Letos vzrostl zájem o dvoutýdenní dovolené i krátké pobyty

Čeští turisté letos v létě vyráželi na své dovolené nejčastěji na týden. Pobyty s délkou 6 až 9 dní zaujímají 66 % z celkového prodeje zájezdů. Podíl tak zůstává stejný jako v loňském roce. Ukázaly to statistiky prodeje zájezdů za letní sezónu 2016 cestovní agentury Invia. Za týdenní pobyty utráceli Češi v průměru 11 804 Kč na osobu, což je o 600 Kč méně než loni. Pobyty na 10 až 13 dní pak volilo 25 % klientů cestovní agentury Invia. Zájem o tyto pobyty meziročně klesl, a to o dva procentní body. Oproti tomu letos narůstal zájem jak o kratší zájezdy na méně než 5 dní (6 %), tak i o dlouhé dovolené s trváním více než dva týdny (3 %).
Trend zkracování dovolených mezi českými cestovateli je možné pozorovat dlouhodobě. „Již několikátou sezónu registrujeme postupný nárůst prodeje zájezdů na prodloužené víkendy, které nepřesahují pět dnů. Lidé totiž rozkládají svou dovolenou do celého roku a vyrážejí na více zájezdů než v minulosti,“ představil chování českých turistů Michal Tůma z cestovní agentury Invia, která je největším prodejcem dovolených přes internet na českém trhu. „Poptávka po dlouhých dovolených na více než čtrnáct dnů však dlouhodobě stagnovala. Letos se po několika letech vrátil zvýšený zájem o dvoutýdenní zájezdy. Z celkového prodeje pobytů však dlouhé dovolené tvoří stále jen malý podíl,“ doplnil Tůma.

Prodej dovolených podle počtu dní u cestovní agentury Invia

Počet dní

Podíl na prodeji léto 2016

Průměrná cena na osobu 2016

Podíl na prodeji léto 2015

Průměrná cena na osobu 2015

do 5 dní

6 %

4 629 Kč

5 %

5 004 Kč

6 až 9 dní

66 %

11 804 Kč

66 %

12 404 Kč

10 až 13 dní

25 %

14 520 Kč

27 %

15 078 Kč

14 dní a více

3 %

18 575 Kč

2 %

18 867 Kč

Publikováno: 08.12.2016