Češi na dovolených volí kvalitnější služby, zájem o all inclusive v létě stoupl o 23 %

Praha, 20. září 2011

 

Poptávka po all inclusive zájezdech letos v létě vzrostla o 23 % oproti loňskému roku. Vyplývá to z aktuálních statistik za období červen až srpen roku 2011 cestovní agentury Invia.cz, která je největším internetovým prodejcem zájezdů na tuzemském trhu. Čeští turisté při výběru letních dovolených letos preferují vyšší kvalitu služeb. Tento trend potvrzuje i 13% nárůst zájmu o leteckou dopravu na úkor autobusové.

Zákazníci cestovní agentury Invia.cz si v letních měsících letošního roku v 48 % případů pořídili dovolenou, která zahrnovala stravu typu all inclusive. Díky této službě je v ceně pobytu zahrnuto veškeré konzumované jídlo a nápoje, a to bez ohledu na množství. Zájezd s polopenzí potom letos zvolila čtvrtina turistů a bez zajištěné stravy vyrazilo na dovolenou 18 % Čechů. Naopak výrazně opadá zájem o zájezdy s plnou penzí, v létě 2011 meziročně klesla poptávka o 37 %.

V letošním roce registrujeme ze strany našich zákazníků větší důraz na kvalitu služeb. Lidé si mnohem častěji vybírají zájezdy, které nabízejí stravu all inclusive či další nadstandardní servis. Zároveň pozorujeme vyšší poptávku po pětihvězdičkových a čtyřhvězdičkových hotelech,“ sdělil Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia.cz, která je jedničkou na českém trhu on-line prodeje zájezdů. „Jednou z příčin tohoto trendu je narůstající zájem o dovolenou v Turecku. Tamní cestovní ruch se totiž specializuje na luxusní služby,“ doplnil Tůma.

Statistiky cestovní agentury Invia.cz za měsíce červen, červenec a srpen letošního roku ukázaly na vzrůstající zájem o letecké zájezdy. Celkem 77 % turistů preferovalo pro cestu na dovolenou leteckou dopravu. Vlastní dopravu na dovolenou potom zvolilo 13 % zákazníků společnosti Invia.cz. Stále méně Čechů potom vybírá přepravu autobusem, tomuto typu zájezdů dalo letos v létě přednost pouze 10 % turistů.

Výrazně klesá poptávka po autobusové dopravě, která se meziročně snížila o 16 %. Přestože loni byla cesta autobusem druhým nejoblíbenějším způsobem dopravy na dovolenou, a to hned po letadle, letos dalo více lidí přednost vlastní dopravě,“ uvedl Michal Tůma z cestovní agentury Invia.cz, která nabízí širokou nabídku katalogových i last minute zájezdů od více než 300 cestovních kanceláří. „Hodnota leteckých zájezdů totiž pomalu klesá a cenový rozdíl mezi leteckou a autobusovou dopravou není tak výrazný,“ dodal Tůma.

 

Statistiky společnosti Invia.cz za období červen-srpen 2011

Prodej zájezdů podle typu dopravy

typ

Léto 2011

Léto 2010

Letecky

77 %

75 %

Autobus

10 %

13 %

Vlastní

13 %

12 %

 

Prodej zájezdů podle typu stravy

typ

Léto 2011

Léto 2010

All Inclusive

48 %

43 %

Polopenze

25 %

27 %

Beze stravy

18 %

20 %

Snídaně

8 %

8 %

Plná penze

1 %

2 %

 

Publikováno: 20.09.2011