Švýcary zaujal prodej zájezdů na internetu

Švýcary zaujal prodej zájezdů na internetu Zdroj: Mladá fronta Dnes Datum: 12.03.2004 Praha (ciz) - Část jedné z největších českých internetových cestovních agentur MojeDovolená.cz koupila švýcarská společnost Centralway Holding. Společnost změní název na Invia.cz a hodlá kromě posílení své pozice při prodeji zájezdů začít nabízet letenky, ubytování a cestovní pojištění. MojeDovolená.cz, nyní Invia, se hlavně zabývá internetovým provizním prodejem zájezdů zhruba pro 80 cestovních kanceláří. U pěti největších českých cestovních kanceláří patří Invia.cz k největším prodejcům zájezdů přes internet. Nabízí zájezdy za stejné ceny jako samotná cestovka a z prodeje zájezdů má provizi osm až deset procent. Centralway Holding v současné době vlastní 34 procent společnosti Invia.cz, za které zaplatil částku v řádech milionů korun. \"Konkrétní sumu nemohu sdělit,\" říká Aleš Ptáčník, ředitel pro střední Evropu. Centralway Holding je soukromá švýcarská investiční společnost, jejíž zakladatelé byli u zrodu obchodní firmy Metro (v Česku Makro). Od roku 2000 se zaměřuje především na švýcarský, německý, český a slovenský trh. Její dceřiné společnosti zaměstnávají asi 12 tisíc lidí. \"V Česku máme ještě další čtyři projekty. Invia by se měla stát jedničkou na trhu,\" tvrdí Ptáčník. Invia.cz loni prodala zájezdy za 85 milionů korun. \"Letos plánujeme růst na 300 až 400 milionů,\" říká Radek Stavinoha, ředitel pro obchod a marketing Invia.cz Pomoci by jí k tomu měla i spolupráce s nejpoužívanějším domácím portálem Seznam.cz. Internetové stránky MojeDovolená.cz navštíví v letní sezoně denně asi 30 tisíc lidí, nyní okolo tří tisíc lidí.

Mladá fronta Dnes

Publikováno: 12.03.2004