Cestovky: Rozmáhá se „reklamační turistika“, módou je psychická újma

Počet reklamací zájezdů v letní sezoně stoupl meziročně o 45 procent. Čeští turisté si nejčastěji stěžují cestovním kancelářím na kvalitu jídla, vyplývá z údajů cestovní agentury Invia a Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA). Podle cestovních kanceláří počet reklamací roste proto, že Češi stále častěji zneužívají nový občanský zákoník. Ten od ledna zavedl odškodnění za újmu při narušení dovolené.

„Nejčastěji zákazníci reklamují úroveň stravy nabízené v rámci all inclusive pobytů. Problémy turisté hlásí často i v případě ubytování, jedná se například o nedostatečné či staré vybavení pokojů a nevyhovující úklid,“ uvedl marketingový ředitel Invia.cz Michal Tůma.

Výjimkou podle něj nejsou ani stížnosti na stav pláže, kvalitu moře nebo služby delegáta. Turisté reklamují i přítomnost hmyzu na pokoji, výskyt chaluh ve vodě či nevhodné chování místních obyvatel.

Loni se podíl reklamací a stížností pohyboval kolem půl procenta z objemu prodaných zájezdů, letos tento podíl stoupl na 0,8 procenta.

Celý článek:  Cestovky: Rozmáhá se „reklamační turistika“, módou je psychická újma

e15.cz

Publikováno: 17.09.2014