Nárůst prodeje zájezdů přes internet

Nejprodávanější letecké zájezdy letošního léta zakoupené českými turisty přes internet míří do Egypta. Na druhém místě je Tunis a na třetím Řecko. Tyto údaje vyplývají z nejnovějších statistik největší české cestovní agentury Invia.cz, která prostřednictvím internetu prodává zájezdy více jak stovky českých cestovních kanceláří. Mezi další oblíbené destinace patří Chorvatsko, Itálie a Bulharsko, které se stává v posledních letech hitem mezi levnějšími zájezdy. Průměrná cena jednoho zájezdu činní 12 800 korun na osobu a zájezd si zákazníci objednávají v průměru 18 dní před odletem. Invia.cz má v současné době ve stálé nabídce 9 000 zájezdů, z toho 4 500 – 5000 aktuálních last minute. „Přesně v půlce sezóny byly prodány zájezdy za 165 miliónů korun, což znamená, že s největší pravděpodobností splníme předpokládaný roční obrat prodeje 300 – 350 miliónu,“ uvedl Radek Stavinoha, ředitel společnosti Invia.cz. Podle jeho slov klienti využívající služeb Invia.cz v průměru ušetří 20-25% oproti nákupu přímo u cestovních kanceláří před sezónou. Další nespornou výhodou při objednávání zájezdů přes internet je výrazná úspora času. Společnost Invia.cz začala silně expandovat na jaře letošního roku, kdy v souvislosti se vstupem silného švýcarského investora Centralway Holding AG. změnila název z původního MojeDovolená.cz a investovala do rozsáhlého technického zázemí – prodej zájezdů přes internet či telefon zajišťuje denně 80 operátorů. Do hlavní nabídky společnosti Invia.cz patří zájezdy cestovních kanceláří: Exim Tours, Firo Tour, Čedok, Fischer či Sunny Days. Působení agentury je v současné době provázáno především s internetovým portálem Seznam.cz Principem internetové cestovní agentury je podle preferovaných parametrů zadaných do formuláře vyhledat požadovaný zájezd. Po odeslání internetové objednávky převezme požadavek agenturní operátor, který posléze zjišťuje možnosti rezervace daného termínu. V případě, že je to možné, ihned kontaktuje klienta a dořeší s ním další detaily jeho požadavku včetně vypořádání. V opačném případě, kdy je daný termín již obsazen, hledá operátor klientovi alternativní zájezd dle jeho požadavku. Ceny zájezdů, včetně last minutových nabídek, a dalších služeb jsou stejné jako u cestovních kanceláří – agentura si tedy neúčtuje žádný zprostředkovatelský ani jiný příplatek. Cestovní smlouvu, která je poté uzavřena přímo s konkrétní CK, obdrží klient mailem, faxem případně osobně na pobočkách Invia.cz v Praze nebo Brně. Peníze za zájezd mohou klienti složit na přepážce většiny bank působících v České republice.

Publikováno: 16.08.2004