Polovinu trhu online prodeje zájezdů ovládla INVIA.CZ

Podle údajů analytické společnosti Mag Consulting lidé loni koupili přes internet 15 procent z celkového počtu 1,8 milionu prodaných zájezdů; podíl internetových prodejů letos podle odhadu zvýší na 23 procent a tržby přesáhnou 3 mld. Kč.

Přední česká internetová cestovní agentura Invia.cz dosáhla loni obratu 870 milionů korun a upevnila tak svou pozici jedničky na trhu. Její obrat je více než trojnásobný v porovnání s obraty nejbližší konkurence, které nepřesáhly 250 milionů korun. Oproti roku 2005 se obrat Invia.cz zvýšil o 44 procent, a firma tak ovládla polovinu českého trhu online prodeje zájezdů. Podobným tempem rostl i počet zákazníků, ze 43 tisíc na téměř 73 tisíc odbavených klientů za rok.

Agentura v lednu 2006 zahájila provoz call centra v Brně s nepřetržitým provozem. Vzrůstající počet zákazníků také podpořil otevření klientských center po celé České republice, například v Ostravě, Brně, Plzni, Českých Budějovicích, Liberci a dalších.

Podle údajů analytické společnosti Mag Consulting lidé loni koupili přes internet 15 procent z celkového počtu 1,8 milionu prodaných zájezdů; tržby za internetové prodeje činily zhruba dvě miliardy korun. Podle odborníků se podíl internetových prodejů letos zvýší na 23 procent a tržby přesáhnou tři miliardy korun.

Největší díl tržeb si ukrojily internetové cestovní agentury, které nabízejí služby až několika stovek cestovních kanceláří na jednom místě. Ve virtuálních agenturách lidé loni utratili asi 1,7 miliardy korun, z toho přes 82 procent připadlo na tři největší hráče na trhu, firmy Invia.cz, Zájezdy.cz a NetTravel.cz.

Internetová agentura Zájezdy.cz dosáhla loni tržeb 250 milionů korun a agentura NetTravel.cz rovněž 250 milionů. Tržby čtvrté největší agentury Last.cz loni činily 95 milionů korun.

Marketing & Média

Publikováno: 17.04.2007