Prodej zájezdu poes internet stále narustá

Prodej zájezdů přes internet stále narůstá Nejprodávanější letecké zájezdy zakoupené českými turisty přes internet míří do Egypta, kde ceny zájezdů klesly v průběhu minulého roku o 11 %. Na druhém místě je Tunis a na třetím Řecko. Vše ale nasvědčuje tomu, že hitem letošní sezóny bude Bulharsko, které je nyní nejpopulárnější destinací na first minute nákupy. Zajímavý je i vývoj prodeje Chorvatska a Černé hory. Zájem o tyto oblíbené destinace poněkud opadá. V loňském roce dokonce o 20 %. Tyto údaje vyplývají z nejnovějších statistik největší české cestovní agentury Invia.cz, která prostřednictvím internetu prodává zájezdy více jak stovky českých cestovních kanceláří. V loňském roce se značně zvýšil zájem o exotické destinace. Po tragédii v Asii raketově narostl prodej zájezdů především do Brazílie a na Kubu. Češi nakupující zájezdy přes internet postupně také zvyšují své nároky na ubytování. Poptávka po jedno a dvou hvězdičkových apartmánech poklesla na polovinu a mnohem větší je dnes zájem o čtyř a pěti hvězdičkové hotely. Společnost Invia.cz se během loňského roku stala jasnou jedničkou na trhu internetového prodeje zájezdů a je dnes jednou z nejvýznamnějších společností působících na trhu „outgoingového“ cestovního ruchu. V roce 2004 zaznamenala nárůst obratu o 300 % na 321 miliónů, což představuje zhruba 25 000 odbavených cestujících. „V letošním roce plánujeme růst obratu o dalších zhruba 100% a očekáváme tak obrat 600 miliónů korun,“ říká Radek Stavinoha, ředitel společnosti. Společnost Invia.cz začala silně expandovat na jaře loňského roku, kdy v souvislosti se vstupem silného švýcarského investora Centralway Holding AG. změnila název z původního Mojedovolená.cz a investovala do rozsáhlého technického zázemí – prodej zájezdů přes internet či telefon zajišťuje denně 80 operátorů. Do hlavní nabídky společnosti Invia.cz patří zájezdy cestovních kanceláří: Exim Tours, Firo Tour, Čedok či Fischer. Působení agentury je v současné době provázáno především s internetovým portálem Seznam.cz Principem internetové cestovní agentury je podle preferovaných parametrů zadaných do formuláře vyhledat požadovaný zájezd. Po odeslání internetové objednávky převezme požadavek agenturní operátor, který posléze zjišťuje možnosti rezervace daného termínu. V případě, že je to možné, ihned kontaktuje klienta a dořeší s ním další detaily jeho požadavku včetně finančního vypořádání. V opačném případě, kdy je daný termín již obsazen, hledá operátor klientovi alternativní zájezd dle jeho požadavku. Ceny zájezdů, včetně last minutových nabídek, a dalších služeb jsou stejné jako u cestovních kanceláří – agentura si tedy neúčtuje žádný zprostředkovatelský ani jiný příplatek. Cestovní smlouvu, která je poté uzavřena přímo s konkrétní CK, obdrží klient mailem, faxem případně osobně na pobočkách Invia.cz v Praze nebo Brně. Peníze za zájezd mohou klienti složit na přepážce většiny bank působících v České republice.

Publikováno: 23.02.2005