Glacier Express a Mont Blanc
Švýcarsko
Invia hodnocení
Průměrné počasí v době dovolené
Glacier Express a Mont Blanc
Glacier Express a Mont Blanc
Číslo termínu: Klikněte pro zobrazení čísla termínu
Popis
Glacier Express - nejpomalejší rychlík světa je snem všech železničních nadšenců. Za okny panoramatických vagonů s částečně prosklenou střechou defilují zasněžené velehory, hluboká údolí, horské potoky, vodopády a upravená švýcarská krajina.
Popis - počet dní
4denní zájezd s denním přejezdem
Poznámka
NÁŠ TIP PRO RODINNOU DOVOLENOU: Využijte slevu 800,-Kč/os. u dětí/dospělých do 25 let, která lze navíc kombinovat se slevou pro 3. a 4. osobu na pokoji ve výši 1.500,-Kč/os. Dítě/dospělý do 25 let ve 3lůžkovém nebo 4lůžkovém pokoji má tedy nárok na slevu 2.300,-Kč!!!
Cena zahrnuje
2 noci s polopenzí v hotelu (2lůžkové pokoje s příslušenstvím a TV), dopravu autobusem, cestu originál Glacier Expressem na trase Brig-Svatý Mořic, oběd v Glacier Expressu, průvodce, mapu Švýcarska s informacemi.
Cena nezahrnuje
komplexní pojištění.
Vstupy
na vlak a lanovky Mer de Glace: 34 EUR.
Poznámka
Odjezdová místa Plzeň, Praha, Rokycany, Žebrák a Beroun bez příplatku.
1. den
Odjezd ráno. Průjezd Německem k Bodamskému jezeru. Krátká zastávka v rakouském lázeňském městě Bregenz na břehu Bodamského jezera. Průjezd Švýcarskem až k Ženevskému jezeru. Odtud se autobus vyšplhá do Leysin na slunné terase. Ubytování v hotelu Central Residence&Spa, v ceně ubytování je vstup do relaxačního centra s bazénem, vířivkou, saunou a párou. Večeře (bohatý bufet dle vlastního výběru). Nocleh.
2. den
Snídaně. Odjezd do Martigny v údolí Rhony a dále přes průsmyk Col de la Forclaz do Chamonix. Z populárního horského střediska vystoupá červený ozubnicový vlak uvedený do provozu v roce 1909 během 20 minut až do stanice Montenvers (1913 m n.m.). Z vyhlídkové plošiny je krásný pohled na severní stranu masivu Grandes Jorasses a ledovec Mer de Glace – největší francouzský ledovec. Poté sjedete gondolovou lanovkou nad ledovec Mer de Glace a po schodech sestoupíte až k ledovci. Při návštěvě Ledovcové jeskyně se dostanete přímo do nitra ledovce. Po návratu zpět gondolovou lanovkou projdete kolem legendárního hotelu Montenvers k stálé expozici Glaciorium zabývající se výzkumem ledovců. Před odjezdem navštívíte také muzeum horských krystalů Galerie des Cristaux. Návrat ozubnicovou železnicí do Chamonix a prohlídka populárního horského střediska. Odjezd autobusem zpět do Švýcarska. Při počátku výjezdu do Leysin se v plné kráse zaskví hrad Aigle uprostřed vinic. Večeře (bohatý bufet dle vlastního výběru). Nocleh.
3. den
Snídaně. Odjezd údolím Rhony do Brigu. Nástup do věhlasného Glacier Expressu – nejpomalejšího rychlíku na světě. Vlak jede nejkrásnějšími partiemi švýcarských Alp, které je možno obdivovat z klimatizovaných panoramatických vozů s částečně prosklenou střechou. Objednaný oběd je servírován během jízdy, aniž by bylo nutno opustit pohodlné sedadlo. Nejdříve cesta hlubokým údolím Rhony podél walliských dřevěných domů a barokních vesnických kostelíků, v jednom místě se vlak otočí v tunelu o 270 stupňů a vystoupá přitom o 150 metrů. Potom se údolí horní Rhony rozšíří a za Oberwaldem vlak pojede 20 minut 15 km dlouhým tunelem Furka až do horského Andermattu. V Andermattu je zapřažena lokomotiva s ozubnicovým pohonem a vlak začne pomocí ozubnice stoupat do průsmyku Oberalp (2033 m n.m.) - nejvyššího bodu trasy se stejnojmenným horským jezerem uprostřed mohutných alpských štítů. Při sjezdu do Disentisu s monumentálním benediktinským klášterem se naskýtají nádherné výhledy. V Disentisu je zapřažena opět normální lokomotiva a za Ilanzem se vlak ponoří do Rýnské soutěsky. V hlubokém kaňonu jsou koleje těsně podél Rýna, okolo se tyčí mohutné bílé skalní stěny. Po opuštění soutěsky vlak mine v Reichenau soutok Předního a Zadního Rýna a pokračuje širokým údolím do Thusisu, kde se rozloučí s Rýnem. Za Thusisem se údolí opět zužuje, vlak totiž projíždí soutěskou Schyn proti toku Albuly do Tiefencastelu. V Tiefencastelu začíná známá trať přes průsmyk Albula, která je zahrnuta na seznamu památek světového dědictví UNESCO. Nejdříve vlak jede krajinou zelených horských luk a malebných hor. Před Filisurem je světoznámý 65 metrů vysoký a 130 metrů dlouhý viadukt Landwasser, který je zakončen ohromujícím vjezdem do tunelu ve skalním masivu. A pak vlak stoupá z Bergünu do Predy – na 12,6 km překonává výšku 416 metrů díky 5 kruhovým tunelům, 2 normálním tunelům, 9 viaduktům a 2 galeriím. Hned za Predou začíná tunel Albula dlouhý skoro 6 km. Za tunelem se otevře pohled do údolí Engadin a vlak klesá až do mondénního Svatého Mořice. Po výstupu z vlaku odjezd podél toku Innu údolím Engadin do ČR.
4. den
Návrat ráno.