Na franšízu sází stále více českých podnikatelů

Osvědčeným značkám věří podle odborníků stále více podnikatelů.
Během posledních 4 let se v České republice zvýšil počet franšízových konceptů o 69 projektů.
Vyplývá to z dokumentu Franchising Report 2013, který zpracovala poradenská společnost Profit system. Společnosti nabízející podnikatelské licence uvádějí jako hlavní výhody již vybudovaný systém práce, marketingovou podporu či výrazně nižší riziko neúspěchu.

Do karet franšízanta ale hraje nejen vybudovaná značka a systém práce, podnikatel přebírá také propracované marketingové postupy, které se franšízoři snaží neustále zdokonalovat. „Naše franšízy získávají zejména lepší podmínky pro prodej zájezdů, moderní prodejní systém a nejširší nabídku pobytů a dodatkových služeb.
Navíc jim vyplácíme provize dříve než cestovní kanceláře a motivujeme je bonusy,“ uvedl Radek Šafařík, obchodní ředitel společnosti Invia, která na českém trhu provozuje nejrozšířenější franšízový systém v oblasti cestovního ruchu. „Naše společnost má zase díky franšízingu již přes 100 poboček.
Přitom je ale naším cílem mít ve městech pouze jednu franšízu, abychom pro franšízanty nevytvářeli konkurenční prostředí,“ doplnil Šafařík.

Celý článek: Na franšízu sází stále více českých podnikatelů

penize.cz

Publikováno: 04.06.2014