Zájem Čechů o letní dovolenou trojnásobně vzrostl. Ceny zůstávají příznivé

Letos v létě se budou lámat rekordy. Češi letos nakupují letní zájezdy bez obav, duben byl rekordní a zájem ještě poroste. Už teď je o téměř 300 procent vyšší oproti loňskému roku. Nejčastěji budou čeští turisté trávit své prázdniny v Řecku. Zájezdy zůstávají jednou z mála věcí, která se zatím dramaticky nezdražuje.

„Zájem o letní zájezdy rapidně roste, už teď je o téměř 300 procent větší než minulý rok. Nejde přitom jen o rozdíl, který loni mohla vytvořit omezení spojená s covidem. Poslední týdny totiž už dokonce předháníme předcovidový rok 2019, a to zhruba přes 100 procent,“ říká mluvčí cestovní agentury Invia Andrea Řezníčková.

„Věříme, že celý letošní rok bude rekordní, Češi se letos definitivně vrátili k životu, který žili před covidem. Během pandemie také rekordně šetřili, a tak si teď mohou konečně dopřát bezproblémovou dovolenou,“ dodává.

Průměrná česká dovolená stojí 15 500 Kč

Největší zájem je o letní dovolenou v Řecku, kam zatím vyrazí 21 procent klientů agentury Invia. Na druhém místě je shodně Turecko a Egypt se 16 procenty. Následuje Bulharsko, Chorvatsko, Tunisko, zájem je také o Kapverdy a Kypr. Češi nejčastěji volí osmidenní letecký zájezd do čtyřhvězdičkového hotelu s all inclusive službami, roste však i obliba pětihvězdičkových hotelů. Průměrně Češi utratí za letní dovolenou 15 500 Kč za osobu. Nejčastěji odlétají 2. července. Spousta Čechů ale zůstává i během letní dovolené v Česku, kde nejvíce míří na jižní Moravu či do Krkonoš a průměrně zaplatí 4600 Kč za osobu.

„Termíny se rychle plní, ale naše nabídka zůstává nadále bohatá. Nabízíme totiž i zájezdy od zahraničních partnerů. Covidovou pauzu jsme totiž využili k rozšíření našich zájezdů, aby u agentury Invia bylo vždy z čeho vybírat. Na letošní léto jsme tedy připraveni. Ovšem samozřejmě platí, že kdo dřív přijde, ten si bude moci vybírat z těch nejlepších hotelů nebo konkrétních pokojů,“ vysvětluje Řezníčková.

Úspěch podpořený kampaní i příznivými cenami

Právě kvůli výraznému rozšíření nabídky a partnerských cestovních kanceláří, včetně zahraničních, se Invia letos rozhodla podpořit letní prodeje také rozsáhlou kampaní, která běží napříč všemi typy médií. „Koncept naší kampaně se jmenuje Radost začíná u nás a poprvé běží stejné spoty ve všech sedmi evropských zemích, kde skupina Invia Group působí. Těší mě, že se ukazuje, že nejen pro nás, ale i pro naše zákazníky je tato kampaň symbolem návratu k normálu a důkazem, že jsme všechno zvládli a že si zase můžeme dovolit léto plné radosti,“ popisuje brand manager agentury Invia Michal Bošela.

Jedním z dalších důvodů, proč zájem o letní dovolenou tak závratně roste, jsou příznivé ceny, které se letos navzdory inflaci a všeobecného zdražování zvyšovaly zatím jen velmi výjimečně. Roste zároveň i obava Čechů, že příští rok už budou zájezdy výrazně dražší. „Naši hlavní velcí partneři zatím zájezdy nezdražují, ceny například kvůli dražšímu palivu nezvyšují ani německé cestovní kanceláře. Očekáváme, že zásadnější zdražení pod vlivem inflace přijde pravděpodobně příští rok. Lze tedy říci, že letošní léto bude rekordní a možná i naposledy levné,“ uzavírá Andrea Řezníčková.

Stránka o kampanii Radost začíná u nás:

https://www.invia.cz/radost-zacina/

Publikováno: 12.05.2022