Na dovolené v Tunisu jsme byli po několikáté. Vždy si vybíráme hotel 5* a jsme zvyklí, že v této kultuře personál očekává "bakšiš" a také ho rádi za dobré služby dáme. Tato zkušenost patřila bohužel k nejhorším a to díky chování personálu v hotelu. Očekávání platby za servis je tolik okaté a nepříjemné, že to kazí kompletně celou dovolenou... Zároveň počet turistů, které přivezou cestovní kanceláře z ČR je několikanásobně nižší než z Ruska, Německa či Arabských zemí a tím prioritou pro hotel a personál nejste logicky jako klient vy a je to znát :).
Ubytování
Nejprve jsme dostali pokoj jako většinou v Tunisu z těch horších - v pokoji nebylo povlečeno, pokoj na konci chodby a výhled na střechy budov. Až po zaplacení na recepci jsme dostali pokoj připravený - povlečeno, bohužel opět 1 patro výhled na střechy. Se slibovaným výhledem do zahrady to nemělo nic společného.
Strava
Jídlo je tu velmi dobré. Často se mění. Velký výběr nejen z teplých jídel, k snídani fresh džusy, dobré pečivo, sýry, salámy. Pravidelně velký výběr ovoce. Hotel má velmi dobře řešený oběd - mimo jídelnu, blízko pláže i bazénu, tím nevadí, když si přehodíte něco lehkého na plavky. Večeře a snídaně se konají v jídelně, která je příjemná a vždy dobře vybavená nádobím, očekává se hezčí oblečení... Negativní je rezervace stolů číšníky pro platící hosty, ač tvrdí, že toto se tam neděje... Tím po příchodu do jídelny si nemáte kam sednout. Na stole je všude pití, však stoly prázdné - čekají na svého klienta :)
Služby hotelu
Služby v hotelu hodnotím v rámci standardu jako velmi slabé. Host by se měl připravit na to, že bude platit. Ráno u snídaně, u oběda, u večeře, u ručníků a při přípravě lehátka, pokojské, večer při programu číšníkovi od baru, v denním baru u bazénu či pláže. Minimum platby, aby číšník nehodil kyselý úsměv či penězmi, je od 3DT za službu, rusky či německy hovořící klientela platí mnohonásobně více, proto je obsloužena vždy prioritně. Pokud zůstaneme u minima, připravte se na minimální platbu každý den cca 20DT (1DT cca 9Kč), mimo to platba za výměnu pokoje (od 20 Euro) . Pokud nezaplatíte, ručníky budou k dispozici až v 11 h, ne v 10, číšník na večerním programu bude raději stát a čekat na platícího klienta a vás vždy kolem stolu obejde, ale samozřejmě, že vy si můžete na bar dojít a zde drink či kávu obdržíte :), večer na večeři bude jídelna plná stolů s připraveným pitím a láhví na stole, ale stoly čekají na svého klienta. Většina personálu je jazykově vybavena, proto jak animátoři, tak číšníci či u ručníků jsou schopni hovořit anglicky, rusky, německy, francouzsky a arabsky, vždy se domluvíte.
Pláž
Pláž byla vždy čistá, připravená. Vířivky se slanou vodou vždy čisté a v provozu. Bazén jeden z nejlepších, který jsem zažila.