Téměř pětina Čechů si letos koupila dovolenou přes mobilní zařízení. Populární jsou i online průvodci a aplikace

Praha, 13. července 2017

Dvakrát více lidí si letos koupilo dovolenou přes mobilní telefon. Vyplývá to z aktuálních statistik cestovní agentury Invia. Stále více využívané jsou také tablety. I přes zvyšující se zájem o nákupy zájezdů přes mobilní zařízení si však trendy Češi osvojují jen pozvolna. Většina plateb dovolených tak proběhne přes počítač, velké množství Čechů také stále upřednostňuje osobní návštěvu pobočky.


Zhruba 17 % českých turistů si letos dle aktuálních údajů cestovní agentury Invia vybralo a objednalo dovolenou přes mobilní telefon nebo tablet. „Počet uživatelů, kteří dovolenou pořizují přes mobilní zařízení, se oproti loňskému roku zvýšil, k nákupu dovolených jsou však stále s přehledem nejvíce využívány počítače,“ upřesňuje Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia, která je největším prodejcem zájezdů přes internet na českém trhu. Též návštěvě kamenné pobočky se Češi ani v dnešní době nevyhýbají. „Osobní kontakt a důvěra klientů v dlouholetou zkušenost cestovní kanceláře s danou destinací mají v procesu koupě dovolené stále svoji nezastupitelnou roli. Klienti vítají možnost konzultace svých preferencí ještě před samotnou koupí zájezdu a oceňují možnost klást otázky. Kvalitní webové stránky a online katalogy jsou tak často jen jakousi vstupní branou pro další jednání a podpis smlouvy v kamenné provozovně,“ říká Tereza Picková, výkonná ředitelka Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.
Mobilní aplikace pro výběr a nákup dovolené jsou však dle odborníků pro některé cestující velice atraktivní. Využívají je zejména mladí lidé, kteří jsou v používání chytrých telefonů zběhlejší a běžně využívají mobilní bankovnictví. Náklady na uvedení mobilní aplikace jsou však pro mnoho cestovních kanceláří příliš vysoké. „Mobilní aplikace do nabídky služeb cestovních kanceláří pronikají pozvolna, ve svých nabídkách je reflektují především ty velké. Důvodem je větší kapitál nutný pro jejich vývoj,“ vysvětluje Picková.


Bodují tak prozatím především aplikace, které usnadní samotný pobyt a přípravu na cestu. U Čechů jsou stále populárnější nejen online průvodci s tipy na zajímavá místa, ale i praktické programy. „V naší mobilní aplikaci má klient všechny důležité informace a dokumenty stále u sebe, a to včetně průvodce vybranou destinací, kterého může používat i v místech bez možnosti připojení na internet,“ říká Michal Tůma z cestovní agentury Invia, která je největším prodejcem zájezdů přes internet na českém trhu. Cestovatelé si tak dnes mohou pohodlně koupit vstupné, jízdenky nebo zařídit pojištění. „Registrujeme velký zájem uživatelů o nastavení služeb v mobilních aplikacích pro cestování. Zde si může zákazník mimo jiné zařídit i cestovní pojištění, které má v tomto období svojí prodejní špičku,“ konstatuje Veronika Exnerová ze společnosti Vodafone.


O Asociaci českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA)


Asociace českých cestovních kanceláří a agentur je české profesní sdružení subjektů cestovního ruchu založené v roce 1991, které má v současné době 250 členů z řad subjektů cestovního ruchu. Řádným členem se mohou stát cestovní kanceláře a agentury zabývající se příjezdovým i výjezdovým cestovním ruchem. Přidruženými členy AČCKA se mohou stát zahraniční cestovní kanceláře, hotely, centrály cestovního ruchu, školy a komerční firmy nabízející služby cestovním kancelářím (například pojišťovny).
O společnosti Invia.cz, a. s.
Společnost Invia.cz, a. s., je největší internetová cestovní agentura v České republice a autorizovaný prodejce zájezdů více než 300 renomovaných a pojištěných cestovních kanceláří působících na českém a slovenském trhu. Zákazníkům nabízí neustále aktualizovanou nabídku katalogových i Last Minute zájezdů v přehledné, jednotné formě, čímž šetří jejich čas při plánování dovolené. Díky svým kvalitním službám má cestovní agentura Invia již více než 1 000 000 spokojených klientů. Invia navíc poskytuje unikátní pojištění Faktor 100, které chrání klienty při krachu cestovní kanceláře. Díky svým službám zajistila Invia klientům možnost nejbezpečnějšího nákupu dovolené na českém trhu.

Společnost Invia mohou klienti nalézt na internetu. Webové stránky www.invia.cz byly v roce 2012 vyhodnoceny jako absolutní vítěz soutěže WebTop100 v kategorii Obchod a služby a zároveň oceněny 1. místem v kategorii Cestovní ruch. Cestovní agentura je pro zákazníky rovněž dostupná ve více než 100 kamenných klientských centrech ve městech po celém území České republiky. Invia již má své zastoupení na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Rumunsku.

Kvalitní servis společnost svým zákazníkům zaručuje prostřednictvím špičkových technologií, znalosti cestovního ruchu a moderního brněnského call centra s vysoce kvalifikovanými prodejci.

O společnosti Vodafone
Společnost Vodafone má v České republice 128 prodejen a více než 3,4 milionu zákazníků. Internetem pokrývá 99 % obyvatel. V roce 2016 obdržela ocenění za nejrychlejší 4G LTE síť. Průměrná rychlost stoupla na 30,3 Mb/s, což je 15% nárůst oproti roku 2015. Nabízí tarify jak pro firmy, tak i pro všechny od studentů až po seniory. Ty v současné době platí ve všech zemích EU ve stejné podobě jako v ČR.

Kontakt

Lenka Romportlová
PR & Media Manager 

LESENSKY.CZ s.r.o.
mobil.: +420 739 666 501
e-mail: romportlova@lesensky.cz Štursova 583/49, 616 00 Brno www.lesensky.cz

Publikováno: 13.07.2017