PRAVIDLA PROVOZU PLATFORMY INVIA.CZ

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1. Společnost Invia.cz, a.s., IČO: 267 02 924, se sídlem Praha 2, Bělehradská 299/132, PSČ 120 00, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, spis. zn. B 15601 (dále jen „Invia“), působí na českém trhu jako cestovní agentura a cestovní kancelář provozující svoji činnost zejména prostřednictvím webových stránek www.invia.cz a www.nettravel.cz (společně s invia.cz a nettravel.cz dále jen „Web“). Není-li v těchto Pravidlech provozu platformy Invia.cz (dále jen „Pravidla“) uvedeno výslovně jinak, vztahují se Pravidla na nabízení a prodej zájezdů a cestovních služeb (dále jen „Zájezdy“) pod obchodní značkou jak Invia, tak NetTravel.

1.2. Tato Pravidla jsou vydána v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1150 ze dne 20. června 2019 o podpoře spravedlnosti a transparentnosti pro podnikatelské uživatele online zprostředkovatelských služeb (dále jen „Nařízení“) a vztahují se pouze na podnikatelské uživatele (ve smyslu čl. 2 odst. 1 Nařízení) Webu (dále jen „Uživatelé“).

1.3. Vztah společnosti Invia a Uživatelů se řídí příslušnou smlouvou uzavřenou mezi společností Invia a individuálním Uživatelem (dále jen „Smlouva“) a dále těmito Pravidly. V případě rozporu Smlouvy a Pravidel platí ustanovení Smlouvy.

2. POŘADÍ

2.1. Invia má zájem uvádět na Webu maximální množství Zájezdů, přičemž zobrazování Zájezdů se řídí podmínkami popsanými dále v tomto čl. 2 těchto Pravidel.

2.2. Zobrazení Zájezdů na Webu je určováno na základě následujících hlavních parametrů určujících pořadí:

  • a) Cena;
  • b) Prodejnost;
  • c) Hodnocení zákazníků;
  • d) Možnost zákazníka Zájezd zarezervovat, koupit a zaplatit přímo na Webu. Pro zobrazení Zájezdů, který uvedený postup neumožňují, je nutné, aby zákazník zobrazení takových Zájezdů povolil v nastavení Webu;
  • e) V případě, že více Uživatelů nabízí Zájezd se stejnou destinací, lokalitou, hotelem, stravou, dopravou, odletovým/odjezdovým místem, délkou pobytu, termínem (dále jen „Stejný Zájezd“), zobrazí se na Webu,
    i) takový Stejný Zájezd, jehož cena je nejnižší;
    ii) v případě stejné ceny Stejných Zájezdů takový Stejný Zájezd, za který Invia získá od Uživatele vyšší provizi;
    iii) v případě stejné ceny a stejné provize Stejných zájezdů takový Stejný Zájezd, který je poskytovaný Uživatelem s nejlepším zákaznickým hodnocením.

2.3. Hlavní parametry určující pořadí byly vybrány s cílem, aby zákazníci využívající Web pro nákup Zájezdů snadno našli Zájezdy, které jsou výhodné, oblíbené a kvalitní, a aby si takové Zájezdy mohli koupit co nejsnazším způsobem.

2.4. Do nabídky Zájezdů na Webu nejsou řazeny zejména následující Zájezdy:

  • a) Zájezdy pořádající cestovní kanceláře nabízené zprostředkovatelskou cestovní kanceláří, pokud s pořádající cestovní kanceláří Invia spolupracuje a pokud se o duplicitní nabídce Zájezdu dozví;
  • b) Zájezdy pořádané slovenskou entitou české cestovní kanceláře, které jsou nabízeny za obdobných podmínek touto českou cestovní kanceláří;
  • c) Nestandardní Zájezdy určené úzké cílové skupině zákazníků, jako např. Zájezdy do vzdálených destinací bez dopravy v ceně, pobytové Zájezdy mimo plaveb a eurovíkendů do Chorvatska v termínu od listopadu do března a další;
  • d) Drobné doplňkové služby, jako např. příplatková strava či premium seating v letecké dopravě a další;
  • e) Nabídky Zájezdů velmi podobné Zájezdům zobrazeným na Webu;
  • f) Autobusové Zájezdy s odjezdovými místy mimo Českou republiku a Slovensko;

2.5. Letecké zájezdy s místy odletu mimo Českou republiku, Slovensko, Německo, Polsko a Rakousko; K nezobrazení Zájezdu na Webu může také dojít v následujících případech:

  • a) Chyba na straně Webu;
  • b) Chyba v rezervačním systému Uživatele;
  • c) Systém online ověřování kapacit chybně určí kapacitu Zájezdu jako naplněnou;
  • d) Uživatel nechá Zájezd z Webu smazat;
  • e) V rezervaci Zájezdu jsou poslední volná místa;
  • f) V případě většího množství chyb v exportu dat způsobených Uživatelem – v tomto případě dojde ke skrytí celé nabídky daného Uživatele až do doby opravy exportu;
  • g) Uživatel nedodá společnosti Invia pojištění záruky pro případ úpadku podle zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o cestovních službách“);
  • h) Invia a Uživatel se dohodnou na nenabízení určitého konkrétního Zájezdu nebo určitého konkrétního typu Zájezdů;
  • i) Zájezd (nebo cílový hotel Zájezdu) má aktuálně špatné zákaznické hodnocení;
  • j) Zájezd (nebo cílový hotel Zájezdu) zahrnuje služby dlouhodobě špatně hodnocené zákazníky;
  • k) V případě zvýšené poptávky klientů může Invia krátkodobě odstranit z Webu Zájezdy, které není možné zakoupit online
  • l) Po dobu zvýšené poptávky může Invia stanovit minimální cenu zobrazovaných Zájezdů na Webu

2.6. Uživatelé mají možnost ovlivnit pořadí zobrazených Zájezdů za úplatu nepřímo tím, že výše provize sjednaná mezi společností Invia a Uživatelem má vliv na pořadí Zájezdů, jak je uvedeno v čl. 2.2.e)ii) těchto Pravidel.

3. OMEZENÍ NEBO POZASTAVENÍ NABÍZENÍ ZÁJEZDŮ UŽIVATELE

3.1. K rozhodnutí společnosti Invia o omezení nebo pozastavení nabízení Zájezdů Uživatele společností Invia mohou vést následující důvody:

  • a) Větší množství chyb v exportu dat způsobených Uživatelem;
  • b) Nedodání pojištění záruky pro případ úpadku podle Zákona o cestovních službách Uživatelem společnosti Invia;
  • c) Aktuálně špatné zákaznické hodnocení Zájezdu Uživatele;
  • d) Dlouhodobě špatné hodnocení služeb nabízených v rámci Zájezdů Uživatele;
  • e) Uživatel se nachází v úpadku nebo hrozícím úpadku ve smyslu § 3 zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Insolvenční zákon“);
  • f) Uživatel na sebe podal dlužnický insolvenční návrh či návrh na moratorium ve smyslu Insolvenčního zákona;
  • g) Vůči Uživateli byl podán věřitelský insolvenční návrh a podle výlučného uvážení dostupných informací Obchodním zástupcem lze očekávat, že se Uživatel nachází v úpadku či hrozícím úpadku ve smyslu Insolvenčního zákona (bez ohledu na to, zda insolvenční soud rozhodne o úpadku);
  • h) Invia se dozvěděla, že ve vztahu k Uživateli nastala některá z domněnek úpadku platební neschopnosti ve smyslu § 3 Insolvenčního zákona;
  • i) Vůči Uživateli podle dostupných informací bylo zahájeno exekuční řízení ve smyslu zákona č. 120/2001 Sb., o soudních exekutorech a exekuční činnosti (exekuční řád) nebo byl podán návrh na soudní výkon rozhodnutí ve smyslu občanského soudního řádu, a to ze strany přinejmenším dvou věřitelů Uživatele;
  • j) Aktivity Uživatele poškozují dobré jméno Invia;
  • k) Uživatel porušil některou povinnost dle Smlouvy.

4. INTERNÍ SYSTÉM VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ

4.1. Uživatel může využít interní systém pro vyřizování stížností ohledně:

  • a) neplnění závazků stanovených v Nařízení společností Invia způsobem, který se dotýká Uživatele;
  • b) technických problémů, které přímo souvisí s poskytováním služeb společnosti Invia Uživateli podle příslušné smlouvy mezi společností Invia a Uživatelem nebo těchto Pravidel a které se dotýkají Uživatele; \
  • c) opatření nebo chování společnosti Invia, které přímo souvisí s poskytováním služeb společnosti Invia Uživateli podle příslušné smlouvy mezi společností Invia a Uživatelem nebo těchto Pravidel a které se dotýkají Uživatele.

4.2. Uživatel stížnost odešle na e-mail: platfoma.stiznosti@invia.cz.

4.3. Stížnost uživatele musí:

  • a) být napsána v českém jazyce;
  • b) obsahovat informaci, že jde o stížnost podanou podle těchto Pravidel;
  • c) obsahovat identifikaci Uživatele v rozsahu: obchodní firma, IČO a sídlo;
  • d) obsahovat identifikaci osoby oprávněné zastupovat Uživatele v rozsahu: jméno, příjmení, funkce, případně titul opravňující osobu zastupovat Uživatele;
  • e) obsahovat dostatečně konkrétní vymezení skutečností, které jsou předmětem stížnosti.

4.4. Přijetí žádosti Uživateli potvrdí zástupce společnosti Invia na e-mailovou adresu, ze které byla stížnost odeslána. Na tuto e-mailovou adresu bude také v přiměřené lhůtě zaslána informace o vyřízení stížnosti Uživatele.

4.5. Invia může Uživatele, který podal stížnost, vyzvat k doplnění informací a podkladů nezbytných pro vyřízení stížnosti Uživatele. Invia může stížnost odmítnout v případě, že Uživatel neposkytne v přiměřené lhůtě požadovanou součinnost.

Tato pravidla jsou účinná ode dne 1.7.2021.