Itálie - Emilia Romagna Itálie

• Popis

Emilia Romagna není město ani přímořské letovisko, nýbrž kraj rozkládající se v srdci střední Itálie. Ze severní strany je oblast ohraničena řekou Pád a na jihu Apeninským pohořím. Ke kraji Emilia Romagna patří východní pobřeží Itálie, oblast Jaderského moře, která je jednou z nejvyhledávanějších v rámci celé země. Kromě krásných dlouhých a písčitých pláží láká turisty zejména podmanivá příroda a jedinečné kulturní památky a pamětihodnosti z dob Římanů, Etrusků a Byzanticů. Kraj je také vyhlášený skvělými gastronomickými specialitami. Právě zde totiž mají své kořeny takové lahůdky jako je parmazán, parmská šunka popřípadě víno Lambrusco.

Hlavním městem celé oblasti je historické a univerzitní město Boloňa (Bologna) s množství krásných kostelů a středověkými paláci v okolí dvou nejvýznamnějších náměstí - Piazza Maggiore a Piazza del Nettuno. V kraji leží taková skvostná města jako například Ferrara s dominantním vodním hradem Castello Estense. Historická Ravenna pyšnící se bazilikou San Vitale žila ve své době slávou při pobytu básníka Danteho, který zde dožil svá poslední léta. Starobylé město utrpělo nálety za druhé světové války. Přesto se však dočkalo obnovy a roku 1996 bylo připsáno do seznamu Světového kulturního dědictví UNESCO. Navštívit můžete také nedaleké Rimini a blízko něj se tyčící pevnost Montebello či nejstarší evropskou republiku San Marino na svazích hory Monte Titano. V kraji je turistům k dispozici velké množství letních letovisek při pobřeží Jaderského moře.

Nejnovější recenze Itálie - Emilia Romagna

Celkem: 8,4 Dovolená byla velmi pěkná, služby byly na dobré úrovni.

• 8 Ubytování
  • 8 Strava
  • 8 Okolí
  • 10 Cena

Celkové shrnutí
Dovolená byla velmi pěkná, služby byly na dobré úrovni. Zobrazit celou recenzi

Ubytování
Pokoje svojí velikostí a vybaveností odpovídají riminským standardům, úklid byl vždy perfektní.

Strava
Strava byla velmi chutná, porce dostačující. Zeleninový bufet byl pravidelně doplňován, polévky si mohl každý nabrat, kolik chtěl. Výběr ze dvou jídel, z nichž jedno bylo v italském stylu a jedno v českém. Po hlavním chodu následoval vždy chutný dezert. Obsluha příjemná a rychlá. K snídani několik druhů pečiva, šunka, sýr, pomazánky, corn flakes,...

Služby hotelu
Hotel je prezentován jako hotel s česky mluvícím personálem, což usnadňuje pobyt lidem, kteří nejsou jazykově vybavení. V hotelu se nachází bar, ve kterém si za velmi příznivé ceny můžete zakoupit české i italské alko i nealko nápoje, rozmanité pochutiny, kávu. Obsluhující personál je velmi vstřícný, platba je možná v českých korunách i eurech.

V recepci je téměř nepřetržitě k zastižení delegátka Jana, profesionálka každým coulem. Informace, které předává jsou jasné a přehledné, případné problémy řeší okamžitě a s nadhledem, její znalosti místních poměrů svědčí o tom, že v Rimini není žádným nováčkem.

Klientům je nabízena pestrá paleta výletů a zábavy. Osobně jsem se zúčastnila výletu do San Marina, na který nás paní delegátka doprovázela. Její výklad byl velmi poutavý, procházka historickým centrem byla moc pěkná, tempo chůze přiměřené, volný čas byl dostačují pro nákupy i posezení v některé z kavárniček.

I výlet do delfinária v zábavním parku Oltremare považuji za velmi povedený. Nejprve nás čekala plavba lodí podél riminského pobřeží, následoval pohodový přesun k objednanému autobusu a kratičká jízda do parku. Zde jsme zhlédli kouzelné vystoupení delfínů i dravých ptáků a následně jsme se opět objednanými autobusy přesunuli na loď, která nás odvezla zpět do Rimini. Na hladký průběh celého výletu dohlížela nejen lodní posádka, která nás doprovázela a ukazovala směr i na souši, ale také paní delegátka, která neustále hlídala, jestli jsme všichni a všemu rozumíme. Zvládla nám přitom ukázat ještě i část parku, která nebyla v programu původně zahrnuta. Zkrátka ukázala, že opravdu umí a ví.

Pláž
Pláž byla pěkná a uklizená, její vzdálenost od hotelu je minimální, cena plážového servisu byla přiměřená. Voda byla čistá, dá se zde i zaplavat, není tedy jen po kolena.

Anonym, 21.08.2015, Datum pobytu: 8.8. - 15.8.2015
Oblast: Itálie Itálie, Emilia Romagna, Hotel:Hotel Del Vecchio

Byla tato recenze užitečná? Ano (0) Ne (0)

Hotel Del Vecchio, Emilia Romagna, Itálie Anonym 2015-08-21 8.4 1 10 Hotel Del Vecchio - pohodová dovolená

Celkem: 9 Dovolená se povedla,prostě bezva.

• 9 Ubytování
  • 9 Okolí
  • 9 Cena

Celkové shrnutí
Dovolená se povedla,prostě bezva. Zobrazit celou recenzi

Ubytování
Pokoj byl sice malý,ale na přespání to stačilo.Klimatizace byla fajn ,trezor jsem také využila .

Strava
Snídaně byla formou švéd.stolů,na výběr bylo toho bylo spoustu.Večeře byly tříchodové +zeleninový bufet s mnoha druhy syrové nebo vařené zeleniny a chutově dobré . Pouze nabídkové menu večeře bylo občas špatně přeložené do češtiny a pak to bylo překvapení.

Služby hotelu
Služby hotelu byly dobré , wifi fungovala po celém prostoru hotelu , s personálem hotelu jsem byla spokojená , dá se s ním převážně domluvit anglicky . Úklid fungoval bezvadně.

Pláž
Pláž je cca 50 metrů od hotelu ,je placená . Od 8.-14.8.(7DNÍ) jsem za 1 slunečník + 2 lehátka zaplatila 100Euro. Za jeden den se platilo 20Euro.Pláž byla každé ráno upravená a čistá . Moře bylo docela čisté , akorát se jde desítky metrů , než se dá plavat .

Eliška S., 19.08.2015, Datum pobytu: 7.8. - 16.8.2015
Oblast: Itálie Itálie, Emilia Romagna, Hotel:St. Moritz

Byla tato recenze užitečná? Ano (0) Ne (0)

St. Moritz, Emilia Romagna, Itálie Eliška S. 2015-08-19 9 1 10 Hotel Stella D´Italia

Celkem: 10 Z dovolené jsme byli nadšeni. Cestovala jsem já se svojí maminkou a malý bratrem (9), bydleli jsme ve stanu, čehož jsme se nejdříve...

• 10 Ubytování
  • 10 Strava
  • 10 Okolí
  • 10 Cena

Celkové shrnutí
Z dovolené jsme byli nadšeni. Cestovala jsem já se svojí maminkou a malý bratrem (9), bydleli jsme ve stanu, čehož jsme se nejdříve obávali, ale vše bylo naprosto v pořádku. Místo je krásné, vyžití si najde každý. Jeli jsme autem, takže autobusovou dopravu nemohu popsat, ale naši sousedi si nestěžovali. Zobrazit celou recenzi

Ubytování
Je pravda, že stany jsou starší, ale naprosto čisté a funkční. Spali jsme na molitanových matracích a bylo to moc příjemné. Před každým stanem je vlastní sezení, nikam to není daleko. Jediné malé mínus je, když jedete v srpnu, že ve stanu je opravdu velké horko. Máte-li celý den 35 stupňů, příjemně ve stanu začne být až tak kolem desáté večer. Nám se naštěstí v půlce pobytu lehce ochladilo (asi 28 stupňů) a hned to bylo snesitelnější. Celý kemp je čistý, jsou zde animační programy pro děti (dětská disco) apod. Od moře jsou stany postavené asi 4min, umývárny jsou kousek, vše čisté, celý den teplá voda (ne, že bychom ji potřebovali :) ) a záchody také v pořádku (na všech chybí prkénka, dle našeho názoru kvůli hygieně). Jediné, co by Vám mohlo v kempu vadit, že cca 2x týdně se pořádají různé společenské večery a hraje nahlas hudba, což ve stanu je slyšet. My ale byli každý večer tak grogy, že nás to vždy ukolébalo. Co se hluku týče, tak za kempem je vlaková trať, a je pravda, že když projede vlak, je to celkem hukot, ale po prvních dvou projetích jsme třetí už nevnímali.

Strava
Celý týden vám budou vařit české kuchařky (četla jsem zde něco o nepříjemném kuchaři, ale toho jsme my naštěstí nechytli a naše paní kuchařky byly skvělé), které vaří převážně českou kuchyni. Jídlo bylo výtečné, nebylo nic, co bychom vytkli. Jako od babičky :) Porce ohromné, vždy bylo všeho dost.

Služby hotelu
Kemp nabízí zdarma wifi, která je k večeru lehce přetížená, ale ráno funguje skvěle. Dále půjčení kol, nafukování matrací, animační programy a pravděpodobně i další věci, které jsme ale neobjevili :)) všimli jsme si, že tam je vyloženě hrací plac pro pejsky, takže pejskařům dveře otevřeny :)

Pláž
Přímo před kempem je soukromá pláž patřící ke kempu, kde za lehátko na týden dáte 25 euro. To nám přišlo celkem drahé. Asi o dvě pláže dál (70m cca) je pláž veřejná, kde si můžete přinést vlastní slunečník (k půjčení ve stanu) lehátka, ručníky atd. Byla ale celkem malá, a převážně odpoledne tam byl dost nával. My jsme si našli od kempu doprava za hotelem Alexandria a ještě jedním modrým opuštěným hotelem další veřejnou pláž, která byla mnohem větší, lidé se tam mnohem lépe rozprostřeli, k dispozici sprcha apod. Je to asi 500m, cca 10min od kempu, ale rozhodně doporučuji. Pláž byla čistá, všude plno mušlí. Ráno a dopoledne byla voda úplně průzračná, odpoledne byl zvednutý písek, ale voda stále čistá. Na začátku července bylo moře jako kafe. Pláž byla velmi vhodná pro děti, vstup je velmi pozvolný.

Sára Marie O., 18.08.2015, Datum pobytu: 8.8. - 15.8.2015
Oblast: Itálie Itálie, Emilia Romagna, Hotel:Kemp Adria

Byla tato recenze užitečná? Ano (0) Ne (0)

Kemp Adria, Emilia Romagna, Itálie Sára Marie O. 2015-08-18 10 1 10 Camping Adria

Celkem: 8,2 Báječná dovolená :-) Ochotný personál, pěkné ubytování, denní úklid a čisté ručníky :-), výborná strava a příjemná delegátka, která nám...

• 8 Ubytování
  • 7 Okolí
  • 9 Cena

Celkové shrnutí
Báječná dovolená :-) Ochotný personál, pěkné ubytování, denní úklid a čisté ručníky :-), výborná strava a příjemná delegátka, která nám prodala vstupenky se slevou. Hotel na pěkném místě blízko pláže, obchůdků a kulturního dění :-) Zobrazit celou recenzi

Ubytování
Vyhráli jsme bezva pokoj, s velkou koupelnou, prostorným balkonem s bočním výhledem na moře :-) Přistýlka formou palandy, která nahoře nemá žádné zabezpečí a tak syn spal na zemi na matračce..... jinak OK!

Strava
Strava neměla chybu! Ke snídani na výběr vše od šunky až po croisanty, včetně ovoce, džusů a kávičky! Večeře: těstovinový předkrm, druhý chod a desert + velký zeleninový bufet!!!! U večeře bohužel nápoje placené a dost drahé :-( Jinak naprostá spokojenost! Na výběr maso nebo ryby.

Pláž
Pláž všude placená!!! Nakonec jsme si vybrali pláž dál od hotelu, ale přímo u vody a s veškerým servisem (kabina na hračky a nafouknuté věci, sprcha, WC a animace pro děti) za cenu 90 euro na celý týden pro čtyřčlennou rodinu! Jemný píseček, teplá voda, půjčovna šlapadel a možnost lodních výletů. Každé odpoledne akce pro děti: tanečky, karaoke, cukrová vata , ochutnávka mušlí, kokteilů.... zdarma. Voda u břehu po kolena, ala dál už se dalo i plavat! Bylo to báječné, moc jsme si to užily a doporučujeme :-)

Jana V., 18.08.2015, Datum pobytu: 8.8. - 15.8.2015
Oblast: Itálie Itálie, Emilia Romagna, Hotel:St. Moritz

Byla tato recenze užitečná? Ano (0) Ne (0)

St. Moritz, Emilia Romagna, Itálie Jana V. 2015-08-18 8.2 1 10 Hotel Stella D´Italia

Celkem: 7,4 Dovolená splnila mé představy o dovolené u moře s malými dětmi (7 a 4).

• 5,5 Ubytování
  • 9 Okolí
  • 8 Cena

Celkové shrnutí
Dovolená splnila mé představy o dovolené u moře s malými dětmi (7 a 4). Zobrazit celou recenzi

Ubytování
Vybavení hotelu: Bazén dostupný pouze v určité hodiny. Vybavení pokojů: Starší nábytek, málo polic na oblečení, na přespání postačuje. Sociální zařízení perfektní.

Strava
Strava byla dle mého výborná: Snídaně formou švédského stolu (každý den stejná, vybrat si nebyl problém). Oběd a večeře formou výběru z menu den dopředu: salátový bufet + předkrm (těstoviny, rizoto nebo polévka) + hlavní jídlo (denně výborné ryby). Porce byly velké, byl problém vše sníst (zvláště děti).

Služby hotelu
Wifi nebyla k dispozici (údajně pouze dočasně), nic dalšího jsem nepotřeboval. První den problém s ubytováním - nebyl k dipozici odpovídající pokoj - po zásahu CK (přes asistenci Invia) bylo vše druhý den napraveno.

Pláž
Pláž i moře čisté, k dispozici v ceně slunečník a dvě lehátka. Na pláži probíhal denně úklid. Pozvolný vstup do moře - 50-70m stačí i děti, voda odpoledně krásně teplá (přes 30°).

Luděk V., 16.08.2015, Datum pobytu: 1.8. - 8.8.2015
Oblast: Itálie Itálie, Emilia Romagna, Hotel:Astor

Byla tato recenze užitečná? Ano (0) Ne (0)

Astor, Emilia Romagna, Itálie Luděk V. 2015-08-16 7.4 1 10 Hotel Astor, Cesenatico, srpen 2015