Úplně nevím, co si myslet, něco bylo bylo skvělé, na jiných věcech je třeba ještě hodně zapracovat. V zásadě by si hotelové vedení mělo ujasnit, co vlastně chce. Zda hotel na úrovni se službami na 5* se vším, co host očekává a co se od hosta požaduje v rámci dané úrovně 5* nebo zapadnout do kategorie 4* a být vlastně dalším z nevýrazných v řadě. Hotel je zřízen zřejmě skrytě, jelikož za celou dobu pobytu jsem neviděl jediného managera, který by se o chod hotelu staral.
"Zábavná" scénka při check-in: obdrželi jsme kartu od pokoje, portýr nás tam odvedl, kartou odemkl a k našemu i jeho překvapení v pokoji už někdo bydlel. Překvapení i na třetí straně, jelikož jsme pána vzbudili, což je v celku pochopitelné, ve dvě ráno. Návrat do recepce a další vráska na čele jinak vcelku milého recepčního. Na druhý pokus už trefil volný pokoj.
Všude se bez problému domluvíte anglicky. Pár slov albánsky vykouzlí úsměv.
Ubytování
Pokoj na první pohled skvělý, ale v průběhu pobytu zjistíte drobné nedostatky. Na velikosti koupelny se nešetřilo, někoho může ohromit velký sprchový kout walk-in, ale mně vadí, že v té velké koupelně je jen jediný háček na osušku. Háček na ručník u umyvadla chybí úplně, fén je umístěn tak chytře, že se buď vidíte v zrcadle nebo si sušíte vlasy, společně to nefunguje, jelikož šňůra od fénu je příliš krátká. V pokoji není žádná židle nebo křesílko, pokud si chcete sednout ke stolu, je třeba si vzít židli z balkonu. Ale jelikož v pokoji není stůl, tak asi netřeba. A k tomu balkonu, nebo lodžii, od ostatních balkonů je oddělen sklem, ovšem zcela čirým, co zjistíte nejpozději v okamžiku, kdy tam jdete pověsit na ramínku ze skříně mokré plavky (háček opět chybí, takže věsíte na ramínku ze šatní skříně na opět průhledné sklo, které supluje zábradlí) a za průhledným sklem vpravo či vlevo totéž dělá soused, který taky není úplně oblečen. To jsme dopadli ještě dobře, jelikož u jiných pokojů ten balkon ani sklem oddělen není, takže je prostě společný pro víc pokojů. To nechcete. A vlastně ani na tom balkoně necítíte potřebu posedět, jelikož je na vás vidět ze všech stran.
K úklidu nemám výhrady, denní převlékání postelí je zbytečné a zátěž při životní prostředí. Housekeeping by měl být taky poučen, že s věcmi hostů se nemanipuluje, kdo má odtrhávat obal knihy, který se přilepil k mokrému nočnímu stolku a tím na něm zanechal část obsahu knihy.
Vzhledem k místním zvyklostem přikrývku supluje velké prostěradlo, naštěstí byla ve skříni i jedna přikrývka, takže nedocházelo k tahanicím, tedy dokud nám to jedno prostěradlo nebylo odebráno, což se naštěstí stalo až při každodenním převlékání postele předposlední den, takže jsme to nějak zvládli.
Strava
Strava v rámci Al je spíše plná penze. Prostě snídaně, obědy, večeře, odpolední snack nabízí, co zbylo od oběda. Pravdou je, že nabídka je široká, rozmanitá a denně se měnila. Vše bylo chutné. V celku široká nabídka ovoce a zeleniny. Dojem ovšem kazí džus z automatu z prášku a plastové kelímky. Když budete mít štěstí, budete pít ze skla. Chutná káva, ovšem opět do kelímku, papírového.
Tradiční zvyky některých hostů - plný talíř a pak ho nechají stát. Nerespektování elementárních zásad slušného chování - do jídelny v plavkách, maximálně přes ně tričko, některé dámy, pánové pak vytahané nátělníky. Přesto jsme s partnerkou vytrvali a na jídlo mířili slušně oděni, už jen z respektu k personálu nebo k ostatním hostům.
Co je ale zarážející je nedostupnost nápojů, barel s vodou je v jídelně, která je otevřená jen v době podávání jídla, druhá barel je dostupný u baru u bazénu v otevírací době bazénu. Jinak bohužel, kupte si v obchodě a můžete si nápoj dát do ono prázdného minibaru na pokoji.
Služby hotelu
Scénka s minibarem: na pokoji je, ovšem prázdný. Ano, je za poplatek, což je v pořádku. Na mou žádost o naplnění minibaru recepce reagovala zděšením, že to přeci nelze ani za poplatek. Pak z nich vypadlo, že to ono neviditelné vedení zakázalo a lednička je na pokoji jen proto, aby si hotel mohl připsat 5*.
Marně jsme hledali ono SPA z názvu hotelu. Ačkoli je na pokoji, ve výtahu i na recepci upoutávka na masáž, SPA nikde. Tedy až na masážní stůl, který se skrýval v jednom rohu plážového baru a byl od promenády a pláže decentně oddělen slabou záclonou, takže opět nic pro stydlíny.
Z pokoje je třeba se vystěhovat do 11 hodin, lze si připlatit za pozdější check out v 15h, toho jsme využili, ale stálo to dost přemlouvání recepce, aby to za "mírný" poplatek 50% z pultové ceny udělala. Tato možnost je však uvedena i v informacích pro hosty, takže to nebyl žádný extra buřt. No ono taky máte v zásadě tři možnosti: vystěhovat se do 11h a pak se do transferu na letiště potulovat oblečen do cestovního po hotelu nebo venku, jít na pláž nebo k bazénu a pak se "důstojně" převlékat do cestovního oblečení na toaletě, tedy pokud ji raději nezamknou, když skončilo podávání stravy. Náš transfer byl naplánován na 18:20. Od check outu jsme seděli v lobby, která byla klimatizována a tedy se dalo v pohodě číst nebo civět do mobilu (wi-fi free) tedy od 15 do 18 hodin. Bohužel v recepci není k dispozici voda ani káva, klasický lobby bar není.
Pláž
Pláž denně uklizená, šéf pláže se staral, uklízel a pamatoval si, kdo kde odpočívá, takže slunečník a lehátka byla nejpozději od druhého dne pobytu neformálně rezervována pro konkrétní lidi. Místa dost, žádné tahanice o lehátko a ranní sprinty se nekonaly. Pláž procházeli dva místní obchodníci s ovocem a jeden, co prodával sluneční brýle. Dopoledne tam, odpoledne zpět. Dvakrát denně na mopedu prodejce zmrzliny, která je v hotelu nedostupná. U bazénu jsme nebyli ani jednou.