Položil Travel Meeting Point základ nové tradici?

Přesto Travel Meeting Point příjemně překvapil všechny včetně nás samých. Zájmem vystavovatelů i odborných návštěvníků, kteří se hlásili ještě doslova v předvečer. Tím, jak se celá veletržní hala proměnila v příjemnou bezbariérovou jednací místnost. Akce Travel Meeting Point splnila naše očekávání jak z hlediska návštěvnosti, tak i spokojenosti vystavovatelů. Je to přesně model, který profesionálové cestovního ruchu potřebují. Ohlasy jsou úžasné a jsme přesvědčeni, že tímto prvním ročníkem vzniká nová tradice, jež načasováním naprosto vyhovuje podnikatelům pro setkávání s obchodními partnery.“ A jak viděli Travel Meeting Point vystavovatelé a návštěvníci? V drtivé většině pozitivně; zaznamenali jsme ale i ojedinělé připomínky a náměty na vylepšení pro příští ročník. Inu – co člověk, to názor, a těžko se zavděčit úplně všem… „Z prvního ročníku Travel Meeting Pointu jsem byl velmi příjemně překvapen. Musím říct, že když se na prezidiu AČCKA zrodil nápad udělat ‚vlastní MADI veletrh‘, byl jsem ze začátku mírně skeptický, neboť času na přípravu bylo extrémně málo, nikdo neměl s konáním tak velké akce žádné zkušenosti a zájem vystavovatelů poslední roky mě osobně přijde, že spíše klesá. Nicméně díky nadšení a pracovnímu nasazení organizátorů, zaštítění agenturou CzechTourism a zejména spojení sil AČCKA a ACK (které bylo dle mého názoru klíčové) se podařilo zorganizovat důstojný profesní veletrh. Invia jako jeden z vystavovatelů jej hodnotí jako velmi úspěšný. Velký počet návštěvníků z řad odborné veřejnosti nás velmi příjemně překvapil, u obou našich stolků bylo většinu času obsazeno pracovními jednáními. Věřím, že se Travel Meeting Point bude konat i příští rok. Rádi bychom se opět zúčastnili.“ (Radek Šafařík, Invia.cz) „V překotném běhu všech ostatních událostí na poli cestovního ruchu by se mohlo zdát, že tato akce trochu ustoupila do pozadí. Myslím ale, že by bylo opravdu škoda ji nevyzdvihnout. Letošní první ročník považuji za velmi zdařilý, a to hned z několika důvodů. Za prvé – v hale vládl skutečně pracovní ráz, po stolcích nechodili žádní ‚rádoby nákupčí‘, a přitom bylo vidět, že vystavovatelé mají u stolků co dělat. Za druhé – jsem ráda, že zůstal zachován velmi strategický listopadový termín, neboť se ukazuje, že povánoční lednové a únorové veletržní termíny už slouží něčemu úplně jinému, zatímco pro odbornou veřejnost je podzimní pracovní setkaní nadmíru důležité. A za třetí mne nesmírně těší spolupráce obou asociací cestovního ruchu – konečně jsou stranou šarvátky a nevraživost, a to je první cesta k prospěchu všech – těch velkých i těch menších… Asi se neudrží cenová hladina letošního dumpingového balíčku, ale pokud Travel Meeting Pointu zůstane stejný pracovní ráz, určitě si i další subjekty dají trochu peněz stranou a opět v listopadu do Letňan přijdou. Držím palce i pro příští rok.“ (Nora Dolanská, Pražská informační služba – Prague City Tourism) „Travel Meeting Point splnil naše očekávání. Bylo to dělné pracovní setkání bez okázalých rekvizit a v poměru cena/výkon zcela bezkonkurenční. Do budoucna bych, já a asi i řada mých kolegů z ostatních cestovních kanceláří, ocenil možnost organizovanější distribuce katalogů a za China Tours bych ještě přidal možnost prezentace katalogu v některém z konferenčních sálů, jejichž kapacita byla letos omezená.“ (Miloš Podpěra, China Tours) „Jistě je chvályhodné, že nastal pokus o zachování příležitosti pro profesní setkání v Praze, ale přesto se nepodařilo vyřešit problém, který měl dle mého už i veletrh MADI: v zaměření veletrhu a v termínu. Není zřejmé, zdali má veletrh sloužit k nákupu českých touroperátorů od zahraničních prodejců nebo k distribuci katalogů všech touroperátorů na novou sezonu českým agenturám. Veletrh si zachovává ráz obojího, a ani jedno asi nesplňuje zcela svůj účel. Na workshopech nejsou zastoupena zdaleka všechna teritoria, nebo alespoň ta hlavní, aby byl český outgoing spokojen s nákupem (v tomto termínu je však veletrh dosti pozdě), a na druhé straně výstavištěm jezdí s vozíky agentury z celé republiky, aby si naložily a odvezly nové katalogy do svých prodejen, a ony zde až na výjimky nejsou, protože touroperátoři vesměs výrobu katalogů finalizují, nebo jsou těsně před distribucí. Rozdělení veletrhu do dvou je zřejmě na malém českém rybníce nereálné, což dokazují dva víceméně spotřebitelské veletrhy v Brně (leden) a v Praze (únor). Řešení nemám, ale navrhuji, aby se pořadatelé společně s dalšími zainteresovanými institucemi ještě před pořádáním dalšího ročníku zaměřili na výše uvedené a dle mého názoru rozhodující faktory a přiřkli veletrhu jasnější charakter a tím pádem i vhodnější termín.“ (Jan Kučera, Czech holidays) „Ačkoliv nepatřím mezi příznivce workshopů a veletrhů a mám pocit, že jim v dnešní době plné nových způsobů komunikace tak trochu zvoní hrana, musím přiznat, že s úrovní Travel Meeting Pointu jsem byl velmi spokojen. Workshop byl organizačně velmi dobře zajištěn, délka trvání (2 dny) byla optimální, stejně jako načasování na úvod zimní sezony, účast profesionálů dobrá a atmosféra opravdu pracovní, což se o mnoha jiných podobných akcích říci nedá. Pro naši firmu to byla efektivní a přínosná akce.“ ( Zdeněk Kříž, SIAM TRAVEL).

Placený článek

icot.cz

Publikováno: 03.12.2014