Koronavirus

Kam můžete aktuálně vycestovat a za jakých podmínek? Co všechno kryje speciální cestovní pojištění? A jak je to se stornem? Máme pro vás odpovědi na vše, co potřebujete vědět o koronaviru v souvislosti s vaší dovolenou.

Přehled podmínek vstupu do jednotlivých zemí najdete na stránkách Ministerstva vnitra: Aktuální doporučení.

Přehled podmínek, za kterých se dá momentálně vycestovat do jednotlivých zemí, včetně informací o případných výjimkách, najdete na stránkách Ministerstva vnitra: Aktuální doporučení.

Informace o podmínkách návratu z jednotlivých zemí najdete na stránkách Ministerstva vnitra: Aktuální doporučení.

Doporučujeme si koupit balíček cestovního pojištění AXA Assistance s připojištěním Special, které vás v případě nesnází spojených s covid-19 ochrání na dovolené i před ní. Dopřejte si bezstarostnou dovolenou s pojištěním Special.

Pokud máte cestovní pojištění a onemocníte covid-19, můžete na pojišťovně nárokovat případné stornopoplatky. Rozhodně doporučujeme se před každou cestou do zahraničí pojistit a ušetřit tak za stornopoplatky.

Pokud máte cestovní pojištění a vyjde vám pozitivní test na covid-19, můžete na pojišťovně nárokovat případné stornopoplatky. Rozhodně doporučujeme se před každou cestou do zahraničí pojistit a ušetřit tak za stornopoplatky.

Balíček cestovního pojištění AXA Assistance s připojištěním Special vás v případě nesnází spojených s covid-19 ochrání na dovolené i před ní. Pokud tedy onemocníte v destinaci, pojišťovna uhradí náklady na léčbu, ubytování a dopravu zpět dle daného limitu. Více informací o pojištění Special.

Pokud nemáte cestovní pojištění, musíte, stejně jako v ostatních případech, uhradit veškeré náklady sám.

  • Sledujte doporučení o cestování na mzv.cz
  • Zaregistrujte se do systému DROZD (Dobrovolné registrace občanů České republiky při cestách do zahraničí). Formou SMS zprávy budete pravidelně informováni o jakémkoli případném nebezpečí a o vývoji situace
  • Naši prodejci jsou vám k dispozici připraveni vám poradit i pomoci na čísle 226 000 600

PCR i antigenní testy potřebné pro cestu do zahraničí a pro návrat zpět do ČR si klienti hradí sami. Některé cestovní kanceláře nabízejí možnost zajistit testy se slevou, není to však pravidlem či povinností CK.

V případě pozitivního výsledku testu na covid-19 budete pravděpodobně umístěni do karanténního hotelu nebo bude karanténa probíhat na pokoji ve vašem původním ubytování. Doporučujeme mít sjednané kvalitní pojištění, které kryje i tyto náklady. Pokud budete umístěni do karantény, je třeba se vždy obrátit na pojišťovnu, u které máte pojištění sjednáno. Pokud je v destinaci přítomný delegát, zodpoví vám případné dotazy. V případě potřeby se můžete obrátit také na zastupitelský úřad ČR v dané destinaci.

Na rozdíl od karantény, kdy vůbec nesmíte opustit místo pobytu, jde v případě samoizolace jen o nějakým způsobem omezený pohyb mimo místo pobytu.

Pokud je třeba dodržovat při návratu do ČR samoizolaci, platí pro ni následující výjimky:
▪ nezbytně nutné cesty k obstarávání základních životních potřeb
▪ cesty k zajištění péče o děti a o zvířata
▪ cesty do zdravotnických zařízení a zařízení sociálních služeb
▪ cesty za účelem vyřízení neodkladných úředních záležitostí
▪ cesty zpět do místa svého bydliště
▪ cesty za účelem účasti na pohřbu

Certifikát o prodělaném onemocnění, o výsledku negativního testu (jak antigenního, tak PCR) a o prodělaném očkování je možné stáhnout na Očkovacím portálu občana. Na certifikátech je mimo jiné uvedeno jméno, příjmení a datum narození. Zároveň obsahují QR kód. 

Příprava na dovolenou

Co všechno si připravit před vaší dovolenou? Pokyny, doklady, víza, adaptéry, očkování.

Tuto informaci vám rád poskytne náš prodejce s přihlédnutím na vybranou destinaci.

Do některých (obzvláště exotických) zemí byste měli mít speciální očkování. Aplikaci je často potřeba provést i řadu týdnů před odletem, mnohdy ve více dávkách, mezi kterými musí být časový odstup. Doporučení ohledně očkování do jednotlivých zemí najdete např. zde: https://www.olecich.cz/modules/vaccine/travel.php?tab=country

Při kalkulaci potřebných prostředků zohledněte zejména počet dní pobytu, cenovou hladinu v dané zemi, jaký rozsah stravování (či jiných služeb) máte v ceně zájezdu a jaké přibližně plánujete místní zážitky, výlety a nákupy. Rozhodně počítejte také s rezervou pro případ mimořádné události (např. zdravotní ošetření, které pojišťovna proplácí až zpětně).

Vždy se informujte, jaký typ zásuvek se používá v cílové destinaci, obzvlášť pokud cestujete do exotické země.
Doporučujeme pořídit si univerzální cestovní adaptér (lze koupit i na letišti).

Evropský typ: Česká republika, Bulharsko, Egypt, Chorvatsko, Itálie, Maroko, Portugalsko, Rakousko, Řecko, Španělsko, Tunisko, Turecko

Anglický typ: Indonésie, Keňa, Kypr, Maledivy, Malta, Mauricius, Seychely, SAE, Srí Lanka

Americký typ: Dominikánská rep., Jamajka, Kuba, Mexiko,Thajsko, USA, Venezuela

Letenky, letiště a let

Informace o letu, letenkách i váze zavazadla, přepravě zvířat, ale i o cestování v těhotenství.

U charterové dopravy obvykle místo letenky chodí pouze voucher a na základě vašeho osobního dokladu vám bude vydán palubní lístek (letenka) až na letišti.
V případě některých letů však může být vyžadováno vaše online odbavení s předstihem. O potřebném postupu budete v každém případě včas informování.

Využijte zvýhodněné nabídky služeb - se společností Leo Express můžete na letiště cestovat se slevou.

Přehled povolených předmětů:


Výrobek

 
Zavazadlo k odbavení 

 
Příruční zavazadlo
do kabiny 


Osobní léky

Dětské potraviny (do kabiny jen v množství nezbytném na dobu letu)



ano


ano

Láhev s nápojem


ano

ano, ale o objemu max. 100 ml*


Kosmetika a drogerie tekuté či gelovité konzistence:

tekutá mýdla,
gely (včetně těch na nádobí a praní),
šampony, kondicionéry a balzámy,
krémy a séra,
tělová mléka a oleje, zubní a jiné pasty apod.





ano
 



ano, ale vždy v balení o max. objemu 100 ml* a nesmí jít o velmi hořlavé látky! (např. o lak na vlasy či odlakovač na nehty)

Tekuté a krémovité či gelovité potraviny:

jogurty, polévky, kompoty, sirupy, marmelády, pomázanky, medy apod.





ano
 
ano, ale vždy v balení o max. objemu 100 ml*

* Balení s veškerými tekutinami, krémy a gely by měla být společně v jediném průhledném, opakovaně uzavíratelném plastovém sáčku o maximálním objemu 1 litr

Elektronika, fotoaparáty apod.

ano
(ale pouze bez baterií / akumulátorů - ty musí být vždy jedině v příručním kabinovém zavazadle)


ano

Deštník
(pozn.: platí jen pokud nemá ostrý hrot; má-li ostrý hrot, nesmí do kabiny)


ano

ano

Slunečník


ano

ne


Nůžky, ostré pilníky, ostré kuchyňské nože, vývrtky, ostré nářadí či jiné ostré předměty, které by mohly být případně zneužity jako zbraně

 


ano



ne


Repliky zbraní a dětské hračky připomínající zbraně


ano (ale je nutné o nich informovat pracovníka provádějícího odbavení zavazadla)


ne


Zapalovače a náplně do zapalovačů, podpalovače,

campingové kartuše a jakékoli jiné nádoby obsahující hořlavý stlačený plyn,

barvy a další hořlaviny





ne




ne


Jakékoli zbraně (včetně obranných paralyzujících sprejů!),
výbušniny a střelivo,
zábavná pyrotechnika,
toxické, infekční a radioaktivní látky,
kyseliny a žíraviny





ne




ne

Do 28. týdne těhotenství můžete létat celkem bez omezení. Mezi 28. a 36. týdnem těhotenství se většina leteckých společností chrání tím, že vás přepraví pouze s lékařským osvědčením a po 36. týdnu vás již většina aerolinií přepravit odmítne. V případě vícečetného těhotenství je tato hranice navíc posunuta, většinou k 28. týdnu.

Asistenční služba na letišti pro cestující se zdravotním postižením či s omezenou schopností pohybu a orientace, osoby s tělesným i jiným postižením je zdarma, ale je potřeba ji objednat předem. Kompletní informace najdete na stránkách leteckého přepravce.

Od roku 2006 platí nová pravidla pro přepravu měřicích a aplikačních pomůcek pro diabetiky. Všechny kapaliny musí být v jednotlivých obalech, z nichž každý může mít maximální objem 100 ml. Tyto obaly musí být v jednom průhledném uzavíratelném plastovém sáčku s kapacitou ne větší než 1 litr.
Pro přepravu inzulinu se doporučuje mít u sebe lékařské potvrzení o nemoci a nutnosti užívání léku a dalších léčebných pomůcek během letu. Na lékařské potvrzení také nezapomeňte, pokud používáte kontinuální monitor glykemie. Cestování diabetiků v letadle je velmi specifické, doporučujeme cestu předem konzultovat s lékařem, který vám sdělí vše potřebné k tomu, aby byl zajištěn hladký průběh
vašeho letu.

Terminal – jedna z budov letiště, které mohou mít různá
značení jako např. Terminal 1 či Terminal A, Terminal South,
Reservation confirmation – potvrzení rezervace
Flight ticket – letenka
Boarding pass (boarding ticket) – palubní lístek
Check-in – odbavení
Check-in desk – odbavovací přepážka
Checked baggage (luggage) – odbavené zavazadlo
Cabin baggage (carry-on baggage) – příruční zavazadlo
Security check – bezpečnostní kontrola
Gate – odletová brána
Seat – sedadlo
Departure (time) – odlet (čas odletu)
Arrival (time) – přílet (čas příletu)
Baggage claim – vyzvednutí zavazadel
Charter – letecký spoj objednaný cestovní kanceláří pro větší skupiny cestujících. Tyto lety se organizují sezónně.
Slot – volné časové úseky, které žádá letecká společnost, v nichž je možné létat na jednotlivá letiště. Platí pro příletové i odletové časy.
Seating – rozmístění cestujících v letadle nebo autobuse.
Transfer – místní přeprava osob (většinou autobusová) z letiště v zahraničí do hotelu a zpět. Cestovní kancelář může nabízet také svozy z nástupních míst v ČR na letiště v ČR.
Waiting list – čekací listina, seznam náhradních cestujících. Přepravce sem zapisuje další zájemce o přepravu v případě plné obsazenosti linky. Pokud se některé z rezervovaných míst před odletem uvolní, nabídne se zapsanému zájemci z waiting listu.

Letištní a bezpečnostní taxy – povinné příplatky, které jsou součástí základní ceny zájezdu. Jejich výši stanovuje letecká společnost.
Palivový příplatek – povinný příplatek, je součástí základní ceny zájezdu. Jeho výši ovlivňují ceny ropy a stanovuje ji letecká společnost.
Odletová taxa – poplatek v místní měně nebo USD nebo EUR. Platí se na odletovém letišti při opuštění navštívené země. Je součástí základní ceny zájezdu.

Zvířata do maximální váhy 5 kg můžete přepravovat na palubě letadla za zvláštních podmínek. Ostatní zvířata v klimatizovaném zavazadlovém prostoru v dolní části letadla ve zvláštních kontejnerech určených k tomuto účelu. Přepravu všech zvířat musíte ohlásit už při rezervaci, za zvláštní příplatek, musí ji povolit letecká společnost.

V destinaci

Co dělat, když onemocníte na dovolené, o delegátovi zájezdu, co znamenají jednotlivé typy stravování a další užitečné informace.

Pokud máte pojištění, kontaktujte danou pojišťovnu.
Pokud pojištění nemáte, zavolejte nám na +420 226 000 600.

Kontinentální servírovaná snídaně = jednodušší snídaně, podává se slané nebo sladké pečivo, máslo, džem, čaj, káva a/nebo džus.

Rozšířená kontinentální servírovaná snídaně = rozšířená snídaně, obohacená o světlé či tmavé pečivo, vejce, salám, sýr.

Bufetová snídaně = samoobslužný systém švédských stolů. Nabízí se slané i sladké pečivo, sýr, různě upravená vejce, salám, máslo, džem, někde také jogurt, cornflakes, teplá kuchyně, ovoce, káva nebo čaj. Úroveň a bohatost bufetu je dána kategorií hotelu.

Polopenze = snídaně a večeře. Součástí snídaně bývají nápoje, zatímco večeře jsou zpravidla bez nápojů.

Polopenze vč. nápojů = snídaně a večeře. Součástí večeře je nápoj, většinou 1/4 l vody nebo vína.

Plná penze = snídaně, obědy a večeře

All Inclusive = plná penze (snídaně, oběd a večeře, zpravidla formou bufetu) rozšířená o dopolední či odpolední občerstvení, vybrané nealkoholické a alkoholické nápoje zpravidla místní výroby podávané během dne. Odpolední káva nebo čaj a pečivo, někdy i zmrzlina pro děti. Rozsah stravy se v jednotlivých hotelech liší a je dán také jeho kategorií.

Ultra All Inclusive = program all inclusive rozšířený o sportovní aktivity, zábavu a další občerstvení a služby.

Servírovaná strava = stravování s obsluhou, většinou výběr z nabídky několika jídel, případně z jídelního lístku. Obědy ani večeře zpravidla nezahrnují nápoje.

Bufetová strava = samoobslužný systém švédských stolů. Podle denní doby se takto mohou podávat snídaně, obědy i večeře zahrnující předkrm, hlavní chod i dezert. Nápoje zpravidla nejsou součástí obědů ani večeří.

À la carte = výběr z jídelního lístku

Delegát je zástupce cestovní kanceláře v místě dovolené. Zastupuje cestovní kancelář v místě pobytu. Zabezpečuje transfer klientů z letiště do hotelu, poskytuje informace, nabízí fakultativní výlety a služby, provází turistické skupiny na výletech atd. Obvykle má na starosti více hotelů nebo ubytovacích objektů a do střediska může dojíždět.

Pokud cestovní kancelář případně vůbec nemá v destinaci delegáta, dá vám místo toho kontakt na místní agenturu, která vám poskytne obdobné informace, jaké standardně poskytuje delegát.

V rámci dovolené můžete obvykle využít širokou nabídku fakultativních výletů. Každá cestovní kancelář mívá v hotelu svoji knihu s kompletní nabídkou výletů.
Další podrobnosti Vám sdělí delegát cestovní kanceláře na informační schůzce. V případech, kdy delegát není fyzicky přítomen v destinaci, dostanete podrobné informace po telefonu.

Půjčování vozů

Jak si půjčit na dovolené automobil, co budete potřebovat, co musíte splňovat?

Do předávacího protokolu se zapíše stav nádrže a se stejným stavem nádrže se pak vůz vrací. Za benzin se doporučuje platit spíše v hotovosti, za platbu kartou si čerpací stanice mohou účtovat poplatek. Před cestou do odlehlých oblastí se vyplatí natankovat i nějakou rezervu.

Pojištění

Jak neudělat chybu při sjednání cestovní pojistky? Co byste měli vědět o pojištění zavazadel či rizikových sportech? Jaké jsounejčastější zdravotní obtíže, které vás mohou potkat na dovolené?

Rozhodně vždy pravdivě seznamte zástupce pojišťovny s tím, jaké činnosti budete v rámci dovolené v zahraničí provozovat. Pokud to nemáte sjednáno a vyzkoušíte sport, který je v podmínkách pojišťovny uveden jako rizikový a zraníte se při něm, pravděpodobně vám nebude vyplaceno pojistné plnění nebo bude jeho částka snížena. Úhrada nákladů pak bude na vašich bedrech.

Skvělá zpráva je, že AXA ASSISTANCE má tento druh pojistky ve svém cestovním pojištění zahrnut automaticky. Zachrání vás ve chvíli, kdy způsobíte škodu na zdraví další osobě a jelikož se z něj platí náklady na léčbu poškozeného, částky se mohou vyšplhat do astronomických výšin. Zároveň za vás řeší škody, které nechtěně způsobíte na hmotných věcech, například na vybavení v hotelovém pokoji či jiném ubytování.

Tato pojistka je součástí cestovního pojištění a pomůže například ve chvíli, kdy bude přepravcem způsobena škoda na vašem zavazadle nebo vám někdo odcizí věci stržením z ramene. Zároveň tedy zahrnuje škody na pojištěných věcech, které vzniknou během jejich přepravy, a také se vztahuje na odcizení vašich cenností v případě krádeže ve chvíli, kdy je máte na sobě nebo při sobě.

Jak už bylo řečeno, je velmi důležité pravdivě seznámit pojišťovnu s tím, jaké sporty se chystáte v zahraničí provozovat. Takzvané rizikové sporty zatíží vaši peněženku více, ale vždy se vyplatí jim pojistku přizpůsobit. Možná vás překvapí, že do této skupiny spadá například jízda na skútru, minikáry, motokáry, rekreační potápění s dýchacím přístrojem do míst s hloubkou 10 m, výlet na safari a mnoho dalších.

Důvodů, proč se nespoléhat jen na EHIC, ale sjednat si i komerční zdravotní pojištění je hned několik. EHIC nepokryje případy různé spoluúčasti stanové zákonem dané země. A pokud navíc nejste jazykově vybavení, často je přímo nutný zásah asistenční služby vaší pojišťovny, která vám zajistí účinnou pomoc. Evropský průkaz zdravotního pojištění nepokryje náklady ani ve chvíli, kdy je nutná repatriace pacienta (převoz do vlasti).

Mezi nejčastěji řešené pojistné události patří střevní viróza. Dále pak spáleniny od slunce, bodnutí hmyzem nebo třeba šlápnutí na mořského ježka. Až potud se jedná o relativní banality. Pojišťovny však stále častěji hlásí případy těžkých úrazů způsobených hlavně při autonehodách. Proto na sebe buďte opatrní i během chvil volna a odpočinku.

V případě, že máte Evropský zdravotní průkaz, budete ošetřeni pouze ve státním zdravotnickém zařízení. S cestovním pojištěním vám však pomohou i v soukromém zdravotním sektoru. Nejlépe uděláte, když kontaktujete asistenční službu, která konkrétnímu zařízení, kde o vás pečují, poskytne garanci platby.

Pojišťovna má po prozkoumání pojistné události 3 měsíce na to, aby záležitost uzavřela. Ze zkušenosti však víme, že pokud jsou k dispozici všechny potřebné dokumenty, uzavře pojistný případ mnohem dříve.

Péče o zákazníky

Nebyl zájezd podle vašich představ? Kde si stěžovat na pořádající CK, ubytování nebo třeba leteckou společnost?

Cestovní kancelář je podnikatel, který je na základě koncese oprávněn organizovat, nabízet a prodávat zájezdy.

Cestovní agentura je naproti tomu podnikatel, který je na základě ohlášení volné živnosti oprávněn nabízet, prodávat a zprostředkovávat prodej jednotlivých služeb cestovního ruchu (např. zabezpečení dopravy, ubytování, stravování, průvodcovských služeb apod.) a organizovat, nabízet a zprostředkovávat prodej kombinací jednotlivých služeb cestovního ruchu, vyjma prodeje zájezdů coby zákonem definovaných kombinací jednotlivých služeb cestovního ruchu (k pojmu zájezdu viz § 2522 zákona č. 89/2012 Sb.).

Případné reklamace zájezdu či v něm zahrnutých služeb společnost Invia doporučuje řešit na místě pobytu s delegátem pořadatele zájezdu nebo na recepci ubytovacího zařízení, aby mohly být vady ihned odstraněny či napraveny delegátem pořadatele zájezdu, ubytovacím zařízením atp. Společnost Invia pro zdárné vyřízení reklamace doporučuje nechat si reklamované skutečnosti potvrdit písemně - podpisem zástupce pořadatele zájezdu či ubytovacího zařízení.
Zákazníkům též obvykle bývá k dispozici non-stop telefonní linka pořadatele zájezdu, kde lze postup reklamace konzultovat.

Pokud se rozhodnete reklamovat zájezd či jinou poskytnutou službu až po ukončení zájezdu, je třeba reklamaci zaslat bez zbytečného odkladu na e-mail klientsky-servis@invia.cz. Reklamaci může zákazník rovněž sdělit na jakékoliv pobočce Invia i ústně. O tomto sdělení bude odpovědným pracovníkem vypracován záznam, který bude zaslán pořádající CK; záznam je zákazník povinen podepsat.

Proces nákupu

Jak mohu zarezervovat zájezd? Co je nezávazná objednávka? Kdy se ozve prodejce? A k tomu užitečný slovník zkratek.

Invia nemá v okamžiku přijetí nezávazné objednávky jednoznačnou informaci o tom, zda je daný zájezd volný. Tato informace je potvrzena a případně upřesněna až následně pořadatelem zájezdu, příslušnou cestovní kanceláří. Do té doby se jená o nezávaznou objednávku.

Ceny zájezdů a služeb uvedených na webu jsou aktualizovány několikrát denně tak, jak je dodávají pořádající cestovní kanceláře. I přes maximální snahu nabízet vždy jen nejaktuálnější ceny může v ojedinělých případech dojít k situaci, kdy uvedená nabídka či cena není aktuální (liší se cena, nabídka je už vyprodaná atd.). Invia za tuto skutečnost nenese žádnou odpovědnost, vzhledem ke skutečnosti, že tyto informace jsou automaticky nahrávány na web z rezervačních systémů cestovních kanceláří. Závazná je tedy až cena uvedená na platně uzavřené smlouvě o zájezdu či potvrzení zájezdu.

Promo pokoj - Levnější varianta klasického pokoje. Bývá umístěný v méně prestižní části hotelu, případně má méně atraktivní výhled či starší nábytek a vybavení.
Double pokoj
– DBL = dvoulůžkový pokoj s manželskou postelí
Double bed = postel pro dvě osoby (dvojpostel) s jednou matrací
Twin pokoj – TWN = dvoulůžkový pokoj s oddělenými lůžky, dvě oddělené postele se dvěma matracemi, které se dají v případě potřeby použít jako double-bed (sražením postelí)
Triple pokoj – TPL = třílůžkový pokoj
Single pokoj – SGL = jednolůžkový pokoj, zpravidla dvoulůžkový s příplatkem za neobsazené lůžko (za single), což je postel pro jednu osobu s jednou matrací
Standardní pokoj – STN = zpravidla nejvíce zastoupený pokoj v daném hotelu (penzionu…) odpovídající kvalitě a kategorii hotelu
Superior pokoj – SUP = prostornější pokoj
Deluxe pokoj – DLX = větší pokoj s lepším vybavením, často lépe umístěn, s lepším výhledem
Suity – SUI = nejluxusnější pokoje v hotelu, ubytování poskytované ve vzájemně oddělených propojených místnostech s lůžkem (ložnice) a sedací soupravou (obývací pokoj).
Junior suite = ubytování se zvláštním místem pro sezení v jednom pokoji
Senior suite = apartmá větších rozměrů
Superior suite = apartmá vyšší kategorie
Penthouse suite = nejluxusnější apartmá v hotelu (často na patra)
spojené pokoje / connect rooms = samostatné pokoje s lůžky propojené spojovacími dveřmi
Rodinný pokoj / family room – FR = pokoj se třemi nebo více lůžky, z nichž alespoň dvě jsou vhodná pro dospělé osoby
Mezonet – ubytování na více podlažích s vyhrazeným propojením jednotlivých podlaží

Sea view – SV = výhled na moře
Sea side view – SSV = boční výhled na moře
Beach front – BF = mořská strana, tj. výhled na moře může být např. zastíněn vzrostlými stromy apod., ale také nemusí
Pool view – PV = výhled na bazén
Park / garden view – GV = výhled do zahrady nebo parku
Mountine view = výhled na hory
Main building – MB = hlavní budova
Side building = boční budova
Anex / dependance = vedlejší budova hotelu, zpravidla i s jinak vybavenými pokoji, může být i jiná kategorie (počet hvězdiček), hlavní hotelové služby, např. stravování, bývají
poskytovány většinou hlavní částí

Storno dovolené

Jak na stornování zájezdu? Na co máte nárok?

Zájezd můžete stornovat kdykoliv po uzavření smlouvy až do dne odjezdu. Dovolujeme si vás upozornit, že storno poplatky se mohou navyšovat dle počtu dní, které zbývají do odjezdu na dovolenou. Storno podmínky jsou vždy uvedené ve všeobecných obchodních podmínkách pořádající cestovní kanceláře, které jste obdrželi společně s platební e-mailem.

Odstoupení od Smlouvy (storno) musí být provedeno výhradně písemnou formou a zasláno buď na adresu odstoupeni@invia.cz, anebo se obraťte na našeho prodejce, který s vámi zájezd zařizoval. Jméno a kontakt máte pravděpodobně ve svém e-mailu nebo v uzavřené smlouvě. Pokud jste zájezd objednávali na pobočce, můžete si najít telefon a další kontakty v seznamu poboček Invia. Storno je nutné podat v pracovní době dané pobočky.

Pokud je důvodem storna koronavirus, přečtěte si prosím sekci často kladené otázky spojené s koronavirem.

Pokud se rozhodnete na zájezd nenastoupit a nikomu to neoznámíte, tak mohou cestovní kanceláři vznikat zbytečné náklady. Pravděpodobně se po vás také bude v den začátku dovolené shánět. Navíc i vy se tím připravíte o možnost získat zpět své peníze.

Na to nelze jednoduše odpovědět, protože záleží na mnoha okolnostech. V běžné situaci platí standardní obchodní podmínky cestovních kanceláří a pojištění, tyto podmínky se ale u každé cestovní kanceláře liší. Konkrétní storno podmínky proto hledejte přímo u pořádající cestovní kanceláře – jméno najdete na vaší cestovní smlouvě.

Cestovní agentura Invia je v roli zprostředkovatele zájezdu, a proto je důležité podat písemnou žádost na storno s předstihem několika dnů. Rozhodující je čas doručení žádosti pořádající cestovní kanceláři.

Zahraniční cestovní kancelář

Bude u zájezdu se zahraniční CK zajištěn česky (či slovensky) hovořící delegát? Co znamená služba Invia Care? Jsou zahraniční CK pojištěny proti úpadku?

Zahraniční CK funguje stejně jako tuzemská CK. Zásadní odlišností pro vás jsou služby delegáta zpravidla poskytované v cizím jazyce a některé dokumenty případně poskytnuté cestovní kanceláří v cizím jazyce. Vše vám ale vynahradíme v rámci služby Invia Care. Můžete se spolehnout, že vám vždy vše potřebné zajistíme i ve vašem jazyce.

Sídlo společnosti je v případě zahraniční CK mimo území ČR. Uzavřete-li smlouvu o zájezdu se zahraniční cestovní kanceláří, řídí se tedy tato smlouva obvykle právem země, ve které má tato CK sídlo. V některých případech tak může být u zahraniční CK délka lhůty pro vyřízení reklamace odlišná od tuzemské právní úpravy. 

Zahraniční cestovní kancelář samozřejmě vždy zajistí delegáta na dobu vaší dovolené (přítomného v destinaci osobně nebo k dispozici na telefonu či online), ale ten obvykle nebude hovořit česky či slovensky. Nemusíte se však ničeho bát, s námi se v překladu neztratíte! V rámci služby Invia Care máte během celé dovolené k dispozici telefonickou či online asistenci v češtině nebo slovenštině, a to 24 h denně / 7 dní v týdnu. Můžete se na nás s důvěrou obrátit, pokud se s delegátem zahraniční CK nedorozumíte.

Ano, tato povinnost platí pro všechny cestovní kanceláře v Evropské Unii.

Letové řády jsou při objednání zájezdu předběžné. Může se tedy stát, že letecká společnost změní termín, odletové/příletové letiště apod. O všech změnách budete včas informováni.