Maroko Maroko

Oficiální název: Marocké království (Al-Mamlaka al-Maghribíja)
Hlavní město: Rabat 1,564.000 obyvatel
Státní zřízení: konstituční monarchie
Náboženství: islám (95%), křesťanství (4%), židovství
Úřední jazyk: arabština, francouzština, anglicky se lze domluvit, i když chvílemi z obtížemi
Časový posun: v letních měsících -2 hodiny

Maroko - zájezdy od 9 873 Kč

O MAROKU

Maroko země plná kontrastů, jehož královská města navozující atmosféru z pohádek tisíce a jedné noci se střídají s moderními letovisky na břehu moře. Maroko patří mezi přírodně i kulturně nejbohatší země Afriky, jeho prastará kultura je zasazena do panoramatu nádherné exotické přírody s dominantou impozantního pohoří Velkého Atlasu, jehož vrcholy jsou pokryté sněhem a atmosféru dokresluje krásná scenérie písčitých dun a zelených datlových oáz Sahary.

Kulturní a historické památky sahají od doby Féničanů přes antiku až po arabskou a berberskou současnost. Na významnou minulost této země a její identitu poukazují četné architektonické skvosty, kterými jsou přepychové paláce vystavěné v orientálním slohu, mešity či mauzolea.

Přátelská a pohostinná mentalita zdejších obyvatel, ať už původních – Berberů, kteří se věnují zejména pastevectví a žijí především v horách a na venkově nebo Arabů žijících především ve městech a věnujících se řemeslným činnostem, zaručuje prožití klidné dovolené v zemi s exotickou atmosférou a přírodou na březích Atlantického oceánu s plážemi pokrytými zlatým jemným pískem.

Hradbami obehnaná centra měst, nazývaná „ mediny“,působí , jako by se v nich zastavil čas . Přítomnost kovotepců, tkalců a hrnčířů v úzkých uličkách, vás vrací jakoby zpět do minulosti. Marocká kuchyně, která je velmi delikátní a je tvořená kombinací ryb, masa, zeleniny, sušeného ovoce nebo vzácného aromatického koření, je nabízena v nesčetných restauracích a hospůdkách, nad marockým mátovým čajem můžete posedět v pouliční kavárně. Proslulá tržiště, kterých je zde nepočítaně, nabízí nepřeberný sortiment zboží a typicky marockých suvenýrů všeho druhu. Maročané jsou pověstní svou oblibou ve smlouvání o ceně, vždy je možné cenu usmlouvat až na 1/3 původně nabídnuté ceny.

Ideální dovolená pro cestovatele se zájmem o orientální architekturu, gastronomii a folklór spolu s poznáním exotické krajiny s horskými hřebeny a pouští.

Maroko - zájezdy od 9 873 Kč

Nejnovější recenze Maroko

Celkem: 8,2 V Maroku jsme byli poprvé. Jeli jsme do arabského světa,takže jsme nečekali pětihvězdu, jak v Evropě. Zájezd jsme také kupovali na...

• 7,5 Ubytování
  • 8 Okolí
  • 8 Cena

Celkové shrnutí
V Maroku jsme byli poprvé. Jeli jsme do arabského světa,takže jsme nečekali pětihvězdu, jak v Evropě. Zájezd jsme také kupovali na poslední chvíli, takže za rozumnou cenu.

A tak jsme byli spokojeni.

Měli jsme úžasného delegáta Michala, který nám hodně rozšířil obzory o životě v Maroku, perfektně poradil,pomohl. Zobrazit celou recenzi

Ubytování
Pokoje byly čisté.Každý den vytírali,měnili ručníky, doplňovali mýdlo, šampon.

Vybavení sice už nějaký ten rok pamatuje, ale i tak vypadají pokoje celkem hezky.

Mráček byl u nás v pokoji.Každý den koupelnu stříkala pokojská savem, neboť se tam tvořila plíseň.Tu jsme sice neviděli, ale cítili,kdykoliv jsme vešli do pokoje a neběžela klimatizace. U našich dcer v pokoji nic ale cítit nebylo.

Strava
Kuchyně nás nadchla.Bylo všeho přehršel. Myslím, že si z nabídky mohl vybrat i ten nejnáročnější labužník.

Na snídani jsme se těšili na čerstvé džusy, pochutnávali si na marockém čaji, na spoustě ovoce, zeleniny, sladkého pečiva, baget tmavých i světlých...

Obědy a večeře skýtaly výběr z mořských plodů,ryb,masa. Grilovalo se kuřecí i vepřové.Peklo se krůtí atd.Vše doplňovali přílohy z brambor, ze zeleniny, pizzy, těstovinové pokrmy, ovocné i zeleninové saláty. Na závěr velké množství moučníků, zákusků, dortíků.

No hlídali jsme se,jinak bychom se vrátili do Čech,jak kuličky.

Služby hotelu
Již se někdo v recenzích také zmiňoval, že nedostali s dětmi pokoj vedle sebe. Toto se nám stalo také. My už máme ale dcery velké, vzdálenost také nebyla tak velká a tak jsme to nechali.Delegát i personál se ale snažili vše napravit a nabízeli i společný apartmán s vířivkou.

Jednou zapomněli dcerám dát na pokoj velké osušky.Vždy ale chodbou někdo prochází a tak stačilo říct a osušky přinesli.Jen je dobré zmínit, že chcete jít hned do sprch, jinak mají Maročani na všechno dost času. No ale to známe i z Řecka.

V pokoji nám nefungoval trezor.Stačilo říct na recepci a hned s námi poslali pána,co to měl napravit. Jenže si nepřinesl nové baterie na výměnu. Dal tam nějaké staré z kapsy. A tak druhý den trezor nešel uzamknout znovu. U dětí v pokoji však s trezorem problémy nebyly a tak jsme naše věci přesunuli tam.

Občas jsme se zúčastnili sportovních aktivit na pláži, večerního tančení.Marocký večer se nám moc líbil. Animátoři byli velmi hovorní, takže jsme procvičili i angličtinu.

Pláž
Na pláž to bylo kousek.V recenzích jsem si přečetla, že vadilo, že není na pláži bar.Nám to nevadilo. Vodu jsme si sebou brali. Tu vám dají všude ( v jídelně ,v barech) v malých či velkých lahvích. Na kávu jsme se aspoň prošli. Vždyť po těch dobrotách,co hotel nabízel, nám trochu pohybu jen prospělo.

Já viděla problém v tom, že na pláži není toaleta. Chodím celkem často a tak jsem cupitala tam a zpět víckrát než ostatní. No tak jsem jim aspoň na baru vzala ovoce či džus a s úsměvem přinesla na pláž.

Lehátka byla volná a každý den jsme bez problémů našli čtyři vedle sebe i v první řadě.

Pavla P., 15.07.2019, Datum pobytu: 4.7. - 12.7.2019
Oblast: Maroko Maroko, Saidia, Hotel: Be Live Grand Saïdia

Byla tato recenze užitečná? Ano (1) Ne (0)

Celkem: 9,4 Výborný! Predčil naše očakávania!

• 9,5 Ubytování
  • 9 Okolí
  • 9 Cena

Výborný! Predčil naše očakávania! Zobrazit celou recenzi

Ubytování
Čistota, každý deň výmena uterákov. Max.spokojnosť.

Výborná a rozmanitá.

Služby hotelu
Animačná skupina dobrá a veľmi aktívna.

Pláž
Čistá pláž a čisté more. Strážili východ z hotela na pláž a deti nepustili samé k moru len v sprievode dospelých, čo sa nám ľúbilo.

Peter L., 15.07.2019, Datum pobytu: 4.7. - 11.7.2019
Oblast: Maroko Maroko, Saidia, Hotel: Iberostar Saidia

Byla tato recenze užitečná? Ano (0) Ne (0)

Celkem: 9,4 Jedna z nejlepších dovolených.

• 9 Ubytování
  • 10 Okolí
  • 9 Cena

Celkové shrnutí
Jedna z nejlepších dovolených. Zobrazit celou recenzi

Ubytování
Čisto - vše fungovalo.Spokojenost.

Strava
Jídla velký výběr.Všeho dostatek.Absolutně bez chyb.Každý si vybere.

Služby hotelu
Personál přívětivý a ochoten se vším pomoci.

Pláž
Pláž kousek od hotelu.Velmi čístá - žádné odpadky.Nikde ani kamínek,pouze jemný písek.Moře nádherně čisté,voda teplá. Žádná tráva,řasy pouze písek.Vstup do moře pozvolný-žádný skok do hloubky.Plastová lehátka a slunečníky pro všechny žádné čekání.

Miloslav S., 15.07.2019, Datum pobytu: 4.7. - 12.7.2019
Oblast: Maroko Maroko, Saidia, Hotel: Iberostar Saidia

Byla tato recenze užitečná? Ano (0) Ne (0)

Celkem: 6,4 Nejlepší na celé dovolené bylo jídlo :o), fajn lidi kolem, skvělé animační programy. Hotel ušel, ale jde vidět, že majitel dost šetří na...

• 5 Ubytování
  • 7 Okolí
  • 5 Cena

Celkové shrnutí
Nejlepší na celé dovolené bylo jídlo :o), fajn lidi kolem, skvělé animační programy. Hotel ušel, ale jde vidět, že majitel dost šetří na opravách a stále nám nefungovala karta od pokoje, což bylo asi u 90% klientů, nešly zavřít dveře od balkonu, protože byly rozbité, zbytečné mi přijde denní výměna prádla a ručníků, na pokojích je zatuchlý smrad. Doporučuji pro rodiny s dětmi a ty bych ubytovala kolem bazénu s animacemi, tam mají pořád co dělat.Líto je mi důchodců, kteří jsou ubytováni v blízkosti baru, který vyhrává až do 5ti do rána. Nám to ale nevadilo. Pláž je čistá a uklizená, jen Vás budou trošinku otravovat prodejci, ale dá se to. Jednou nám to stačilo, spíše pro rodiny s dětmi. Marina na straně jedné - nuda, centrum Saidia - dá se :o),jinak nikde nic. Zobrazit celou recenzi

Ubytování
Pokoj smrděl zatuchlinou, jinak byl čistý, jak jsem psala, potřebovalo by to pár drobných oprav a možná vyčistit koberce a vyprat závěsy, použít nějakou příjemnou vůni. Dobře se nám spalo na matracích. Karty od pokojů skoro nikomu opakovaně nefungovali, na recepci Vám je přečipují, lae je to stále dokola, téměř každý den i vícekrát denně.

Strava
Výborná - tady není absolutně co vytknout, jen mi trhalo srdce, když jsem viděla ty hromady jídla, které po lidech na stole zůstanou. Na talíř si naberte jen to co sníte, kdykoliv si můžete jít přidat.Není potřeba si na talíř navalit hromady všeho a pak to tam nechat. Jídlo je v restauraci a potom ve snack barech u obou bazénů, jíst můžete celý den až do večera, výborná káva. POZOR na led v nápojích, je vyráběn z místní vody!!!!!!!

Služby hotelu
Na recepci příjemní, moc nerozumí anglicky, ale zase, jak kdo......v restauracích i brech příjemná obsluha, pokud se usmíváte, snesou Vám modré z nebe a za pár euro Vám donesou pití až na pláž :o)

Pláž
Čistá, upravená, dost lehátek. Spousta lidí mělo ve zvyku si lehátka tzv. zablokovat ručníkem a pak dorazili třeba až odpoledne....je to jen o lidech.U bazénů také, už ráno před snídaní jsou na 70% lehátek ručníky bez lidí :o)...sranda a kradou Vám slunečníky :o) dokonce i když si odejdete na minutku pro kávu....mějte oči všude

Miriam H., 15.07.2019, Datum pobytu: 1.7. - 11.7.2019

Byla tato recenze užitečná? Ano (0) Ne (0)

Celkem: 9 celkovo som s dovolenkou bol veľmi spokojný nebol s ničím žiadny problém.

• 9 Ubytování
  • 7 Strava
  • 10 Okolí
  • 10 Cena

Celkové shrnutí
celkovo som s dovolenkou bol veľmi spokojný nebol s ničím žiadny problém. Zobrazit celou recenzi

Ubytování
Ubytovanie bolo čisté každý deň čisté uteráky, každý deň upratané. Akurát sa nám raz stalo že nám prasklo niečo na strope (asi klimatizácia) a tiekla voda zo stropu. Trvalo to dlhšie kým to opravili.

Strava
Strava bola super výber bol dostatočný.

Služby boli v poriadku

Pláž
Pláž bola čistá. Nebol problém s ničím.

Miroslav Hrošovský, 15.07.2019, Datum pobytu: 4.7. - 11.7.2019
Oblast: Maroko Maroko, Saidia, Hotel: Be Live Grand Saïdia

Byla tato recenze užitečná? Ano (1) Ne (0)