Egypt - Taba Egypt

• Doprava letecky

04:00 h

• Popis

Městečko Taba je umístěno na severu země, respektive u Sinajského poloostrova poblíž břehu Rudého moře. Je fakticky hraničním přechodem do sousedního Izraele. Taba je ideální prázdninovou destinací, pokud si přejete klidnou dovolenou. Ve městě se nudit nebudete, i když je méně rušné než například centrum Hughardy.

V dřívějších dobách zde neexistovala žádná dopravní infrastruktura. V posledních letech je však možno do Taby létat z mnoha zahraničních destinací, neboť je zde mezinárodní letiště. Dopravu do centra zajišťují transfery. V případě, že by vám lety do Taby nevyhovovaly, je zde možnost letět do Eilatu v sousedním Izraeli, který je odtud vzdálen jen asi deset kilometrů.

Vzhledem k menší velkosti letoviska zde není přehršel ubytovacích kapacit, přesto si můžete vybrat z několika luxusních hotelů či menších hotýlků. Proslulý je hotel Taba Hilton s krásným výhledem a štěrkovou pláží. Skvělé ubytování nabízí také areál Taba Heights s několika pětihvězdičkovými hotely. Zejména pro mladé lidi je připraven Basata-Camp, jeden z nejlepších ekologických kempů v Egyptě.

Původně bývala oblast beduínským sídlem, proto není posetá množstvím památek jako jiná egyptská města. Doporučit však lze například výlet na Mojžíšovu horu. Díky své poloze je město také ideální k fakultativním výletům do sousedního Izraele či Jordánska. Při výletech do blízkého pohraničí nesmíte vynechat Jeruzalém se známou Zdí nářků. V Tabě můžete zkusit hrát golf na originálním pouštním hřišti. Při pohledu na horizont může vidět nádherné pozadí pouštních hor

Nejnovější recenze Egypt - Taba

Celkem: 8,4 Vzhledem k poměru ceny(super) a kvality (jídlo, ubytování, služby) a prostředí (pláž, bazény) hodnotím celkově na 8,5 bodu z 10.

• 8 Ubytování
  • 8 Strava
  • 9 Okolí
  • 9 Cena

Celkové shrnutí
Vzhledem k poměru ceny(super) a kvality (jídlo, ubytování, služby) a prostředí (pláž, bazény) hodnotím celkově na 8,5 bodu z 10. Zobrazit celou recenzi

Ubytování
Na hotel jsme přijeli okolo 7 hodiny ráno, pokoj jsme dostali až v 13:30. Náramky a ručníky jsme dostali hned ráno. All inclusive, bazén a pláž jsme mohli začít užívat hned, ale na odpočinek na pokoji s dětmi (4 roky a 12 let) jsme se dostali až za několik hodin. Musím říct, že čas příletu a ubytování jsme měli v informacích o zájezdu,...ale dva časy na papíře a na místě realita čekání na pokoj 7 hodin je trochu jinde :-) Bez dětí by to asi moc nevadilo, s dětmi docela dost. Pokoj docela čistý a slušně velký, klimatizace běžela perfektně. Postel na přistýlku dovezli asi po 2 hodinách po ubytování na pokoji po reklamaci na recepci. Přistýlková dvojpostel byla v pořádku.

Strava
Strava pestrá. Dobrý výběr. Vždy několik druhů mas a nějaká ryba. Zelenina, ovoce. Skvělé skladosti, dorty, krémy, pudinky, minidortíky. 1 x večeři v restauraci À la carte mimo resort (ani nevím přesně kde je) jsme nevyužili, údajně je skvělá.

Služby hotelu
Služby hotelu slušné. Nikdo si sám neřekl o dýško. Úklid pokojů v pořádku. Provoz jídelny také. Jídelna čistá. Slušná nabídky výletů a akcí. Nic z toho jsme nevyužili. Na dovolené v Bayview resortu jsme byli na konci srpna a s dětmi, bylo dost horko, tak se nám z resortu moc nechtělo.

Jen mi přijde nedůstojná hra s ručníky. Asi to není pro mnohé překvapení. Na začátku dostane každý svoji kartu na ručník. Tu odevzdá u bazénu a dostane za ni čistý ručník. Večer vrátí mokrý ručník a dostane kartu zpět. Ručník je velký, červený, mírně sepraný. Cena na místním trhu odhadem 2EUR. Nevěřím, že by kdokoli z hostů chtěl tento ručník odvést domů jako suvenýr. Ale za ztrátu karty/ručníku se platí 10EUR. Při odjezdu je povinnost vrátit kartu. Takže první den jsme šli odpoledne, potom co jsme dostali pokoj spát, po spaní hned na večeři a ručníky zapomněli u bazénu. Po setmění se uklízí u bazénu. Ráno nám dali 2 ručníky ze čtyř. Stálo mě to 5 minut hádky s "ručníkovým gangem - partičky co mění ručníky za karty a karty za ručníky" Když jsem na ně začal zvyšovat hlas a začali se otáčet hosté, dva ručníky mi dali. A tak to pokračovalo celou dobu pobytu. Dohromady se nám "ztratilo" asi 8 ručníků. Nějaké z lehátek, nějaké z lehátek pláže. 2x jsem viděl odnášet opuštěný ručník během dne někoho s personálu. Podruhé se s "ručníkovým gangem zhádala žena. Na konci pobytu nám chyběly 2 kartičky, ptal jsem se delegátky, která se stavila do hotelu s informacemi o odjezdu, jak to řešit v klidu bez hádek a bez placení 20EUR. Paní delegátka mi poradila, ať si vezmu nějaké "opuštěné" ručníky. To jsem odmítl. Takže jsem vyslal ženu, která v tom byla lepší, zhádala se ještě jednou s "ručníkovým gangem" a chybějící kartičky nám vydali. Toto mi opravdu přišlo nedůstojné. Místní si zřejmě berou ručníky domů, ty pak chybí hostům. Část hostů je krade dalším hostům. Pár hostů se hádá s personálem. A slušní hosté co nekradou a nechtějí se hádat, zaplatí pokutu. Opravdu bez úrovně.

Pláž
Bazén / Soustava bazénů hezká. Voda čistá nechlorovaná nebo málo chlorovaná. Bazén s teplejší a studenější vodou. Vodní bar, vodní vojelbal, vodní jeskyně. Menší tobogán. Lehátka u bazénu na hranici kapacity.

Pláž navazovala na bazény. Lehátek na pláži a slunečníků na pláži spousta a volné. Pláž čistá. Voda čistá. V moři po 20metrech korály. Asi 500 metů u vedlejšího rezortu bylo dlouhé molo do vody. Po schodech se dalo slézt z mola po schodech přímo mezi korály. Super. Šnorchlování bezpečné a dostupné opravdu pro každého.

Jan Urbánek, 21.11.2019, Datum pobytu: 19.8. - 26.8.2019
Oblast: Egypt Egypt, Taba, Hotel: Bay View Resort

Byla tato recenze užitečná? Ano (5) Ne (1)

Celkem: 9 Do Egypta létáme každý rok, ale Tabu jsme navštívili poprvé. Je to trošku jiný svět, než jsme byli z Egypta zvyklí, ale získal si nás a...

• 8,5 Ubytování
  • 10 Strava
  • 8 Okolí

Celkové shrnutí
Do Egypta létáme každý rok, ale Tabu jsme navštívili poprvé. Je to trošku jiný svět, než jsme byli z Egypta zvyklí, ale získal si nás a určitě se sem ještě někdy vrátímě. Už přílet na vojenské letiště v horách je nezvyklý. Přivítalo nás chladné počasí, ale po průjezdu hor už bylo příjemné teplo. K hotelu nás doprovodil ozbrojený konvoj, ale v okolí hotelu byl možný volný pohyb až do vzdálenost cca 10 km, a tato oblast na nás působila bezpečně. Překrásná je poloha v blízkosti Jordánska, Izraele a Saudské Arábie. Nejen, že jsou krásné výhledy na tyto země, ale výlety nabízené do Izraele byly sice dost drahé, ale velmi zajímavé. Do Taby se po určitou dobu nelétalo a přišlo nám, že si tato oblast svoje příznivce teprve hledá. Zobrazit celou recenzi

Ubytování
Přílet na hotel znamenal okamžité ubytování v brzkých ranních hodinách, a to bez bakšiše. Hotel leží na pláži a skládá se z několika budov v krásné udržované zahradě. Hotel nebyl zdaleka zaplněný. Pokoj byl opravdu velký a vybavení obsahovalo vše potřebné. Vše fungovalo. V zahradě bylo několik bazénů, barů a laguna se slanou vodou. Bary do 22 hodin, což nám nevadilo, protože je lepší si přivstat a užít si dne u moře co nejdéle. Jelikož jsou za hotelem hory, sluníčko tu za ně zapadá už po 16 hodině. Večery jsou tu dlouhé.

Strava
Silná stránka hotelu byla strava. Opravdu velmi rozmanitý výběr a vše velmi chutné. Od egyptských pokrmů, výborných polévek, ryb, mořských potvůrek až třeba po pečenou kachnu - to vše bylo v nabídce. Spousta dezertů byla pastvou nejen pro oči. Žádný faraon se nekonal, vše z balené vody. Výborná káva, zjistila jsem, že nikoli egyptská, ale Nescafe. Ovoce dle možností Egypta samozřejmě omezené - žlutý meloun, fíky, banány, pomeranče. Úžasná byla večeře servírovaná venku u bazénů, to byla opravdová romantika.

Služby hotelu
Péče o hosta je prioritou tohoto hotelu. Neustále pro nás byla připravovaná nějaká překvapení. Kromě večeře u bazénů to byla třeba párty z granátových jablíček nebo rozlučková párty před odjezdem pro hosty z ČR, kde byl třeba dort v barvách naší vlajky, míchané drinky a hrály se hity Michala Davida. Míchané drinky podávané v barech byly velmi kvalitní, to jsme ještě nikde nezažili, Mojito přesně, jako u nás. Veškerý personál velmi ochotný a přátelský. Wifi po celém hotelu i na pláži. Výborný úklid pokojů, trošku slabší společných prostor hotelu. Nedoporučujeme SPA, masáže na nízké úrovni a neochota. Animace probíhaly, nevyužívaly jsme je, byli jsme stále u moře.

Pláž
Tady původně zklamání, není tu tolik podmořského života, jako jinde v Egyptě a jsou tu kameny při vstupu. Nakonec jsme ale spoustu rybiček viděli, jsou zde i mořští hadi. Nutné jsou tu boty do vody. Je možné navštívit molo sousedního hotelu nebo hotelovou lagunu se slanou vodou, která byla písčitá. Hodně se chodilo podél moře do zátoky vzdálené asi 3 km. Tam byl podmořský svět pestřejší, ale my jsme tam nebyli. Nakonec jsme si to i na naší pláži užili. Lehátek dostatek, pláž neustále uklízená, občas kolem prošel velbloud, nikdo nás neobtěžoval s nabídkami služeb. Pobyt tu splnil svůj účel - odpočinek, sluníčko a moře.

Anonym, 09.11.2019, Datum pobytu: 21.10. - 28.10.2019
Oblast: Egypt Egypt, Taba, Hotel: Strand Beach & Golf Resort Taba Heights

Byla tato recenze užitečná? Ano (7) Ne (0)

Celkem: 8,8 Hotel, prostredie, pláže všetko bolo perfektné. Absolútne cena zodpovedá kvalite, ktorú sme dostali. Príjemná atmosfera celkom rodinného...

• 8,5 Ubytování
  • 7 Strava
  • 10 Okolí

Celkové shrnutí
Hotel, prostredie, pláže všetko bolo perfektné. Absolútne cena zodpovedá kvalite, ktorú sme dostali. Príjemná atmosfera celkom rodinného hotela. Zobrazit celou recenzi

Ubytování
Izba bola pekná, pomerne staršia ale to nám neprekážalo, keďže sme tam netrávili čas. Počas pobytu sa nám pokazila batéria, čo však okamžite hotel odstránil a všetko bolo v poriadku.

Strava
Strava bola na egyptské pomery pomerne vynikajúca. Dostačne variabilná, každý si prišiel na svoje. Sladké koláče a ovocie boli perfektné! Jedinú výtku by som mala uprednosťňovanie domorodých návštevníkov hotela, pred hsoťami z iných krajín napriek tomu, že stáli v rade ďaleko za Vami. Po upozornení daného personálu sa to opakovalo menej často, avšak stále to tam prevládalo.

Služby hotelu
Služby hotela, troška nevýhoda že all inclusive nie je 24 hodín, a večer si už drinky aj všetko platíte. Inak sme nejaké špeciálne služby nevyžívali.

Pláž
Pláž bola príjemná, tichá, upravená nemali sme najmenší problém. Ani na pláži ani na umelej zátoke, ani pri bazéne.

Eva Viglasova, 06.11.2019, Datum pobytu: 12.8. - 19.8.2019
Oblast: Egypt Egypt, Taba, Hotel: Strand Beach & Golf Resort Taba Heights

Byla tato recenze užitečná? Ano (2) Ne (0)

Celkem: 10 Jedním slovem úžasné. Malinko rušivé byli místní krkavci, kteří byli dost hlučníl, ale dá se na to zvyknout. Vyhovoval nám večerní klid,...

• 10 Ubytování
  • 10 Strava
  • 10 Okolí

Celkové shrnutí
Jedním slovem úžasné. Malinko rušivé byli místní krkavci, kteří byli dost hlučníl, ale dá se na to zvyknout. Vyhovoval nám večerní klid, nezúčastňovaly jsme se nočních aktivit a animací. Zobrazit celou recenzi

Ubytování
Pohodlné, čisté, blízko pláže.

Strava
Pestrá, moc jsme si pochutnávaly.

Služby hotelu
Celkový dojem s porovnáním s hotely v Egyptě podstatně lepší. Dostatek pitné vody, nealko i alko nápoje vždy k dispozici, milý a nevtíravý personál.

Pláž
Přístup do vody po betonových panelech dobrý, po molu pro nás víc nebezpečný /hloubka, korály/, jinak fajn.

Květoslava Kučerová, 01.11.2019, Datum pobytu: 21.10. - 28.10.2019
Oblast: Egypt Egypt, Taba, Hotel: Mosaique Beach Resort Taba Heights (ex. Sofitel Taba Heights)

Byla tato recenze užitečná? Ano (6) Ne (0)