Bulharsko - Varna Bulharsko

• Doprava letecky

01:45 h

• Popis

Ve třetím největším městě Bulharska se setkáte s kombinací staré tradice tureckých stavitelů a s moderním životem na rušných bulvárech podle francouzkého stylu. Krásy starého města, ve kterých najdete římské vykopávky, či Arménský kostel s kašnou s horkým minerálním pramenem, jsou protkány nekonečnou řadou vzrostlých listnatých stromů.

Z dob nadvlády turků se Varna naplnila mnoha památkami připomínající Rusko. Mezi nejhlavnější stavbu města patří katedrála Nanebevzetí na náměstí Metropolita Simeona, která je v těsné blízkosti známé Staré věže s hodinami situované do překrásných zahrad. Zajímavostí tohoto města je kostel Sveta Bogorodica, který asi nejvíce odnesl nařízení tehdejších tureckých předpisů. Stavba je částečně zapuštěná do země, aby mohla mít vyšší interiér, ale výška zůstala podle nařízení, která udávala výšku všem budovám. Všem milovníkům umění je zde vskutku učiněno za dost, už jen třeba nespočetným množstvím muzeí s různorodou tématikou.

V blízkosti muzea s lékařskou tématikou, které je umístěno v budově první bulharské nemocnice, se nachází vyhlášená restaurace Klášter s balkánskými specialitami. Pro chvíle odpočinku si můžete najít malebnou kavárničku v jedné z hlavních ulic, nabídka služeb je zde vskutku moderní a pestrá, mezi nejznámější kavárny patří řetězec Davidoff na ulici Slivnica. Po výborném zákusku s voňavou kávou zavítejte do Primorského parku ve kterém se v průběhu sezony setkáte s každovečerním programem v podobě hudebního, či divadelního vystoupení. Zde se dosyta nadýcháte mořského vzduchu a pobavíte návštevou ZOO, která se nachází v samém jádru parku. Zoologická zahrada nabízí návštevníkům delfinárium s pravidelným vystoupením, pohled na akvárium Černé moře. Pro nenasystné milovníky mořské kultury je zde námořní muzeum se sbírkou maket lodí a jejich vybavení. Pokud Vás krása města nasytí a moře začne být příliš mokré můžete podniknout výlet do nedalekých oblastí. Nejblížším lákadlem jsou lázně Svatý Konstantin, vystavěné v osobitém parku. Lázně nabízí léčivý sirný pramen o teplotě 45 °, který vytéká do bazénu. Asi tak dvacet kilometrů západním směrem od Varny se setkáte s Kamenným lesem, utvořeným z kamenných sloupů, které se zde začaly vytvářet před padesáti miliony lety. Pro výlety za blízkými letovisky jako jsou například Zlaté Písky je výhodné využít levnou integrovanou dopravu.

Nejnovější recenze Bulharsko - Varna

Celkem: 7,4 spokojenost

• 7,5 Ubytování
  • 6 Strava
  • 8 Okolí
  • 8 Cena

spokojenost Zobrazit celou recenzi

Ubytování
velmi hezké ubytování, všudde čisto, personál (mimo recepce) velmi ochotný, delegátka skvělá. Ob den kompletní úklid včetně výměny povlečení.

Příliš silná klimatiace-na jídlo jsme chodili v mikyně.

Strava
jídlo na jedno brdo-po 3 dnech toho samého už nám lezlo i ušima..ale všeho dostatek, sladké, slané, denně gril nebo vejce. palačinky, personál velice ochotný. Měli jsme s sebou 4 letého syna a jídlo si nevybral :-( bulharská kuchyně je specifická a nám zkrátka nesedla.

All inclusive venku-humus, pití páchlo po zkažených vejcích a nikdo se neobtěžoval s tím něco udělat..po výměně (asi po 3 dnech, co jsme si pro pití museli od bazénu dovnitř, bylo další den totéž..barmana jsem tím vyloženě obtěžovala a to jsem ho hezky požádala, zda by s tím šlo něco udělat.

Pití z post mixu a strašně ledové.

Služby hotelu
delegátka TOP-milá, vstřícná, vtipná a stále dobře naladěná

Recepce- velké zklamání při odjezdu-odjížděla jsem

Pláž
pláž dál od hotelu-jezdil minibus(maličký, ale stačilo to-je zdarma, četnost co hodinu. Jde jít i stezkou od hotelu cca 5 min-hezká procházka-i když dost z kopce (příkrá), pláž maličká-je tam bufet(pěkný), vstup do moře nutný s botami a už od kraje obří balvany a velké kameny-rozsekla jsem si nohu.

Jana Machová, 31.10.2018, Datum pobytu: 7.8. - 14.8.2018

Byla tato recenze užitečná? Ano (0) Ne (0)

Celkem: 4,2 Nádherné, klidné prostředí s dechberoucím výhledem,ale ubytování neodpovídá 4* hotelu. Vhodné pro nenáročné klienty. Oceňuji práci...

• 3,5 Ubytování
  • 4 Strava
  • 7 Okolí
  • 3 Cena

Celkové shrnutí
Nádherné, klidné prostředí s dechberoucím výhledem,ale ubytování neodpovídá 4* hotelu. Vhodné pro nenáročné klienty. Oceňuji práci recepčních, číšníků a klidné prostředí. Zobrazit celou recenzi

Ubytování
Naprostá katastrofa. První pokoj jsme reklamovali - byl zaplacen výhled na moře a přitom z jednoho pokoje jsme koukali na 2m trávu a z druhého téměř lidem do talíře (od pokoje to bylo cca 3m k jídelnímu altánu). Navíc bylo slyšet hučení z koupelny - původně jsme mysleli, že to byl ohřívač vody, ale spíše to byla voda protíkající potrubím při splachování toalet či sprchování. Vybavení velmi prosté. Druhý pokoj byl asi za trest, že jsme si stěžovali na první pokoj - na první pohled nádherný s krásným výhledem, ale spousta mravenců, balkon znečištěn od vlaštovek, které tam měly hnízdo. Sice tam byly 2 koupelny, ale v jedné protékal záchod a v druhé neuvěřitelně smrděl odpad. Ulámané obložení od skříněk, které bylo uloženo v šuplíku.

Strava
Chuťově výborné, ale asi jídlo vařili hodně dopředu, protože i když bylo jídlo dáváno do ohřívací lázně, bylo často studené (a to jsme chodili na jídlo mezi prvními). Jedli jsme pouze v hotelu a stejně manžel a starší dcera měli zažívací potíže.

Služby hotelu
Využili jsme službu půjčení automobilu a to 2x - při prvním půjčení nám svítila kontrolka čerpadla a při druhém špatně ukazovalo auto stav paliva.

Na pokoji mi chyběl telefon, takže kvůli kontaktu s recepcí, jsme museli neustále sbíhat nahoru a dolů (např. když jsme čekali na auto a potřebovali jsme co nejrychleji odjet, abychom stihli další program).

Pláž
Jedno z mála pozitiv dovolené - pláž krásná, relativně čistá, mírný vstup do moře a ideální pro děti (díky tomu, že to bylo v zátoce, nebyly vysoké vlny)

Michaela B., 11.10.2018, Datum pobytu: 28.8. - 4.9.2018
Oblast: Bulharsko Bulharsko, Varna, Hotel: Royal Bay (Balčik)

Byla tato recenze užitečná? Ano (2) Ne (0)

Celkem: 6,6 celkově jsme byli spokojeni.

• 6 Ubytování
  • 6 Strava
  • 8 Okolí
  • 7 Cena

Celkové shrnutí
celkově jsme byli spokojeni. Zobrazit celou recenzi

Ubytování
byli jsme ubytováni na hotelu (je možné ještě v apartmánech). Pokoje jsou nově vybavené, nábytek ještě voní novotou. Bulhaři si moc nelámou hlavu např. s úklidem po malování, ale to je detail. To, co nám vadilo, byl způsob zavírání dveří od jednotlivých pokojů. Dveře bylo možné zavřít bezhlučně pouze s použitím klíče (což nikdo nedělal). Takže téměř všichni zavírali dveře stylem, že dveře vydaly ránu. Na patře je více než 40 pokojů. Naštěstí jsme tam byli v době, kdy končila sezona, takže hotel nebyl plně obsazen.

Strava
Někdo by mohl říci, že byla jednotvárná, ale my jsme si vždycky vybrali. Pozitivně hodnotíme bohatou nabídku ovoce, večerní gril a na oběd měli vždy výbornou polévku. K snídani by mohlo být i jiné pečivo, ne jen toustový chleba. A k odpolední svačině bychom uvítali i něco slaného, ne jen pořád dokola vánočku a croissanty.

Služby hotelu
V areálu hotelu je k dispozici několik bazénů, dokonce vyhřívaných, co jsme ocenili. Také je možnost několika sportovních aktivit, i pro děti. Jen slibovaný aquapark nefungoval. Je v provozu jen do 10.9., pak už máte smůlu.

Pláž
Na pláž jezdí mikrobus podle daného jízdního řádu. Na pláži jste s ním za 5min. Pokud bylo více lidí a nevešli se do mikrobusu, nebyl problém, aby se řidič pro nás vrátil nebo poslal kolegu. Lze tam jít i pěšky, ale to je pro zdatnější jedince. Kolem 15.9. sklidili lehátka a slunečníky (byly za poplatek). Pláž byla čistá, moře vesměs také (záleželo na počasí..), občas žahavá medúza.

Kateřina O., 25.09.2018, Datum pobytu: 11.9. - 21.9.2018

Byla tato recenze užitečná? Ano (0) Ne (0)

Celkem: 8 Dovolená byla parádní. Delegátka uměla česky, pokoj byl téměř ihned předán. Spadla druhý den garnýž - opravili do jedné hodiny po...

• 8,5 Ubytování
  • 7 Strava
  • 6 Okolí
  • 10 Cena

Celkové shrnutí
Dovolená byla parádní. Delegátka uměla česky, pokoj byl téměř ihned předán. Spadla druhý den garnýž - opravili do jedné hodiny po oznámení. Hotel je čistý, bazény čisté. Doprava na pláž dobrá. Zobrazit celou recenzi

Ubytování
Pokoj čistý, upravený, uklízen pravidelně.

Strava
Strava dobrá, ale číšníci odnášeli nedojedené jídlo hrozně rychle - stalo se nám, že nám několikrát odnesli právě nabrané moučníky zatímco jsme si došli pro kávu. Možná by se mohla ztišit intenzita hudby při jídle. Jídlo bylo chutné a čerstvé, bylo ho dost.

Služby hotelu
Akvapark byl o den dříve zavřen (resp. nebyly spuštěné atrakce v den, kdy ještě měly fungovat). Voda v akvaparku byla hodně studená. Bylo tam čisto, ale překvapilo nás množství skleněných popelníků u lehátek přímo u dětských atrakcí - tam by popelníky být neměly a už vůbec ne skleněné.

Pláž
Pláž byla malá, ale v uvedeném termínu to stačilo. Velmi drahé slunečníky (ale to asi všude). Pláž byla celkem čistá, pár převrácených košů s odpadky to kazilo, ale odpadky se povalovaly jenom u převrácených košů. Co bylo hrozné byla spousta nedopalků cigaret všude na pláži (Bulhařii jsou holt kuřáci :((

Helena Oesterreicherová, 17.09.2018, Datum pobytu: 7.9. - 14.9.2018

Byla tato recenze užitečná? Ano (0) Ne (0)

Celkem: 3,8 Již nikdy více, byť je hotel velmi luxusní, pokoje krásné velké, měli jsme apartmán a hotel je na krásném místě asi nejlepší v lokalitě,...

• 6 Ubytování
  • 1 Strava
  • 4 Okolí
  • 2 Cena

Celkové shrnutí
Již nikdy více, byť je hotel velmi luxusní, pokoje krásné velké, měli jsme apartmán a hotel je na krásném místě asi nejlepší v lokalitě, ovšem ty služby. Úklid katastrofa, děti měli v pokoji každý den černé nohy, jen co jsem děti vykoupal, než došli z koupelny do pokoje nohy měli černé. Uklízečka jen prošla s mopem tam a zpět a přitom dvakrát na zem ukápla z pet lahve. Jídlo velmi chutné, ale vždy studené, tedy krom polévek. Na čtyř hvězdičkový hotel až dost nedostatků. Zobrazit celou recenzi

Ubytování
Nádherné pokoje, výhled z balkonu na moře super. Jen ten úklid trošku více váznul. Úklid nebyl skoro žádný. Výměna ručníků a prostěradel nebyl problém, kamarád musel napsat lístek a nechat tam 10 leva, to měl prý pak luxusně uklizeno. Měl roční dítě. A věřte, že naštve, když jste tam s dětmi 1,5 roku a 4 roky a pořád je musíte okřikovat, ať se neválí po zemi, oblečení bylo neustále špinavé. Písek bych překousl, jsme u moře, ale ta černota a špína a to jsme hned děti vyzuli před pokojem a odnesli je do sprchy kde je omyli, abychom netahali špínu do pokoje.

Strava
Strava chuťově pestrá, bohužel každý den to samé i když bylo z čeho vybírat, nemusím si dát každý den 5 chodů, stačí mi jeden a další den okusím něco jiného, ale vše bylo studené. Donesli hranolky, tak si říkám super, teď čerstvé, ale omyl, byly studené a cca tak 30 minut čekali někde v kuchyni, než je někdo donese. Jediné teplé jídlo byl gril, ale to člověk musel chytit, když se zrovna jídlo sundávalo z grilu. Na snídani volské oka, ledové, slečna udělala čerstvé, ale hned s nima šup pod gril a čekalo se na někoho,kdo si vezme ty ledové co byla vedle grilu. Prostě nasmažila kopu jídla a pak to nechala na plechu třeba půl hodiny, kde to jen chládlo. V hotelu této kategorie bych očekával jídlo teplé a bylo to tak celý týden. Jak mi řekli animátoři, je to tak celé tři měsíce. Saláty měli luxusní, ale asi v polovině pobytu již byly šizené. Podával jsem reklamaci na stravu, bylo mi řečeno, že mají novou směnu. Bohužel toto mě jako platícího klienta nezajímá. Když jsem se pak bavil s lidmi v letadle, byli v 3 hvězdičkovém hotelu, kousek od nás a strava vždy teplá a čerstvá. Animátoři říkali, že za celé tři měsíce co tam jsou měli jídlo teplé tak 2 x. Co se týká snacku. Na snack vždy pizza a když jsem chtěl snack v 16.40 hodin, to mi vstávala moje 1,5 roční dcera, tak mi řekli, že už bude 17 hodin a že máme smůlu.

Služby hotelu
Velice se mi líbila jejich rychlá reakce na problém. Měli jsme problém s postelí, během 5 ti minut vyřešeno, i když šalamounsky, ale snaha byla. Druzí hosté měli polámané dveře, tlumočil jsem jejich problém na recepci, opět do 5 ti minut vyřešeno. To smekám klobouk dolů. No a co se týká hotelových animátorů, katastrofa, jediný animační program byla dětská disko, kdy ve 20 hodin pustili CD a za 15 minut odešli. Animátoři z Čedoku, na které se těšil, že si to dcera užije, tak byť má Čedok velmi zajímavý program, tak celá animace byla dopoledne kreslení, nebo hra s plastelínou, odpoledne k bazénu, nebo na pláž. Žádná snaha nalákat děti do klubu, třeba při jídle apod.

Pláž
Pláž krásná, díky zálivu moře čisté a klidné, malé vlnky. Skoro bez medúz, do zálivu se jich dostalo tak max 5 za pobyt, chodili jsme na pravou pláž od hotelu. Na té levé pláži byl více medúz. Pláž hned u moře, jen by občas mohli zamést schody od písku, opláchnout sprchy od písku, byť to jsou detaily tak ke 4 hvězdičkovému hotelu toto patří.

Anonym, 13.09.2018, Datum pobytu: 4.9. - 11.9.2018
Oblast: Bulharsko Bulharsko, Varna, Hotel: Royal Bay (Balčik)

Byla tato recenze užitečná? Ano (3) Ne (2)