ho snadno sdílet na sociálních sítích se svými přáteli.

Líbí se vám tento článek?

Můžete ho snadno sdílet na sociálních sítích se svými přáteli.

Baví vás psát o zajímavých místech světa?

Hledáme nové nadšené kolegy do týmu, kteří by psali pro tento blog.

Chci psát pro tento blog