PRAVIDLA PROVOZU PLATFORMY INVIA.CZ
1 ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1 Společnost Invia.cz, a.s., IČO: 267 02 924, se sídlem Praha 2, Bělehradská 299/132, PSČ 120 00, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, spis. zn. B 15601 (dále jen „Invia“), působí na českém trhu jako cestovní agentura a cestovní kancelář provozující svoji činnost zejména prostřednictvím webových stránek www.invia.cz (dále jen „Web“). Není-li v těchto Pravidlech provozu platformy Invia.cz (dále jen „Pravidla“) uvedeno výslovně jinak, vztahují se Pravidla na nabízení a prodej zájezdů a cestovních služeb (dále jen „Zájezdy“) pod obchodní značkou Invia.
1.2 Invia je dle předpisů Evropské unie provozovatelem „on-line platformy“ a „on-line zprostředkovatelské služby“. V těchto Pravidlech najdete povinné informace a podmínky stanovené v následujících předpisech:
a) nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/2065 o jednotném digitálním trhu služeb ze dne 19. října 2022 (dále jako „DSA“) a
b) nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1150 o podpoře spravedlnosti a transparentnosti pro podnikatelské uživatele on-line zprostředkovatelských služeb (dále jako „P2B“)
1.3 Tato Pravidla se vztahují pouze na podnikatelské uživatele (ve smyslu čl. 2 odst. 1 P2B) Webu a příjemce služeb (ve smyslu čl. 3 písm. b) DSA), kteří jsou podnikateli (dále jen „Uživatelé“). Jinými slovy, jsou určena pouze pro cestovní kanceláře, cestovní agentury nebo jiné poskytovatele cestovních služeb, které s Invia uzavírají smlouvu o obchodním zastoupení nebo smlouvu obdobnou. Pravidla a podmínky dle P2B a DSA pro zákazníky obsahují Obchodní podmínky společnosti Invia.cz, a.s. dostupné zde.
1.4 Vztah společnosti Invia a Uživatelů se řídí příslušnou smlouvou uzavřenou mezi společností Invia a individuálním Uživatelem (dále jen „Smlouva“) a dále těmito Pravidly. V případě rozporu Smlouvy a Pravidel platí ustanovení Smlouvy.
2 JAK JE URČENO POŘADÍ ZÁJEZDŮ NA WEBU?
2.1 Invia má zájem uvádět na Webu maximální množství Zájezdů, přičemž zobrazování Zájezdů se řídí podmínkami popsanými dále v tomto článku Pravidel.
2.2 Zobrazení Zájezdů na Webu je určováno na základě následujících hlavních parametrů určujících pořadí, mezi kterými si mohou zákazníci libovolně přepínat a které mají všechny stejnou váhu:
a) Cena;
b) Prodejnost;
c) Hodnocení zákazníků;
d) Naše doporučení, blíže popsané v odst. 2.6.
e) Možnost zákazníka Zájezd zarezervovat, koupit a zaplatit online přímo na Webu. Pro zobrazení Zájezdů, který uvedený postup umožňují, je nutné, aby zákazník zobrazení pouze takových Zájezdů povolil v nastavení Webu;
f) V případě, že více Uživatelů nabízí Zájezd se stejnou destinací, lokalitou, hotelem, stravou, dopravou, odletovým/odjezdovým místem, délkou pobytu, termínem (dále jen „Stejný Zájezd“), zobrazí se na Webu, i) takový Stejný Zájezd, jehož cena je nejnižší; ii) v případě stejné ceny jsou Stejné Zájezdy řazeny náhodně bez blíže specifikovaných kritérií.
2.3 Hlavní parametry určující pořadí jsou vybrány s cílem, aby zákazníci využívající Web pro nákup Zájezdů snadno našli Zájezdy, které jsou výhodné, oblíbené a kvalitní, a aby si takové Zájezdy mohli koupit co nejsnazším způsobem. Do budoucna může Invia veškeré parametry zobrazení Zájezdů upravovat, případně stávající možnosti zobrazování odebrat a/nebo přidat nové možnosti. O tomto bude Invia Uživatele informovat změnou těchto Pravidel a e-mailem na kontaktní e-mailovou adresu.
2.4 Pokud zákazníci udělí na webu souhlas s použitím marketingových či personalizovaných cookies, může být jejich obsah na webu upravován prostřednictvím příslušných cookies také na základě jejich chování na webu, prohlížených či oblíbených nabídek.
2.5 Do nabídky Zájezdů na Webu nejsou řazeny zejména následující Zájezdy a služby:
a) Zájezdy pořádající cestovní kanceláře, které nabízí také zprostředkovatelská cestovní kancelář jako obchodní zástupce pořádající cestovní kanceláře, pokud s pořádající i zprostředkovatelskou cestovní kanceláří Invia spolupracuje a pokud se o duplicitní nabídce Zájezdu Invia dozví.
b) Zájezdy pořádané slovenskou entitou české cestovní kanceláře, které jsou nabízeny za obdobných podmínek touto českou cestovní kanceláří;
c) Nestandardní Zájezdy určené úzké cílové skupině zákazníků, jako např. Zájezdy do vzdálených destinací bez dopravy v ceně, pobytové Zájezdy (mimo plaveb a eurovíkendů) do Chorvatska v termínu od listopadu do března a další; je na uvážení Invia, které zájezdy bude považovat za nestandardní;
d) Drobné doplňkové služby, jako např. příplatková strava či premium seating během letu;
e) Nabídky Zájezdů velmi podobné Zájezdům zobrazeným na Webu, které Invia vyhodnotí jako potenciálně duplicitní (např. Stejné Zájezdy);
f) Autobusové Zájezdy s odjezdovými místy mimo Českou republiku a Slovensko;
g) Letecké zájezdy s místy odletu mimo Českou republiku, Slovensko, Německo, Polsko a Rakousko;
h) Zájezdy do hotelů, u nichž prokázala pro český trh exkluzivitu cestovní kancelář, která s Invia nespolupracuje;
2.6 K nezobrazení Zájezdu na Webu může také dojít v následujících případech:
a) Chyba na straně Webu;
b) Chyba v rezervačním systému Uživatele;
c) Systém online ověřování kapacit chybně určí kapacitu Zájezdu jako naplněnou;
d) Uživatel nechá Zájezd z Webu smazat;
e) V rezervaci Zájezdu jsou poslední volná místa;
f) V případě většího množství chyb v exportu dat způsobených Uživatelem – v tomto případě dojde ke skrytí celé nabídky daného Uživatele až do doby opravy exportu;
g) Uživatel nedodá společnosti Invia pojištění záruky pro případ úpadku podle zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu (dále jen „Zákon o cestovních službách“);
h) Invia a Uživatel se dohodnou na nenabízení určitého Zájezdu nebo typu Zájezdů;
i) Zájezd (nebo cílový hotel Zájezdu) má špatné zákaznické hodnocení;
j) Zájezd (nebo cílový hotel Zájezdu) zahrnuje služby špatně hodnocené zákazníky;
k) V případě zvýšené poptávky klientů může Invia krátkodobě odstranit z Webu Zájezdy, které není možné zakoupit online;
l) Po dobu zvýšené poptávky může Invia stanovit minimální cenu zobrazovaných Zájezdů na Webu.
m) Uživatel je v úpadku, či vykazuje znaky úpadku či platební neschopnosti a lze považovat za rizikové Zájezd zákazníkům nabídnout.
n) Invia byla upozorněna třetí stranou, že licencované materiály (fotky, videa) propagující Zájezd porušují autorská, osobnostní či jiná práva třetích osob;
2.7 V případě nezobrazení Zájezdu z důvodů uvedených v Pravidlech nemá Uživatel právo na náhradu újmy či jakékoliv sankce. Pokud jde však o rozhodnutí nebo chybu na straně Invia, vynasnaží se Invia situaci komunikovat s Uživatelem a v případě chyby zajistit její co nejrychlejší nápravu.
2.8 Uživatelé nemají možnost ovlivnit pořadí zobrazených Zájezdů za úplatu. Doporučení určitých hotelů z nabídky Uživatelů není placenou inzercí. Žádné preferenční zobrazení Invia neposkytuje za úplatu od Uživatelů a při zařazování na tyto pozice nezohledňuje ani výši provize sjednané mezi Invia a Uživatelem. Specifické kategorie jako „Náš tip“, „Doporučeno pro vás“ nebo „Vybrali jsme pro vás“ sestavuje produktové oddělení Invia na základě vlastního uvážení, zejména dle aktuálního zájmu zákazníků o určité destinace, ročního období a podobných proměnlivých kritérií. Nedochází tedy k jakémukoli rozdílnému zacházení za úplatu Uživatelů.
2.9 Za „špatné zákaznické hodnocení“ a „špatné hodnocení služeb“ se pro účely těchto Pravidel (odst. 2.6. a 3.1. Pravidel) považuje Invia následující hodnocení Zájezdu, služby či Uživatele:
a) Hodnocení, které činí v průměru méně než 4.0/5 po dobu alespoň 2 po sobě následujících kalendářních měsíců; nebo
b) Alespoň 10 negativních hodnocení (2.0/5 a nižší) obdržených v průběhu 1 kalendářního měsíce.
2.10 Invia si vyhrazuje možnost v případě špatného zákaznického hodnocení alespoň tří Zájezdů či služeb Uživatele kromě nezobrazení či pozastavení nabízení daných Zájezdů/služeb i pozastavit uživatelský účet Uživatele a možnost přidávat další Zájezdy.
2.11 Invia sama na Webu neinzeruje stejné nebo podobné služby jako Uživatel, proto nedochází k rozdílnému zacházení ve smyslu čl. 7 P2B. Invia nezachází rozdílně ani s jednotlivými Uživateli.
3 KDY MŮŽE DOJÍT K POZASTAVENÍ NABÍZENÍ ZÁJEZDŮ UŽIVATELE?
3.1 K rozhodnutí Invia o omezení zobrazování nebo pozastavení nabízení Zájezdů Uživatele mohou vést následující důvody:
a) Větší množství chyb v exportu dat způsobených Uživatelem či přechod Uživatele na nový systém, který má dopad na export dat a způsobuje chyby ve zobrazení více Zájezdů Uživatele nebo informací o nich na Invia;
b) Nedodání pojištění záruky pro případ úpadku podle Zákona o cestovních službách;
c) Špatné zákaznické hodnocení Zájezdu Uživatele;
d) Špatné hodnocení služeb nabízených v rámci Zájezdů Uživatele;
e) Uživatel se nachází v úpadku nebo hrozícím úpadku ve smyslu § 3 zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (dále jen „Insolvenční zákon“)
f) Uživatel na sebe podal dlužnický insolvenční návrh či návrh na moratorium ve smyslu Insolvenčního zákona;
g) Vůči Uživateli byl podán věřitelský insolvenční návrh a podle výlučného uvážení a posouzení dostupných informací Invia lze očekávat, že se Uživatel nachází v úpadku či hrozícím úpadku ve smyslu Insolvenčního zákona (bez ohledu na to, zda insolvenční soud rozhodne o úpadku);
h) Invia se dozvěděla, že ve vztahu k Uživateli nastala některá z domněnek úpadku ve formě platební neschopnosti ve smyslu § 3 Insolvenčního zákona;
i) Vůči Uživateli podle dostupných informací bylo zahájeno exekuční řízení ve smyslu zákona č. 120/2001 Sb., o soudních exekutorech a exekuční činnosti (exekuční řád) nebo byl podán návrh na soudní výkon rozhodnutí ve smyslu občanského soudního řádu, a to ze strany přinejmenším dvou věřitelů Uživatele;
j) Aktivity Uživatele poškozují dobré jméno Invia;
k) Uživatel porušil některou povinnost dle Smlouvy nebo obecně závazné právní předpisy.
3.2 K přerušení poskytování zprostředkovatelských služeb Invia ve formě omezení zobrazování nebo pozastavení nabízení Zájezdů může Invia přistoupit při splnění daných důvodů kdykoli a bez předchozího upozornění. Invia může za stejných podmínek využít i jiné obdobné mechanismy (např. skrytí či znemožnění využívání uživatelského účtu Uživatele, blokace IP adresy, ze které Uživatel přistupuje k platformě Invia apod.). Místo těchto kroků může Invia vyzvat Uživatele k nápravě a Uživatel je povinen bezodkladně provést nápravu.
3.3 Dočasné přerušení poskytování služeb může Invia provést okamžitě. Pokud se Invia rozhodne poskytování služeb Uživateli trvale ukončit, informuje o tom Uživatele alespoň 30 dní před tím, než rozhodnutí nabude účinnosti. Spolu s tímto rozhodnutím poskytne písemné odůvodnění ukončení. Odůvodnění bude obsahovat odkaz na konkrétní skutečnosti, včetně obsahu oznámení třetích stran, které vedly k rozhodnutí Invia. Tento postup a uvedenou lhůtu nemusí Invia dodržet, pokud:
a) se na Invia vztahuje právní nebo regulační povinnost vyžadující, aby Invia ukončila poskytování služeb Uživateli způsobem, který 30denní lhůtu pro informování Uživatele neumožňuje splnit;
b) pokud Invia uplatňuje své právo na ukončení Smlouvy a poskytování služeb na základě naléhavého důvodu podle platných právních předpisů;
c) pokud je Invia schopna prokázat, že dotčený Uživatel opakovaně porušil Smlouvu nebo obecně závazné právní předpisy, což vedlo k ukončení poskytování služeb;
d) se jedná o odůvodnění rozhodnutí v případech, kdy se na Invia vztahuje právní nebo regulační povinnost neuvádět konkrétní skutečnosti nebo důvody pro své rozhodnutí nebo pokud je Invia schopna prokázat skutečnosti podle písm. c).
3.4 Pokud Uživatel nesouhlasí s rozhodnutím Invia dle tohoto článku, může proti němu podat námitky do 15 dnů od doručení rozhodnutí. Po podání námitek Invia přezkoumá své rozhodnutí a informuje Uživatele o rozhodnutí e-mailem. Proti rozhodnutí již není možné podat další námitky nebo jiné opravné prostředky.
3.5 Pokud Invia omezení nebo pozastavení nabízení Zájezdů nebo dalších služeb Uživatele odvolá či jinak ukončí, bez zbytečného odkladu nabízení těchto Zájezdů a služeb obnoví a poskytne Uživateli přístup k jakýmkoli osobním a jiným údajům, které Invia získala ještě před účinností omezení nebo pozastavení nabízení, kdy Uživatel využil služby Invia.
4 JAKÁ JSOU PRAVIDLA OZNAMOVÁNÍ NEZÁKONNÉHO OBSAHU?
4.1 V této části Pravidel stanovuje Invia postup pro oznamování a odstraňování nezákonného obsahu, který se objeví na Webu. Stejná pravidla platí i pro jiné weby a aplikace provozované ze strany Invia. Nezákonným obsahem se rozumí obsah, který je v rozporu s právními předpisy (např. autorskoprávními předpisy, předpisy na ochranu osobních údajů nebo na ochranu spotřebitele), se Smlouvou či s těmito Pravidly.
4.2 Postup uvedený v tomto článku Pravidel se uplatní jak na situace, kdy oznamovatelem nezákonného obsahu je Uživatel, tak na situace, kdy Invia zjistí při vlastní činnosti nebo třetí osoba oznámí, že se na Webu nachází nezákonný obsah vložený Uživatelem.
4.3 Obsah zveřejněný Uživatelem Invia aktivně nemonitoruje ani nemění. Nepoužívá k tomu ani automatické nástroje, veškerá kontrola probíhá pouze se zapojením lidí. Invia je nicméně oprávněna obsah zveřejněný Uživatelem před zveřejněním zkontrolovat a následně monitorovat, jakož i požadovat po Uživateli jeho bezodkladnou změnu.
4.4 Invia si vyhrazuje možnost obsah zveřejnit až po provedení kontroly, omezit viditelnost nezákonného obsahu či nezákonný obsah smazat.
4.5 V případě, že Invia nezveřejní obsah Uživatele nebo ho po vlastní kontrole či po oznámení ze strany třetí osoby smaže (příp. omezí jeho viditelnost), uplatní se následující pravidla:
a) Invia oznámí Uživateli e-mailem na jeho kontaktní e-mailovou adresu sdělenou Invia ve Smlouvě nebo uvedenou v uživatelském účtu, že k takovému kroku došlo;
b) Pokud Uživatel nesouhlasí s takovým rozhodnutím Invia, může proti němu podat do 15 dnů od doručení rozhodnutí námitky. Po podání námitek Invia přezkoumá své rozhodnutí prostřednictvím komise skládající se alespoň ze tří osob z Invia, které se neúčastnily prvotního rozhodnutí, a informuje Uživatele o rozhodnutí komise e-mailem. Proti rozhodnutí komise již není možné podat další námitky nebo jiné opravné prostředky.
4.6 Invia jasně a konkrétně odůvodní jakékoli omezení viditelnosti obsahu poskytnutého Uživatelem, včetně jeho odstranění či znemožnění přístupu. Invia nepřiřazuje jakémukoli obsahu Uživatelů horší pozice ve vyhledávání.
4.7 Pokud má Uživatel za to, že obsah zveřejněný třetí osobou na Webu porušuje obecně závazné právní předpisy, Smlouvu, tato Pravidla nebo jiné podmínky Invia, může to Invia nahlásit prostřednictvím interního systému vyřizování stížností dle čl. 7. Jakmile Invia oznámení obdrží, bude postupovat následovně:
a) potvrdí přijetí Uživateli e-mailem bez zbytečného odkladu;
b) bez zbytečného odkladu informuje Uživatele o přijatém rozhodnutí ohledně nahlášení obsahu; a
c) poskytne Uživateli informace, jakým způsobem se proti takovému rozhodnutí může bránit.
4.8 Oznámení nezákonného obsahu ve smyslu čl. 16 DSA musí být napsané v českém jazyce a obsahovat zejména níže uvedené prvky:
a) dostatečně podložené vysvětlení důvodů, proč Uživatel tvrdí, že dotčené informace jsou nezákonný obsah;
b) jednoznačný údaj o přesném elektronickém umístění těchto informací (např. přesnou URL adresu);
c) identifikaci Uživatele alespoň v rozsahu: obchodní firma, IČO a sídlo;
d) identifikaci osoby jednající za Uživatele v rozsahu: jméno, příjmení, funkce či titul opravňující zastupovat Uživatele, e-mailová adresa;
e) prohlášení potvrzující, že se Uživatel a osoba podávající oznámení v dobré víře domnívají, že informace a tvrzení obsažené v oznámení jsou přesné a úplné.
4.9 Uživatel bere na vědomí, že pokud nepřiloží nebo nesdělí Invia nezbytné informace požadované ve formuláři (Příloha č. 1 těchto Pravidel), nemusí být Invia z důvodu nedostatku informací oznámení schopna posoudit a rozhodnout.
4.10 Invia vyřídí veškerá oznámení, která obsahují nezbytné informace, včas, pečlivě, nestranně a objektivně. Invia pro vyhodnocování oznámení nevyužívá automatizované nástroje.
5 DALŠÍ PODMÍNKY DLE NAŘÍZENÍ DSA
5.1 Invia si v souladu s čl. 23 DSA vyhrazuje možnost na přiměřenou dobu a po vydání předchozího upozornění pozastavit poskytování svých služeb Uživatelům, kteří často poskytují zjevně nezákonný obsah. Stejně tak je Invia oprávněna pozastavit vyřizování oznámení a stížností ze strany Uživatelů či jiných subjektů, kteří často podávají zjevně neodůvodněné oznámení nebo stížnosti.
5.2 V případě pozastavení poskytování služeb Uživatelům nebo pozastavení možnosti podávání oznámení a stížností dle odst. 5.1. se Invia řídí následujícími pravidly:
a) Invia při rozhodování o pozastavení zohlední vždy minimálně absolutní počet závadných položek zjevně nezákonného obsahu nebo zjevně nepodložených oznámení či stížnosti podaných v určitém období a jejich relativní podíl ve vztahu k celkovému množství obsahu, oznámení či stížností v témže období;
b) Invia zároveň posoudí závažnost zneužití, včetně povahy nezákonného obsahu, přičemž bude nejpřísněji posuzovat obsah, který porušuje právní předpisy, zasahuje do práv či oprávněných zájmů osob (zejm. autorských práv a práv na ochranu osobnosti), je v rozporu s dobrými mravy, veřejným pořádkem nebo mravností, případně je jinak podvodný, vulgární či urážlivý. V rámci svého posouzení Invia zohlední vždy i úmysl Uživatele či třetí osoby, je-li možné jej vyvodit;
c) v případě naplnění podmínek pro pozastavení Invia pozastaví možnost Uživatele vkládat nový obsah nebo kohokoli podávat oznámení či stížnosti na dobu 2 měsíců.
5.3 Invia v souladu s čl. 15 a 24 DSA za účelem transparentnosti zveřejňuje na Webu jednou ročně zprávu o moderování obsahu. Stejně tak Invia na Webu zveřejňuje každých šest měsíců i informace o průměrném měsíčním počtu aktivních příjemců služby v Unii.
6 DALŠÍ PODMÍNKY DLE NAŘÍZENÍ P2B
6.1 Invia v souladu s čl. 3 odst. 1 písm. e) P2B informuje Uživatele, že Smlouva, Pravidla ani jakékoli jiné podmínky účinné pro Uživatele nemají vliv na práva duševního vlastnictví Uživatele. Uživatel umístěním jakéhokoli obsahu (popis Zájezdu, fotografie apod.) nebo jeho předáním Invia poskytuje Invia po dobu trvání Smlouvy nevýhradní licenci tento obsah užívat a po skončení Smlouvy ho užívat přestane a smaže veškeré jeho kopie.
6.2 Invia nabízí při rezervaci Zájezdu nebo dalších služeb zákazníkům možnost objednat doplňkové služby (např. cestovní pojištění, parkování, víza, fakultativní výlety) poskytované třetími osobami nebo přímo ze strany Invia. Uživatel může svoje vlastní alternativní doplňkové služby prostřednictvím Webu nabízet pouze po domluvě s Invia.
6.3 Invia má přístup k osobním či jiným údajům, které Uživatel a zákazníci poskytují při užívání Webu, tj. zejména při nabízení a objednávání Zájezdů či dalších služeb. Kategorie těchto údajů uvádí dokumenty Ochrana osobních údajů zákazníků dostupné v sekci „Ochrana soukromí“ na Webu, příp. příloha č. 6. Smlouvy (Smlouva o zpracování osobních údajů). Jedná se zejména o identifikační, adresní, kontaktní a platební údaje, údaje o objednávkách, recenzích apod.
6.4 Invia může agregovaným způsobem bez zpracování osobních údajů zpracovávat statistické a jiné informace, které vyplývají z celkové nabídky Zájezdů a dalších služeb na Webu (např. statistiky týkající se spotřebitelského chování, popularity destinací a služeb apod.). Tyto údaje nesdílí Invia s Uživatelem, pokud se na tom nedohodnou.
6.5 Invia tímto informuje Uživatele, že jeho data a obsah zveřejněný na Webu či na jiné platformě poskytované ze strany Invia po dobu trvání Smlouvy nebo vygenerovaný Uživatelem není po skončení smlouvy ze strany Invia dále ukládán. Výjimkou jsou:
a) Osobní údaje, které může v souladu s GDPR a přílohou č. 6. Smlouvy (Smlouva o zpracování osobních údajů) Invia za splnění určitých požadavků zpracovávat i dále (např. na základě oprávněného zájmu nebo právní povinnosti);
b) Další údaje, které musí Invia evidovat za účelem možnosti zákazníků využít svých práv ze smlouvy o zájezdu či spotřebitelských práv;
c) Anonymizované statistické údaje, které Invia získá v průběhu trvání spolupráce s Uživatelem;
d) Údaje dle čl. 30 DSA, které musí Invia v souladu s čl. 30 odst. 5 DSA uchovávat vždy po dobu šesti měsíců po ukončení smluvního vztahu s Uživatelem (tj. zejména název, sídlo, IČO, telefon, e-mail, informaci o zápisu v obchodním rejstříku a informaci o platebním účtu).
6.6 Pokud Uživatel potřebuje přístup k údajům, které poskytl Invia on nebo zákazníci, může požádat Invia, aby mu tyto informace poskytla. Invia může za poskytnutí těchto údajů požadovat úplatu. Pokud tomu nebrání žádné zákonné nebo smluvní překážky, Invia tyto informace Uživateli sdělí.
6.7 Pokud nebude spor mezi Invia a Uživatelem vyřešen jednáním odpovědných zástupců obou stran ve smyslu odst. 16.1. Smlouvy do 30 dní ode dne podání podnětu jedné strany druhé straně k zahájení jednání, může být takový spor řešen mediací podle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci.
6.8 Kterákoli strana může kdykoli před zahájením mediace, v jejím průběhu, i po ní, zahájit soudní řízení.
6.9 Na žádost Uživatele před zahájením mediace nebo v jejím průběhu Invia zpřístupní Uživateli informace o fungování a efektivnosti mediace týkající se činnosti Invia.
7 JAK JE MOŽNÉ ZASLAT INVIA STÍŽNOST NEBO OZNÁMENÍ?
7.1 Uživatel stížnost nebo oznámení uvedené v těchto Pravidlech nebo vyplývající z právní úpravy obsažené v DSA anebo P2B zašle Invia prostřednictvím vyplněného formuláře který tvoří přílohu č. 1 těchto Pravidel (dále jen „Formulář“) na emailovou adresu platfoma.stiznosti@invia.cz (dále jen „Kontaktní adresa“).
7.2 Uživatel může využít kontaktní dresu pro podávání stížností dle nařízení P2B ohledně:
a) domnělého neplnění závazků stanovených v P2B ze strany Invia způsobem, který se dotýká Uživatele;
b) technických problémů, které přímo souvisí s poskytováním služeb Invia Uživateli podle Smlouvy nebo těchto Pravidel a které se dotýkají Uživatele;
c) opatření nebo chování Invia, které přímo souvisí s poskytováním služeb ze strany Invia Uživateli podle Smlouvy nebo těchto Pravidel a které se dotýkají Uživatele;
7.3 Kontaktní adresa je zároveň kontaktním místem dle čl. 11. a 12. DSA pro orgány členských států a Evropské unie, jakož i pro Uživatele, pro komunikaci s Invia. Orgány členských států a Evropské unie mohou s Invia komunikovat česky a anglicky, Uživatelé česky.
7.4 Stížnost Uživatele musí:
a) být napsána v českém jazyce;
b) obsahovat informaci, že jde o stížnost podanou podle těchto Pravidel;
c) obsahovat identifikaci Uživatele v rozsahu: obchodní firma, IČO a sídlo;
d) obsahovat identifikaci osoby oprávněné zastupovat Uživatele v rozsahu: jméno, příjmení, funkce, případně titul opravňující osobu zastupovat Uživatele;
e) obsahovat dostatečně konkrétní vymezení skutečností, které jsou předmětem stížnosti.
7.5 Přijetí stížnosti Uživateli potvrdí zástupce společnosti Invia na e-mailovou adresu, kterou Uživatel uvedl ve Formuláři. Na tuto e-mailovou adresu bude také v přiměřené lhůtě zaslána informace o vyřízení stížnosti Uživatele. Pokud Uživatel neuvedl ve stížnosti e-mail, Invia stížnost prověří stejným způsobem a bude Uživatele kontaktovat, pokud má k dispozici jiné kontaktní údaje Uživatele.
7.6 Invia může Uživatele, který podal stížnost, vyzvat k doplnění informací a podkladů nezbytných pro vyřízení stížnosti Uživatele. Invia může stížnost odmítnout v případě, že Uživatel neposkytne v přiměřené lhůtě požadovanou součinnost.
7.7 Uživatel může obdobným způsobem využít Kontaktní adresu i ohledně oznamování výskytu konkrétních informací v rámci Webu a služeb Invia, které Uživatel považuje za nezákonný obsah.
7.8 Uživatel může po dobu 6 měsíců ode dne, kdy obdržel informaci o rozhodnutí ze strany Invia, podat prostřednictvím Kontaktní adresy stížnost proti rozhodnutí přijatému na základě oznámení dle odst. 7.7. nebo proti níže uvedeným rozhodnutím:
a) rozhodnutí o tom, zda odstranit dané informace či k nim znemožnit přístup nebo omezit jejich viditelnost, či nikoliv;
b) rozhodnutí o tom, zda pozastavit či ukončit poskytování služeb Uživateli, a to zcela nebo částečně, či nikoliv;
c) rozhodnutí o tom, zda pozastavit či ukončit uživatelský účet Uživatele, či nikoliv.
Pro stížnost dle tohoto ustanovení platí obdobně pravidla dle odst. 7.4.
7.9 Pokud Invia na základě stížnosti dospěje k závěru, že její rozhodnutí je neodůvodněné, nebo že informace, jichž se stížnost týká, nejsou nezákonné ani neslučitelné se smluvními podmínkami, svoje rozhodnutí bez zbytečného odkladu zruší.
7.10 Spolu s odůvodněním rozhodnutí o stížnosti Invia Uživatele informuje o možnosti mimosoudního řešení sporu a jiných dostupných možnostech nápravy. Níže uvedené možnosti řešení sporu může Uživatel využít i tehdy, pokud Invia o stížnosti Uživatele vůbec nerozhodne:
a) V současnosti není v České republice určený certifikovaný orgán pro mimosoudní řešení sporu. Jakmile bude v souladu s čl. 21. DSA určen, bude Invia Uživatele o tomto orgánu informovat v rámci rozhodnutí o stížnosti. Tento orgán nemá pravomoc uložit stranám závazné řešení sporu.
b) Uživatel je oprávněn v kterékoli fázi řešení sporu s Invia zahájit soudní či správní řízení, kterým napadne rozhodnutí Invia v souladu s rozhodným právem.
7.11 Systém je založen na zásadách transparentnosti a rovného zacházení ve stejných situacích a řešení stížnosti způsobem, který je přiměřený jejich důležitosti a složitosti.
7.12 Uživatel bere na vědomí, že pokud má podezření, že došlo, dochází nebo velmi pravděpodobně dojde k protiprávnímu jednání, může oznámit své podezření bez obav z jakýchkoliv negativních důsledků, zejména z odvetných opatření prostřednictvím Systému. Uživatel bude mít nárok na ochranu dle zákona č. 171/2023 Sb., o ochraně oznamovatelů, za předpokladu, že byl v době podání oznámení v dobré víře ohledně pravdivosti informací v něm obsažených a oznámení bylo podáno v souladu se zákonem. Oznámení lze podat prostřednictvím Systému ústně nebo písemně v souladu se zákonem a Zásadami systému Whistleblower dostupnými na adrese níže. Doporučovaným kanálem pro oznamovaní je chráněné webové rozhraní přístupné z adresy https://invia-group.integrityline.app/.
Tato Pravidla jsou účinná ode dne 7.7.2025 a nahrazují předchozí Pravidla ze dne 1.7.2021.
Formulář pro oznámení nezákonného obsahu nebo porušení nařízení P2B