Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Dobré srdce uprostřed korona krize: Prodejci Invia pomáhají na infolince

Ilustrační foto

Ilustrační foto Invia

V současné mimořádné situaci reagujeme na krizi tím, že pomáháme. Část zaměstnanců našeho call centra obsluhuje dvě infolinky, které slouží pro pomoc seniorům, handicapovaným i lidem v karanténě.

Cestovní průmysl byl jedním z prvních, který se musel přizpůsobit šíření koronaviru. Lidé nemohou cestovat, aerolinky zrušily lety, hotely přestaly přijímat hosty, cestovní kanceláře neprodávají zájezdy. Invia, která zaměstnává 387 lidí a na jejích službách je závislých dalších 1750 zaměstnanců jejích obchodních partnerů, tvoří páteř cestovního ruchu u nás i v části zahraničí. Proto jsme museli reagovat velmi rychle. Například tím, že místo prodeje zájezdů naši specialisté na prodej teď obsluhují bezplatnou infolinku pro seniory.

Linku 800 160 166 zřídily organizace Červený kříž a Život 90 ve spolupráci s Magistrátem hlavního města Prahy, a právě jim jsme poskytli své call centrum, respektive jeho zaměstnance. Ti stáli před hrozbou ztráty práce, protože nyní, kdy se žádné zájezdy neprodávají, neměli koho obsluhovat. Vedení investiční skupiny Rockaway, pod kterou Invia patří, se ale podařilo spojit Magistrátem a v rekordním čase své lidi přesměrovat na novou telefonní linku. Zaměstnanci se dokázali rychle přeorientovat, absolvovali školení a vyzbrojeni podrobnými manuály odpovídají na dotazy týkající se celé koronavirové situace nejen pražským seniorům.

„Na linku mohou volat senioři o jakoukoliv pomoc a podporu. Mohou si objednat léky, hygienické prostředky a potraviny, které jim budou dovezeny až domů, popisuje náměstek primátora hl. m. Prahy Petr Hlubuček záměr, s jakým byla linka založena.

Silný a flexibilní tým 

Celá spolupráce vznikla ve chvíli, kdy vláda 12. března nařídila zákaz vycestování do rizikových zemí. „Poptávka po zájezdech samozřejmě klesla, a my bychom neměli práci pro naše zaměstnance. Objevila se ale informace, že Magistrát hlavního města Prahy bude spouštět vlastní telefonní linku, a tak jsme začali z hodiny na hodinu řešit, jak jim můžeme svými kapacitami pomoci, říká koordinátorka call centra Kateřina Macečková.

„Vzhledem k tomu, že se jedná o nonstop linku, měli jsme trochu obavy, zda budeme schopni pokrýt večerní i noční směny. Reakce zaměstnanců nás příjemně překvapily. Každý pochopil, že jsme v situaci, že buď budeme mít alternativní práci nebo žádnou, protože taková je nyní realita cestovního ruchu. Postoj zaměstnanců ukazuje, jak silný a flexibilní tým v Invii máme. Ihned pochopil situaci, a začal pomáhat potřebným, popisuje Macečková.

Národní linka

Ilustrační foto

Ilustrační foto Invia

Kromě krizové linky pro seniory obsluhuje 180 našich zaměstnanců Národní linku 1212, která funguje celostátně. Střídají se na směnách a z důvodu bezpečnosti pracují většinou z domova. Během jediného víkendu je vyškolení lektoři připravili na práci se seniory a vysvětlili problematiku týkající se všech aspektů koronaviru. „Základní princip zůstává stejný, jako když pracujeme v cestovním ruchu. Tedy vyslechnout člověka, zjistit jeho problém a poskytnout nejvhodnější radu nebo doporučení, kam se obrátit, dodává tisková mluvčí Invia, Andrea Řezníčková. Zaměstnanci Invia denně přijímají více než 500 hovorů Pražanů a tisíce dotazů z Národní linky.

21.03.2020 Invia

Líbí se vám tento článek?

Můžete ho snadno sdílet na sociálních sítích se svými přáteli.

Líbí se vám tento článek?

Můžete ho snadno sdílet na sociálních sítích se svými přáteli.

Baví vás psát o zajímavých místech světa?

Hledáme nové nadšené kolegy do týmu, kteří by psali pro tento blog.

Chci psát pro tento blog