Lidé si vymýšlejí reklamace, stěžují si cestovní kanceláře

Nový občanský zákoník zavedl institut náhrady za újmu z narušené dovolené a řadu dalších novinek. Firmy hlásí první zkušenosti.

Praha - Češi se snaží využívat možností, které jim dal nový občanský zákoník a častěji reklamují dovolené. Nový zákon od počátku roku umožňuje získat finanční kompenzaci za takzvanou ztrátu radosti z dovolené.

Lidé ale podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) nemají přehled o tom, za co v rámci této novinky mohou požadovat "odškodné".

Bez smlouvy a s kratší lhůtou

Nový občanský zákoník nezavedl pouze institut náhrady za zkaženou dovolenou. Přinesl řadu dalších dílčích novinek. Kupříkladu smlouva o zájezdu nemusí být nutně písemná. Nikde tedy nemusí figurovat podpis zákazníka.

"Lhůtu pro podání reklamace klienti dodržují a skutečně reklamaci do jednoho měsíce pošlou. Setkal jsem se zatím s jedním případem, kdy klientka reklamaci nepodala včas a cestovní kancelář jí musela odepsat, že je již po zákonné lhůtě pro podání reklamace," říká mluvčí cestovní kanceláře Invia Michal Tůma.

Celý článek: Lidé si vymýšlejí reklamace, stěžují si cestovní kanceláře 

aktualne.cz

Publikováno: 07.08.2014