Indie - Goa Indie

• dopravaletecky

09:30 h

• Popis

Goa, dříve portugalská kolonie (Portugalská Indie, spolu s državami Daman a Diu), dnes nejmenší spolkový stát Indie, patří k nejvíce prosperujícím spolkovým státům Indické unie. Hlavním městem je Panaji (také Panjim, konkánsky pak Ponnje, dříve Nova Goa), další větší města jsou Margao, Mapusa a Vasco da Gama.
    Goa leží na západním pobřeží indického subkontinentu a hraničí se spolkovými státy Maharaštra a Karnataka, západní pobřeží tvoří Indický oceán (Arabské moře).
    Celková plocha státu činí 3.702 km², nejvyšším bodem je Sonsogor s 1.167 m nad mořem (v pohoří Western Ghats), pobřeží je dlouhé 101 km s mnoha velkými plážemi. Goa je bohatá na vodu, protékají zde dvě větší řeky Mandovi a Zuari a velký počet dalších.
    Goa se administrativně dělí do dvou distriktů (Severní Goa a Jižní Goa), které se skládají z jedenácti okresů, zvaných taluka (od severu na jih: Pernem, Bardez, Bicholim, Satari, Tiswad resp. dříve Ilhas, Mormugao, Ponda, Salcete, Sanguem, Quepem, Canacona).
    Klimatické podmínky Goi odpovídají její poloze: velice horké léto (s teplotami mezi 30° C a 39° C) spojené s extrémní vlhkostí v důsledku monzunů (mezi červnem a zářím), a pro evropana velice příjemná zima (v prosinci a lednu se denní teploty pohybují mezi 20° C a 30° C, srážky jsou výjimečn
    Prvním dojmem při pohledu na pláže i na zázemí jsou nesčetné kokosové palmy. Díky hojným srážkám v monzunovém období a díky existenci mnoha řek a říček má Goa i jinak bujnou vegetaci: na rozdíl od některých jiných států v Indii, kde lesní porosty byly z velké části vymýceny, je kolem jedné třetiny území v Goi zalesněna původním džunglovým porostem. Mimo různých listnatých stromů a vzácných dřev (jako např. teakový strom) jsou zde zastoupeny stromy s ořechy kešů, s mangem, dále ananas apod.

Nejnovější recenze Indie - Goa

Celkem: 7.4 Dovolená celkem vyšla. Počasí bylo krásné, voda v moři teplá. Byli jsme zklamáni z výletů, nebyly k dispozici. Nikoho nic nezajímalo a...

• 7.5 Ubytování
  • 9 Strava
  • 8 Okolí
  • 5 Cena

Celkové shrnutí
Dovolená celkem vyšla. Počasí bylo krásné, voda v moři teplá. Byli jsme zklamáni z výletů, nebyly k dispozici. Nikoho nic nezajímalo a pokyny k odletu jsme se dozvěděli až 8 hodin před odjezdem z hotelu. Zobrazit celou recenzi

Ubytování
Ubytování bylo dobré, ale určitě to nebyly pokoje deluxe. Byly krásně prostorné, ale úklid trochu vázl. Na Indii ale dobrý. Každý den čisté osušky a ustláno (i když jsme si stlali sami). To asi bylo z úklidu vše.

Strava
Strava byla moc dobrá, hodně pálivá. Každý den byly jejich výborné placky a polívky k obědu i k večeři. Byly tam i nepálivé pokrmy, takže si vybral každý. Výběr sice nebyl moc velký, ale dalo se vybrat. Vždy bylo kuře i ryba, buď v nějaké omáčce nebo pečený. Akorát mne překvapilo, že bylo velice málo zeleniny a ovoce. Ovoce bylo jen ráno k snídani a to jen ovocný salát každý den stejný. Meloun, ananas a papája. Jinak nic. Zelenina k snídani nebyla vůbec a k obědu a k večeři jen trochu. Nám to ale stačilo.

Služby hotelu
Je to malý hotel, ale celkem pěkný. Lidé jsou tam příjemní a ochotní. Cítili jsme se dobře.

Pláž
K pláži to bylo asi 500 m. Byla to příjemná procházka: Pláž je krásná a čistá. Škoda, že tam hotel nemá k dispozici lehátka a slunečníky. Bylo by to lepší. Moře je krásně teplé, ale bohužel velké vlny. Takže koupání v moři nešlo. Ale i tak se nám to líbilo. Jelikož už bylo po sezoně, moc lidí nebylo.

Zákazník nechtěl zveřejnit své jméno, Ověřená recenze (Invia.cz), Hodnoceno: 13.03.2020, Datum pobytu: 3.3. - 10.3.2020
Oblast: Indie Indie, Goa, Hotel: Baywatch

Celkem: 8.1 Celkova spokojenost,Na Indii dost dobre

• 8.5 Ubytování
  • 8 Strava
  • 8 Okolí
  • 8 Cena

Celkova spokojenost,Na Indii dost dobre Zobrazit celou recenzi

Ubytování
Starsi vybaveni,ale vzdy cisto,velmi mily a ochotny personal

Strava
miluji indicka jidla,takze plna spokojenost.Stedrovecerni vecere byla fantasticka,47 druhu jidel.Vse servirovano venku pod palmami za doprovodu zive hudby a svatecniho programu.

super,vzdy ochotni a usmevavi

Pláž
hotelovou zahradou projdete az na plaz,ta je verejna,ale v pohode,lehatka,slunecniky,osusky - vse zdarma

Blazena Grossmannova, Ověřená recenze (Invia.cz), Hodnoceno: 03.01.2020, Datum pobytu: 17.12. - 29.12.2019
Oblast: Indie Indie, Goa, Hotel: Paradise Village Beach Resort (Goa)

Celkem: 4.1 Hotel čistý na Indii, snídaně podprůměrné, jenom tousty, máslo, marmelada, káva a čaj. Možnost výběru ala karte

• 4.5 Ubytování
  • 1 Strava
  • 5 Okolí
  • 6 Cena

Celkové shrnutí
Hotel čistý na Indii, snídaně podprůměrné, jenom tousty, máslo, marmelada, káva a čaj. Možnost výběru ala karte Zobrazit celou recenzi

Za 5 euro nám dali pristylku kterou jsme měli ve smlouvě. Pak se s námi bavili

Strava
Snídaně na hotelu katastrofa, ale jinak vše v okolí výborne možnosti jídel a občerstvení. Velmi chutné a levné

Služby hotelu
Hodně ruských občanů, občas hlucni. Personál pomalý ale nakonec za úplatu vše ok

Pláž
Pláž čistá. Vzdálenost krátká, všude zdarma lehátka se slunecnikem, nespočet možností občerstvení, velmi chutné a levné

Karolína B., Ověřená recenze (Invia.cz), Hodnoceno: 20.03.2017, Datum pobytu: 3.3. - 15.3.2017
Oblast: Indie Indie, Goa, Hotel: La Conceicao Grande

• 9 Cena

Perfektni Zobrazit celou recenzi

Strava
Vyborna strava a ochota cisniku

Krasna plaz....nadherne more

Zákazník nechtěl zveřejnit své jméno, Ověřená recenze (Invia.cz), Hodnoceno: 15.03.2017, Datum pobytu: 4.3. - 12.3.2017
Oblast: Indie Indie, Goa, Hotel: Aldeia Santa Rita

4 fotografie

Celkem: 5 Do této destinace jsme jeli se smíšenými pocity. Vyřízení víza do Indie je trochu složitější. Cesta do Indie leteckou společností Dubai...

• 5 Ubytování
  • 3 Strava
  • 6 Okolí
  • 6 Cena

Celkové shrnutí

Cesta do Indie leteckou společností Dubai fly nebyla moc příjemná. Před odletem povinná čekací doba na letišti je 3 hodiny. Při cestě tám i zpět však mělo letadlo minimálně hodinu zpoždění a rovněž po mezipřistání v Dubai. Během cesty do Dubaje jsme měli jedno teplé jídlo a půl deci vody, z Dubaje do Goi vůbec nic. Zpátky totéž, jen místo vody 1 dc džusu. Zdá se mi to na dvanáctihodinovou cestu trochu málo. Kromě toho po zpáteční cestě nám nedošly kufry, museli jsme je reklamovat a přišly nám až za tři dny.

Na místě nás ráno čekala delegátka, která nás společně s ruskými turisty dovezla do hotelu. To bylo také naposled, co jsme ji viděli. Bylo pro nás překvapením, že v celé Goi jsme sami, kromě jednoho páru na opačném místě tohoto regionu. Ještě jsme se s ní 2x spojili telefonicky kvůli výletům, které byly předražené, ale protože to k ničemu nevedlo, zařídili jsme si u místní cestovky výlet k vodopádu a do Staré Goi sami k úplné spokojenosti za přijatelnou cenu.

Výhoda destinace Goa spočívá v tom, že tam bylo stabilní počasí, po celou dobu bylo jasno s teplotou přes 30 stupňů. Tato destinace se odlišuje od zbytku Indie svojí historií, portugalskou koloniální činností, početnou křesťankou komunitou. Zobrazit celou recenzi

Ubytování
Hotel na pohled vypadá hezky. Uvnitř už je to horší, poněkud vybydlené. Překvapilo nás, že hotel disponuje pouze jedním klíčem k pokojům, takže pokud jsme jej neodevzdali na recepci, nebylo uklizeno. Úklid probíhal jakž takž, výměna ručníků v pořádku, horší to bylo s toaletním papírem, který nedoplňovali. Později jsme pochopili, že v Indii jej moc nepoužívají a místo něho používají spršku. Takže jsme se přizpůsobili. Několikrát jsme v koupelně nalezli šváby, ať mrtvé, či živé, toto nám zase tak moc nevadilo. K dispozici byla rychlovarná konvice, každý den nám dodávali na pokoj litr vody. Klimatizace byla v pořádku, chyběla lednička, což v tom horku je trochu problém, pokoj disponoval pěkným balkonem, na kterém však byla umístěna klimatizační jednotka, která vzduch ještě ohřívala. Z balkónu byl pěkný výhled na moře, kde jsme každý večer pozorovali západ slunce. Mezi pláží a zahradou hotelu byl pás země, kde bylo spousta odpadků, na které se slétávalo spoustu vran a běhaly tlupy psů, kteří se také rekreovali na pláži. Kolem hotelu byla pěkná udržovaná zahrada, několikrát jsme zahlédli plaché promyky.

Strava
Strava byla poněkud chudá, z nápojů to byla voda, nechutné instantní kafe a černý čaj. Výborná byla ale šťáva z tanku buď melounová nebo ananasová. Pro zájemce kuchař dělal omelety z vajíček. Potom tousty, žádné sýry nebo uzeniny, párkrát něco jako minipárečky, někdy mufiny, nějaká buchta a podivně vyhlížející omáčky. Večeře byla až v 8 hodin, na což mnohdy ruská klientela nedokázala čekat a vrhli se na jídlo s takovým nasazením, že na nás moc nezbylo. Personál také nedoplňoval jídlo. Nemohu určit, jaké maso bylo k dispozici, protože bylo v malých kouscích ve zvláštních omáčkách a to skoro vždy velmi tučné, jaké se u nás ani nevyskytuje. Tohle se nedalo jíst, ale podarovali jsme kočky, každý večer loudily něco k snědku. Měli jsme polopenzi, ale během dne jsme jedli tousty a hlavně tropické ovoce, které jsme kupovali u stánkařů pře hotelem. To nám stačilo a hlad jsme neměli.

Služby hotelu
Úklidová služba (muži) se v rámci možností snažili. Na vyžádání mi poskytli i fén. Hotel disponoval pěkným bazénem s pohodlnými lehátky. Voda v bazénu byla velmi teplá, někdy trochu zakalená.

Pláž
Očekávala jsem, že na pláži budou krávy, ale žádnou jsem neviděla. Pláž byla dlouhá s krásným pískem, na kterém se povalovaly desítky psů. Moc rekreantů tam nebylo. Na pláži jsme byli jenom jednou, protože v moři se moc koupat nedalo pro velké vlny a nebylo možno se zbavit otravných prodejců. Na pláži jsou také restaurace, kde se prodávají rybí speciality. Jídlo není drahé, podává se docela chutné pivo.

Zákazník nechtěl zveřejnit své jméno, Neověřená recenze (Invia.cz), Hodnoceno: 12.04.2016, Datum pobytu: 12.3. - 26.3.2016