Senioři chtějí více cestovat, organizátoři zájezdů jim vycházejí vstříc

Senioři a starší cestovatelé se v posledních letech stávají zajímavou cílovou skupinou pro cestovní kanceláře a agentury. Škála zájezdů a slev pro ně proto roste přímo úměrně jejich zájmu o cestování. Cestovní kanceláře mají v nabídce řadu zájezdů určených výhradně pro starší turisty, některé se na pořádání zájezdů pro seniory dokonce specializují.

Zájezdy pro seniory mají svá specifika. Starší lidé chtějí většinou cestovat v období, kdy je v cílových destinacích příznivější klima, takže volí termíny hlavně před sezonou nebo až po ní, preferují jednolůžkové pokoje bez příplatku, naopak si ale rádi připlatí za komfortní ubytování. Podle zástupců oslovených cestovních kanceláří a agentur volí senioři především pobytové zájezdy, během kterých mohou absolvovat fakultativní výlety.

Starší turisté jsou stále zajímavější cílovou skupinou například pro cestovní kancelář Fischer. „Je to zejména díky tomu, jak se prodlužuje věk a roste fyzická i ekonomická síla seniorů. Aktuálně se jedná o skupinu, jejíž podíl na celkovém počtu našich klientů činí jednotky procent,“ říká Jan Osúch, mluvčí cestovní kanceláře Fischer.

A podobné číslo uvádí i Hynek Špinar, mluvčí cestovní kanceláře Čedok. Věková skupina klientů starších 55 let je velice zajímavá i pro cestovní agenturu Invia, u níž lidé nad 55 let tvoří dokonce až pětinu všech zákazníků.

„Tito zákazníci však ve většině případů nevyužívají zvýhodněné nabídky zájezdů, které jsou určeny speciálně pro seniory, ale volí pobyty z běžného portfolia dovolených,“ říká Michal Tůma, marketingový ředitel společnosti Invia. Podle něj zájem seniorů o cestování v posledních letech roste.

„Za zvýšenou poptávkou seniorů stojí mimo jiné i jejich vyšší počítačová gramotnost, protože jsou schopni si snadno objednat dovolenou přes internet,“ dodává.

COT business

Publikováno: 08.02.2016