Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Co dělat, když vám na letišti ztratí nebo poškodí kufr?

Zapomenutý kufr na letištním pásu

Zapomenutý kufr na letištním pásu

Pokud se chystáte na dovolenou, měli byste se připravit na všechny nenadálé situace. Jistě je nepříjemné, když doletíte na dovolenou, ale kufr s Vámi nepřiletí nebo se Vám poškodí nově zakoupené zavazadlo. Co ale v takovém případě dělat? Zachovejte klidnou hlavu, vše je řešitelné.

V první řadě je třeba kufr zkontrolovat přímo na letišti, a to jak jeho vnější stranu, tak nejlépe i obsah, na případné pozdější reklamace nemusí být brán zřetel.

Poškozený kufr

Ve chvíli, kdy pustíte svůj kufr z ruky u odbavení, nese za Vaše zavazadlo odpovědnost letecká společnost. Nezapomeňte, že svůj kufr byste měli mít obalený ochrannou fólií, v opačném případě nemusíte s reklamací uspět. Reklamovat svůj kufr můžete do 7 dnů, nicméně pokud chcete svoji šanci zvýšit, udělejte to hned na letišti na reklamačním oddělení či přímo na pobočce letecké společnosti. Pokud jste jeli na organizovaný zájezd, kde je přítomný i delegát, oznamte mu vzniklou skutečnost a on Vám s řešením pomůže. Letecká společnost Vám uhradí škodu do maximální výše cca 1 445 Eur* (oprava zavazadla nebo dodání zavazadla zcela nového).

Poškozený kufr

Poškozený kufr

Ztracené/zpožděné zavazadlo

O něco nepříjemnější je čekat u pásu se zavazadly a ani mezi posledními se svého kufru nedočkat. Na každém letišti (v celním prostoru) naleznete přepážku pro reklamaci zavazadel (Lost baggage/luggage). Na této přepážce budete požádáni, abyste svůj kufr popsali a předložili útržek ze zavazadlového lístku. Většinou zavazadlo dorazí s dalším letem, budete ho mít tedy během několik hodin u sebe. Co se týče ztracených a zpožděných zavazadel, 98 % z nich se opět vrátí ke svému majiteli. Podle Montrealské úmluvy je v takovém případě možné nakoupit nezbytně potřebné věci (hygienické potřeby, základní oblečení), které zůstaly ve vašem ztraceném kufru, maximální částka je v tomto případě opět cca 1 445 Eur *. Nezapomeňte si uschovat i všechny účtenky. Pozor – nárok na takové odškodnění máte v případě, že letecká společnost nedoručí zavazadlo do 21 dní. Do částky 1 445 Eur* se počítá i náhrada kufru, v případě, že by se již nenašel. Na kufru je nutné mít svoje kontaktní údaje. Další variantou je mít v kufru kopii Vaší letenky a znovu kontaktní údaje, v případě, že by se štítek z kufru strhl.

Zavazadlo s vámi nepřiletělo?

Zavazadlo s vámi nepřiletělo?

Vykradené zavazadlo

Bohužel i tyto případy se stávají a jakákoliv náhrada ukradených věcí je mizivá. Veškerou elektroniku, peníze, doklady a jiné věci, které jsou vyšší hodnoty, si do kufru nebalte. Mějte je raději u sebe v příručním zavazadle. 

* výše částky může být změněna

Štítek:

Líbí se vám tento článek?

Můžete ho snadno sdílet na sociálních sítích se svými přáteli.

Líbí se vám tento článek?

Můžete ho snadno sdílet na sociálních sítích se svými přáteli.

Baví vás psát o zajímavých místech světa?

Hledáme nové nadšené kolegy do týmu, kteří by psali pro tento blog.

Chci psát pro tento magazín