Radek Stavinoha: Vybírám až na poslední chvíli

Radek Stavinoha: Vybírám až na poslední chvíli


Ačkoliv je zakladatel největšího internetového portálu zájezdů vlastně s dovolenou v permanentním styku, tu svoji si vybírá vždy až na poslední chvíli. Jeho hlavní motto je sebevědomé a jednoznačné. "Je mi jedno kam a za kolik, důležité je s kým," říká Radek Stavinoha.

Dovolenou vybírá zásadně na internetu. V posledních letech převážně tu klasickou u moře. Podstatný je především termín zájezdu. "Cestuji převážně na jaře a na podzim. Protože ale nevím dopředu, kdy mám na dovolenou volný termín, vybírám vždy na poslední chvíli," vysvětluje šestadvacetiletý Radek Stavinoha, zakladatel společnosti MojeDovolena.cz.

Ta je dnes již pod názvem Invia.cz jedničkou na trhu internetového prodeje zájezdů a jednou z nejvýznamnějších společností působících v oblasti "outgoingového\" cestovního ruchu. V roce 2004, tedy třetím rokem svého působení, odbavila zhruba 25 tisíc lidí. "Letos plánujeme růst obratu o sto procent a očekáváme jej ve výši kolem sedmi set milionů korun,\" přibližuje ředitel Radek Stavinoha.

Rozhoduje při výběru dovolené především cena, atraktivita místa či kvalita služeb? "Ani jeden z aspektů není pro mne příliš důležitý. Pokud si chci odpočinout, je mi jedno kde a za kolik, důležité je pro mě s kým," odpovídá Stavinoha.

Dovolenou plánuje jen nerad. "Raději nechávám plánovat toho druhého. Osvědčilo se mi neočekávat od dovolené mnoho a pak být příjemně překvapen. Naposledy jsem byl týden na Gran Canarii, ale líbilo se mi také v Řecku, Brazílii, Egyptě nebo v Tunisku," vzpomíná.

Má podnikatel, jehož byznysem je dovolená, při svém soukromém rozhodování nějakou výhodu oproti ostatním? Určitě ano. "Z povahy mé práce vyplývá, že mám slušný přehled. Dobře zajištěný člověk, a� už je podnikatel nebo zaměstnanec, má výhodu i v tom, že se nemusí bát případných finančně náročných nečekaných situací či potíží, zdravotních nebo jiných, pokud by jej v cizině potkaly," domnívá se šéf Invia.cz.

POČÁTKY NA ŠKOLE


Stavinoha připravoval svůj projekt spolu se svými spolužáky ještě při studiu na Vysoké škole ekonomické koncem roku 2001, kdy spustili první verzi svých internetových stránek. Když v lednu 2002 prodal první zájezd, měla firma jednoho zaměstnance.

V červenci 2002 pak vznikla společnost MojeDovolena.cz, v prosinci téhož roku odbavila tisícího zákazníka. Stavinohova společnost začala expandovat loni na jaře, kdy v souvislosti se vstupem švýcarského investora Centralway Holding AG změnila název z původního MojeDovolena.cz a investovala do silného technického zázemí. Prodej zájezdů přes internet či telefon nyní zajišťuje denně kolem osmdesáti operátorů. Po desetimilionové investici švýcarského partnera se společnost stala největší cestovní agenturou na českém trhu. Do její hlavní nabídky patří zájezdy největších cestovních kanceláří, jako je Fischer, Exim Tours, Firo Tour nebo Čedok. Letos v červnu otevřela nové call centrum v Brně, které má kapacitu až 120 operátorů.

Profit

Publikováno: 27.06.2005