INVIA.CZ zvýšila tržby o pětinu

Největší český internetový prodejce zájezdů, společnost INVIA.CZ, loni zvýšil tržby téměř o pětinu na 1,03 miliardy korun. Podobným tempem rostl i počet zákazníků. Loni jich firma odbavila přes 87 tisíc. Uvedl to marketingový ředitel firmy Michal Tůma. Tržby dvou nejbližších konkurentů, NetTravel.cz a Zájezdy.cz, zatím nebyly zveřejněny, nicméně předloni byly zhruba třikrát nižší.

INVIA.CZ zaujímá přibližně třetinu internetového trhu dovolených, který se každým rokem výrazně rozšiřuje. Loni se na internetu podle odhadů prodaly zájezdy za 3,1 miliardy korun, což je asi o miliardu více než rok předtím. Podíl internetových prodejců na trhu dovolených se tak v roce 2007 vyšplhal téměř na čtvrtinu z 13,5 miliardy celkových tržeb cestovních kanceláří.

INVIA.CZ prodává zájezdy více než 200 cestovních kanceláří, od roku 2006 nabízí i produkty německých společností. Vyjma on-line prodejů má i svá kamenná klientská centra více než v patnácti českých městech. Má také zastoupení na Slovensku a v Polsku. Slovenské tržby společnosti jsou ale výrazně nižší než české. Loni činily zhruba 116 milionů slovenských korun (90 milionů). Část celkových tržeb firmy tvoří i prodej letenek.

Letos by se podle odhadů odborníků mohly přes internet prodat zájezdy zhruba za 4,7 miliardy korun.

E15 ekonomický deník

Publikováno: 31.01.2008