Koronavirus

Je bezpečné vydat se ven z republiky? Můžete měnit destinaci nebo termín? A jak je to se stornem? Máme pro vás odpovědi na vše, co potřebujete vědět o koronaviru ve vztahu s vaší dovolenou.

Kryje cestovní pojištění případné léčebné výlohy spojené s koronavirem?

Cestovní pojištění Invia od AXA Assistance jako jedno z mála na trhu kryje náklady na léčení zdravotních komplikací způsobených i koronavirem, a to včetně situací, kdy vycestujete do destinace, kterou nedoporučilo Ministerstvo zahraničních věcí.

Co když se během dovolené dostanu do karantény?

Pokud se bez zdravotních komplikací dostanete v zahraničí do karantény a váš pobyt se protáhne, automaticky vám prodloužíme platnost cestovního pojištění. Karanténa trvá povětšinou 14 dní, ovšem každý případ se řeší individuálně. Příkladem může být rodina, která se dostala do karantény v hotelu na Tenerife druhý den po příletu. Karanténa trvala nakonec jen čtyři dny. Cestovní kancelář zajistila vše potřebné, včetně nového letu zpět domů.

Mám pojištění proti stornu, mohu ho použít?

Toto pojištění se vztahuje na storno ze zdravotních důvodů. Tzn. pokud onemocníte nebo budete mít úraz a nebudete moci odcestovat, máte nárok žádat u pojišťovně odškodnění a proplacení storno poplatků.

Jak je to s uplatněním pojištění storna zájezdu na oblasti s koronavirem?

Pokud máte koupený zájezd nebo letenky do oblastí zasažených koronavirem, obraťte se na naše prodejce, kteří vám pomohou najít nejlepší řešení. Pojištění storna se nevztahuje na události, které nastaly v důsledku epidemiologické situace v cílové zemi. V médiích proběhla zpráva, že podle Ministerstva místního rozvoje nejste povinni platit stornopoplatky, pokud se jedná o oblasti, kam není doporučeno cestovat (momentálně se jedná o Čínu, vybrané regiony Lombardie a Benátska, Korejskou republiku a Írán). Tato informace je neúplná, vždy záleží na rozhodnutí konkrétní cestovní kanceláře. Podle zákona máte nárok na zrušení zájezdu bez stornopoplatků pouze v případě, kdy nemůžete čerpat službu cestovního ruchu (například když je zavřený hotel, či zrušený let).

Storno zájezdu mimo ohniska nákazy (aktuální seznam nedoporučených oblastí sledujte na webu Ministerstva zahraničních věcí) se řídí všeobecnými podmínkami cestovních kanceláří. Odstoupení od smlouvy je aktuálně možné podle stornopoplatků cestovních kanceláří. Pokud chcete poradit ohledně vašeho konkrétního zájezdu, můžete se obrátit na prodejce.

Je možná změna destinace či termínu?

Každý zájezd se posuzuje individuálně dle domluvy s pořádající cestovní kanceláří a s hotelem. Kontaktujte prosím prodejce, který vám poradí a pomůže.

O jakou částku přijdete, když stornujete plánovanou letní dovolenou?

Doporučujeme se neukvapovat a vyčkat, jak se situace vyvine. Za pár měsíců může být riziko nákazy minulostí a byla by škoda se připravit o dovolenou. My celou situaci pečlivě monitorujeme a naši prodejci vám rádi poradí. Mimochodem storno podmínky jsou zpravidla stejné teď jako 60 dní před odletem.

Co se stane, když se zavřou hranice?

Zavření hranic je velmi extrémní krok, ke kterému pravděpodobně v souvislosti s koronavirem nedojde.

Platí na tuto situaci Faktor 100?

Na situaci s koronavirem se Faktor 100 nevztahuje. Tento produkt garantuje klientům ochranu v případě, že dojde k úpadku cestovní kanceláře.

Důležité odkazy